Gå til innhold

Skal det være en fantasi bunad ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https:

Eva Lie (67) har perfeksjonert seg på å designe feststakker med overraskende farge- og mønstervalg. Men kommer noen og vil «jazze opp» en tradisjonell bunad, setter hun foten bestemt ned. 
 

//www.minmote.no/#!/artikkel/24830718/designer-eva-lie-om-fantasistakker-det-finnes-ingen-regler

Anonymkode: 9ed78...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næ, jeg går med bunaden jeg synes er fin. Regler, pft, jeg kler meg så jeg synes jeg ser fin ut, det er det viktigste for meg :) 

Anonymkode: 52b6c...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan sikkert være fine men mønstret skjorte, mønstret stakk og mønstret skjerf i mange forskjellige farger syns jeg ser kjerring ut og glorete. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker bunaden min, og bunader generelt.

Synes også mange av disse fantasibunadene er helt nydelige og kunne tenke meg en selv.

Anonymkode: 67b2e...42b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emet

Oi! Så kult! Likte virkelig dette 😃tror jeg kommer til å kjøpe noe sånt til neste 17 mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes disse er utrolig fine! Har tenkt lenge på å spare opp til en slik fantasidrakt. Har bunad allerede, så det er vel egentlig unødvendig. Det er jo ikke så ofte man får brukt et slikt plagg, så å ha to er overkill.

Anonymkode: 0032f...78e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte de ikke, men hadde vært interessant om vi faktisk hadde hatt pene nasjonaldrakter istedetfor de stygge greiene som bunader er

Anonymkode: 565ff...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er veldig fine, men jeg kunne nok ikke tenkt meg en selv. Jeg synes likevel at det er et supert tilbud for dem som ønsker en litt utradisjonell bunad eller en bunad som er fra et område man ikke har noen tilknytning til :) 

Anonymkode: fa19c...2dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var noen fine der, men jeg har tradisjonell bunad selv. Jeg ser ingen grunn til å fyre meg opp og nekte andre å bruke sånne. Så lenge det er frivillig og folk betaler selv, må de jo få bestemme hva de vil gå i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De festdraktene der er jo kjempefine (OK, noen kombinasjoner var mer glorete enn jeg liker :fnise: )! Her er det kvalitet og tilpasset søm i alle ledd - noe helt annet enn masseproduserte dårlig tilpassede stakker i lavkvalitets polyesterblandinger fra SparKjøp. Dette er ikke et antrekk for de som synes at en bunad er for dyrt, for disse draktene ligger i samme prisklasse som de fleste av bunadene gjør.  

Anonymkode: 99fff...eb9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Lie Design er hellig i mine øyne, og holdt det gående i over 30 år. Det er så som så om alle ting med hennes navn, allikevel har hun designet  Jubileumsdrakten for Oslo. Og i forbindelse med 100-års feiringen for Norge, - Hundreårsdrakten.

 

 Fantasistakkene til Eva Lie kjennetegnes med en ofte overraskende tekstilsammensetning, valg av farger og kvaliteter. 

 

oslodrakten-herre-dame-141074.jpg

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye flott! Har bunad, men kunne gjerne tenke meg en fantastistakk også. 

Anonymkode: ce20d...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes de fantasidraktene er fine. 

Anonymkode: dea08...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen mye stygt der

Jubileums draktene var ok men tror jeg holder meg til Hardangerbunaden mine.

Anonymkode: 56d2d...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mange av de er kjempefine. Har ikke familie eller ordentlig tilhørighet noe sted i Norge fordi jeg har flyttet mye, så å ha muligheten for å ha en "bunad" allikevel er gull. 

Anonymkode: 37028...2b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange er flotte, men i og med de er dyre hadde jeg heller lagt pengene mine i hvilken som helst bunad 😊

Anonymkode: f7037...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...