Gå til innhold

Organisert utendørs løpetrening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har deltatt på dette.

Ser flere treningssentre tilbyr dette nå.

Jeg har elendig kondis. Foregår disse løpetimene over lengre distanser, slik at man plutselig har sinket hele feltet og mistet alle av syne, eller foregår det på begrenset areal med flere ''runder'' slik at man kan ta ting i eget tempo?

Jeg blir sliten av å jogge i 5 min. Har trent styrke hele livet, men aldri løpt.

Anonymkode: a49bc...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke vært med på SATS eller andre treningssentre sine, men har vært med på andre gruppetreninger ute. De har alltid vært tilpasset alle og holdt seg på et avgrenset område. Jeg har sett noen turer er langturer, men da har det alltid vært oppgitt fart og distanse, så da vet folk om de kan henge med.

SATS opplyser i hvert at deres timer passer for alle. Ellers ville jeg sendt en mail til senteret. 😊

Anonymkode: a2227...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vært på løpetimer ute med sats nå de siste dagene og det er lagt opp til intervalltrening. Hvor man holder på i et avgrenset området, så ingen problem om noen løper fort og andre sakte, du vil ikke bli hengende etter. (de raske løper bare flere runder f.eks) på de timene jeg har vært, har det vært alt fra unge til eldre, overvektige og alt midt i mellom :) 

Anonymkode: 7331e...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ofte styres farten av folk som har løpt en del og vil med det bare virke mot sin hensikt. 

Til deg vil jeg bare anbefale ut å gå. På raske gåturene kjør noen intervaldrag istedet. Kjør drag på noen minutter for så gå et stykke og så løp igjen. Du bygger god motor med det. Det å gå rask gange er ofte undervurdert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...