Gå til innhold

Kjenner ikke sultfølelse lengre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på lavkcal. Har gjort det en stund, og gått ned endel i vekt. Jeg loggførte hvert måltid i starten med myfitnesspal, og spiste den kcal mengden som var anbefalt for meg. Nå sjekker jeg gjerne av og til på kvelden hvor mye jeg faktisk har fått i meg ila dagen (vil ikke være avhengig av å måtte loggførte gjennom hele dagen, og mener jeg har en viss kontroll på kcal mengde i de ulike matvarene) 

Problemet nå er at de dagene jeg sjekker har jeg, uten unntak, spist altfor lite. Typ 500 kcal mindre en anbefalt. Kjenner heller ikke lengre på noe sultfølelse. Er heller gjerne ikke sulten ila dagen, men spiser bare fordi jeg vet jeg må. 

Burde jeg fylle opp kcal når jeg ser det er for lite, eller bare spise når jeg føler meg sulten? Synes det blir litt rart å tvinge i meg mat bare for å få i meg anbefalt mengde.. 

Anonymkode: ea5f2...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ikke gå på lavkaloridiett i det hele tatt (la oss si grensen går ved hvileforbrenning), så du skal ihvertfall ikke spise mindre. Appetitten er ikke noe du kan rette deg 100% etter, og den kan bli ytterligere upresis hvis du med vilje tuller med matinntaket.

Anonymkode: 26969...b53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er gjennomgående er kanskje denne type diett ikke noe for deg.. Men om du fortsetter, hva med å begynne å spise mer energitett mat/måltider? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke nødvendigvis spise så mye mer om du bare får i deg ekstra kalorier via f.eks saus, smør/olje, dressing.

Anonymkode: 78b19...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenning kommer an på muskler, vekt, høyde, kropp. Om du har lite muskler forbrenner du mindre kcal enn de som har gjennomsnittlig med muskler. Er du lav og tynn trenger du mindre kcal. Osv. Så lenge du ikke blir fyrstikk til slutt, så ser jeg ikke et problem. Pass på at du føler deg frisk og sterk og kan gå i fjellet eller jogge uten at du føler deg syk av det. Sjekk at du ikke mister for mye kroppsfett.

Anonymkode: 166fb...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...