AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Ref coronakrisen. Hvor mange uker venter dere før deres foreldre (aka besteforeldre) får lov å holde baby? Evt bare møte med 1-2 meters avstand?? Snakker selvsagt på vegne av ungen og ikke om besteforeldre som ikke er 65+ og i risikosonen. Anonymkode: 01cb8...cef
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 De fikk holde fra første dag vi kom hjem, baby var da to dager. Anonymkode: 644a9...92b
Rockesau Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 Fra første stund. De som er i risikogruppa har ventet 14 dager fra vi kom fra sykehuset i tilfelle vi hadde blitt smittet der.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Fra vi kom fra sykehuset her og. Besteforeldrene får ikke komme inn til oss fordi vi har storesøsken i barnehagen og faren min er i risiko pga. alder og hjertesykdom. Jeg holder også to meters avstand til dem, men de har fått holde babyen. Anonymkode: 9f134...c38
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 Jeg er redd for at korona skal ødelegge immunforsvaret til baby så det blir værre for baby når hen blir eldre. Så her er det avstand. Kan ta en kikk på baby i vognen ute, se på baby gjennom vinduet og mye facetime. Bedre være føre var tenker jeg. Anonymkode: cdf5c...1e4 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 De besteforeldrene som hadde frivillig isolert seg noen uker i forveien (kun vært på butikken, og da vært veldig forsiktig) fikk treffe og holde babyen første uka. Det andre besteforeldreparet lever ganske bekymringsfritt med besøk til venner, turer på kjøpesenteret og kaféer flere ganger i uka. Vi ordnet det slik at vi stod og pratet med dette besteforeldreparet i gårdstunet med avstand en dag det var fint vær, men de har ikke fått lov til å holde enda. Baby er 1,5 mnd. Ikke er de særlig interessert når de må møte på avstand, så det har foreløpig bare blitt det ene besøket. Vi har sagt at vi ikke tar noen sjanser før baby er minst 3 mnd, for da er immunforsvaret bedre. Anonymkode: 1123c...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd for at korona skal ødelegge immunforsvaret til baby så det blir værre for baby når hen blir eldre. Så her er det avstand. Kan ta en kikk på baby i vognen ute, se på baby gjennom vinduet og mye facetime. Bedre være føre var tenker jeg. Anonymkode: cdf5c...1e4 Ødelegge immunforsvaret til baby? Dette har ikke jeg hørt noe snakk om, er det noe du innbiller deg eller er det reellt? Hvor lenge tenker du å isolere deg, flere år? Anonymkode: 644a9...92b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 Her har vi vært på trilleturer med 1-2 meters avstand. De har ikke fått holde baby enda, vi ønsker å vente litt med det. Anonymkode: 5b05a...aa4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 Venter 4-6 uker før de får holde babyen / ha nærkontakt. Anonymkode: 2b07c...8f4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 Noen med en gang, andre etter noen uker. Anonymkode: 89f20...f58
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #12 Skrevet 12. mai 2020 Pappa (morfar) får komme så fort han vil etter at ungen er 1-2 uker, resten må vente. Tar da kun imot besøk ute og ingen andre enn pappa får holde før babyen er et par mnd ihvertfall. Anonymkode: 13b49...13d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #13 Skrevet 12. mai 2020 Med en gang vi som ny liten familie er i stand til det, forutsatt at de er friske. Anonymkode: 81e3f...5e8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #14 Skrevet 12. mai 2020 Oi såpass ja😯 jeg venter nummer 4 nå, og å være SÅ streng med besteforeldre-besøk blir ihvertfall totalt meningsløst, når hun uansett må utsettes for potensiell smitte fra sine tre eldre søsken... Nei, her blir det nok lov til å både holde og kose, såfremt de er friske og symptomfrie selvsagt. Mer bekymret for om de faktisk TØR å komme på besøk til oss, enn motsatt... Anonymkode: a987a...beb 2
Moi123 Skrevet 13. mai 2020 #15 Skrevet 13. mai 2020 Her er besteforeldrene med både annen familie og venner, så de får ikke komme hit så lenge de er såpass sosial.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #16 Skrevet 13. mai 2020 Her får besteforeldre komme når de vil. Storebror kan uansett dra med smitte hjem fra bhg, eller vi kan få noe på butikken etc. Alle besteforeldrene er pensjonister, så begrenset hva de utsettes for. Jeg er mer bekymret for at vi smitter dem. Ellers har vi også hatt besøk av noen venner i det siste. Godt å ha litt mer sosialisering, men begrenset. Anonymkode: a15c4...5a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå