Gå til innhold

Romaskin, tredemølle eller spinningsykkel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva foretrekker du og hvorfor?

Tenkte på å ha et treningsapparat hjemme :)

Anonymkode: 94ad6...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville selv hatt tredemølle fordi jeg liker den aktiviteten best. Men dersom du har mulighet og lyst til å jogge ute, spesielt i naturen, ville jeg kanskje gått for romaskin. Den trener mye. Sykkel synest jeg er dritkjedelig så det ville jeg ikke vurdert engang, men der er vi forskjellig.

Anonymkode: 58085...fdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville selv hatt tredemølle fordi jeg liker den aktiviteten best. Men dersom du har mulighet og lyst til å jogge ute, spesielt i naturen, ville jeg kanskje gått for romaskin. Den trener mye. Sykkel synest jeg er dritkjedelig så det ville jeg ikke vurdert engang, men der er vi forskjellig.

Anonymkode: 58085...fdb

Takk for svar! Jeg er egentlig enig med deg i at sykkel er dritkjedelig, så da bør det vel utgå.  Jeg liker å jogge ute og det er flotte forhold for det om sommeren, men jeg bor i Nord-Norge hvor været og veiene kan være SVÆRT varierende for å si det sånn :fnise:

Anonymkode: 94ad6...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romaskin er overlegent. Du trener hele kroppen. 

Anonymkode: 5c8f8...883

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredemølle har jeg tatt hjemme selv, men det var fordi jeg var avhengig av løping (brukte den mest på vinterstid). Men tror ikke det er for alle. Spinning er jo kjempekjedelig, mener i hvertfall jeg, så sykling gjør jeg alltid ute. Hadde gjerne hatt en romaskin, der får man virkelig trent mye av kroppen 😊

Anonymkode: 58b59...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Romaskin er overlegent. Du trener hele kroppen. 

Anonymkode: 5c8f8...883

Hvor ofte og lenge bør man trene for å få resultater, og hvilke resultater kan man forvente? Bygger man godt med muskelmasse i tillegg til kondisjon?

Jeg er kvinne og var godt trent før kreftbehandling i fjor. Holder på å trene meg opp igjen :) Kondisjonen er blitt bra igjen, men musklene behøver litt arbeid fortsatt :fnise:

Anonymkode: 94ad6...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte og lenge bør man trene for å få resultater, og hvilke resultater kan man forvente? Bygger man godt med muskelmasse i tillegg til kondisjon?

Jeg er kvinne og var godt trent før kreftbehandling i fjor. Holder på å trene meg opp igjen :) Kondisjonen er blitt bra igjen, men musklene behøver litt arbeid fortsatt :fnise:

Anonymkode: 94ad6...d34

Altså, du bør ikke kun trene romaskin, men romaskin er en ypperlig øvelse. Du trener rygg, armer, kjernemuskulaturen, og bein. Samtidig trener du kondisen også. Av alle apparatene du nevnte er romaskin den som gir deg en mest komplett trening. 

Hvis du trener hele kroppen i en økt, så bør du holde deg til 3 øker i uken, vil jeg mene. Ellers er faren for overtrening for stor. Men hvor mye du trener, og hva du trener, er avhengig av hvilke resultater du ønsker deg. 

Du vil bygge muskelmasse av en romaskin, ikke voldsomt, men du vil få muskler. Men her handler alt om strukturert trening, og mest av alt kostholdet ditt. Skal du bygge muskler må du også spise, du må spise masse, og du bør spise mest mulig rent. 

Anonymkode: 5c8f8...883

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Altså, du bør ikke kun trene romaskin, men romaskin er en ypperlig øvelse. Du trener rygg, armer, kjernemuskulaturen, og bein. Samtidig trener du kondisen også. Av alle apparatene du nevnte er romaskin den som gir deg en mest komplett trening. 

Hvis du trener hele kroppen i en økt, så bør du holde deg til 3 øker i uken, vil jeg mene. Ellers er faren for overtrening for stor. Men hvor mye du trener, og hva du trener, er avhengig av hvilke resultater du ønsker deg. 

Du vil bygge muskelmasse av en romaskin, ikke voldsomt, men du vil få muskler. Men her handler alt om strukturert trening, og mest av alt kostholdet ditt. Skal du bygge muskler må du også spise, du må spise masse, og du bør spise mest mulig rent. 

Anonymkode: 5c8f8...883

Takk for svar. Kostholdet mitt er allerede veldig bra.

Da heller jeg mest mot romaskin 😊

Anonymkode: 94ad6...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i romaskin og gikk for det selv. Kjøpte en jeg kunne slå sammen som tar lite plass på treningsrommet. Fikk for xebex. Det er ikke en concept 2,  men den er ganske god. 

Anonymkode: 65ba5...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle tre. Tredemøllen er nok den jeg har brukt mest, fordi jeg er veldig glad i løping og blant annet har trent til ulike løp. Sykkelen er veldig god å ha for skånsom trening når beina trenger hvile fra støt som man får ved løping, og for langvarig trening for å brenne kcal. Romaskinen er den som gir best trening for hele kroppen, og den gir mye finere kropp enn løping fordi den gir litt mer muskler i skuldre, armer og rygg i tillegg til i beina. 

Anonymkode: 56cf0...7f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for romaskin. Jeg får vondt i knærne av sykling, og jeg synes tredemølle er kjedelig.

Anonymkode: 1a8c7...99c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! Får man brukt magemusklene noe med romaskin?

Anonymkode: 94ad6...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville også ha gått for romaskin hjemme. Jogge og sykle kan jeg gjøre ute :)

Bare pass på teknikken, husk å være rak i ryggen :) Trener ikke magemusklene masse ved roing, men det gjør du ikke ved sykling heller. Men litt blir det. Ville heller hatt en kjernemuskulatur-økt enn å satse på at kardio-øvelser gjør susen sånn generelt.

Anonymkode: 7c5b4...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romaskin. Løping er kjedelig og spinning enda kjedeligere. 

Anonymkode: 58749...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
På 8.5.2020 den 17.23, AnonymBruker skrev:

Hva foretrekker du og hvorfor?

Tenkte på å ha et treningsapparat hjemme :)

Anonymkode: 94ad6...d34

Knebøy stativ, med vekter opp til 180 kg, og en benk man kan juster høydene på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 8.5.2020 den 17.35, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg er egentlig enig med deg i at sykkel er dritkjedelig, så da bør det vel utgå.  Jeg liker å jogge ute og det er flotte forhold for det om sommeren, men jeg bor i Nord-Norge hvor været og veiene kan være SVÆRT varierende for å si det sånn :fnise:

Anonymkode: 94ad6...d34

Bor i nord selv. Sommeren er ekstremt kort, den tiden vil jeg bruke på andre ting enn aktiv trening. 

Jeg har tredemølle. Den kan jeg både gå og jogge på. Kan se på tv, høre musikk og slikt samtidig også. Selv om man har litt lav motivasjon, bare sett opp dataen på mølla (passer perfekt her!) og setter på en episode av en serie jeg ser.

For min del er dørestokkmila kortest med mølla i hus.

Anonymkode: c0abe...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredemølle siden jeg liker løping mye bedre enn sykling og roiing. 

Anonymkode: 024e3...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse tingene er kjedelig i lengden.

Men romaskinen trener kroppen best av de.

Du bør heller kjøpe noen vekter, kettlebells eller manualer. Det beste er om du kan kjøpe en styrkeløfter stang og vektskiver, den kan brukes til å trene hele kroppen. Kjøp like mange kg i vekter som du veier selv som start.

Anonymkode: cfe93...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...