Gå til innhold

Skal det være en fantasi bunad ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes de er fine! Og jeg har selv har helt «plain» festdrakt, stakk og liv fra Telemark (den er bare svart men brokade). Jeg kan lett se for meg min svigermor, som er fargerik person, og kan gjerne bruke en sånn. Og hun eier ikke bunad, og ønsker seg ikke bunad fra der hun kommer ifra.

Anonymkode: d442b...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns fantasibunader er harry. 

Anonymkode: aa2c8...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns flere av de var veldig fine. Men jeg unngår slike drakter pluss bunader da jeg er så lav. Føler meg som teskje-kjerringa i slike kjoler. Ja, lånte en til bryllup en gang. Følte meg ikke vel. Men syns både disse draktene og bunader er kjempefint ( på andre) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg mye heller en egenkomponert drakt der jeg kan legge inn ulike elementer jeg forbinder med hjemstedet mitt og mine foreldres hjemsted, enn en oppkonstruert bunad som ble laget på 1960-tallet og som tusenvis har helt lik. Mye viktigere for meg å lage en drakt med historiske elementer som f.eks. pyntedetaljer fra 1700-tallet på gården der min fars slekt kommer fra, enn å bruke noe som en kommité fant opp for noen få tiår siden. 

Anonymkode: 7fda7...688

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Festdrakter kan være kjempefine, men akkurat de der var stygge som fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mer og mer sansen for disse. Tror jammen jeg skal gjøre alvor av det og bestille time for å få designet og laget en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...