Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg håper noen kan hjelpe meg her. Jeg er på jakt etter et body butter/body lotion som tilfører fukt og er god mot tørr hud. Det er også minst like viktig at det lukter GODT!!! Har du erfaring med rituals eller the body shop produktene? Hvem synes du lukter best? Hvor lenge varer produktet, og ikke minst lukten på huden? Jeg bruker ikke parfyme, så for meg er det viktig å finne et produkt som lukter deilig, samtidig som det er bra for huden 🖤

Anonymkode: 9c352...a4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Parfyme i hudprodukter er ikke bra.

Anonymkode: 55fdc...1ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Parfyme i hudprodukter er ikke bra.

Nå var det ikke det jeg spurte om, men takk for innspillet...

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler kroppsoljene fra rituals! 

Anonymkode: 338f4...92e

Skrevet

Synes faktisk de er like gode på fuktighet, jeg har god erfaring med Body Butter fra Body Shop i kokos, viktig at det er Body butter og ikke Body yoghurt, den er ikke like «fet» i konsistens og holder ikke like lenge. 
Rituals er også veldig gode, jeg har prøvd Happy Buddha, Sakura, Hammam og Ayurveda, og favoritten er nok Hammam og Ayuerveda, synes de gir litt ekstra med fuktighet på en måte.

Luktmessig sitter de litt på huden, men ville ikke forventet å lukte hele dagen, men føler Rituals sitter litt lengre enn TBS. Om ikke annet selger de alle Body mist med samme duft.

Lukt er jo smak og behag, der må du nok lukte deg fram selv. Jeg liker at TBS er mer «rene» lukter av en enkelt feks kokos, mango, rose osv.
Men Rituals lukter kanskje litt mer spennende og gir litt mer dybde muligens. 
Jeg er storforbruker av begge to, men kokos Body Butter fra TBS har fulgt meg i sikkert 12år, og jeg har tørr hud, med litt psoriasis og keratosis pilaris men den fukter veldig bra for min del ( Kokos er favorittlukten, men jeg har hatt like god erfaring med andre dufter også)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler kroppsoljene fra rituals! 

Er disse bedre enn butter/lotion? Jeg vet lukt er helt individuelt, men hvilken er din favoritt? 🌸 ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke fordra Rituals, de lukter ekstremt sterkt gammel dame. Bodyshop både lukter bedre og er bedre, coconut bodybutteret er veldig bra. 

Anonymkode: c5407...8c0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Thjelp skrev:

Synes faktisk de er like gode på fuktighet, jeg har god erfaring med Body Butter fra Body Shop i kokos, viktig at det er Body butter og ikke Body yoghurt, den er ikke like «fet» i konsistens og holder ikke like lenge. 
Rituals er også veldig gode, jeg har prøvd Happy Buddha, Sakura, Hammam og Ayurveda, og favoritten er nok Hammam og Ayuerveda, synes de gir litt ekstra med fuktighet på en måte.

Luktmessig sitter de litt på huden, men ville ikke forventet å lukte hele dagen, men føler Rituals sitter litt lengre enn TBS. Om ikke annet selger de alle Body mist med samme duft.

Lukt er jo smak og behag, der må du nok lukte deg fram selv. Jeg liker at TBS er mer «rene» lukter av en enkelt feks kokos, mango, rose osv.
Men Rituals lukter kanskje litt mer spennende og gir litt mer dybde muligens. 
Jeg er storforbruker av begge to, men kokos Body Butter fra TBS har fulgt meg i sikkert 12år, og jeg har tørr hud, med litt psoriasis og keratosis pilaris men den fukter veldig bra for min del ( Kokos er favorittlukten, men jeg har hatt like god erfaring med andre dufter også)

Tusen takk for langt og utfyllende svar. Jeg skal ha meg en runde i morgen, og lukte meg frem 🌸🌱 ts

Skrevet

Rituals har generelt bedre produkter enn The Body Shop til en rimeligere penge etter mitt syn.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mest erfaring med The Body Shop, men er like glad i produktene til Rituals. Forelsket meg helt i Jing-serien deres som har lavendel og sacred wood i seg, men den bruker jeg kun om kvelden.

Jeg er ikke noe glad i veldig mye duft, men jeg funnet en som er veldig balansert og som er supergod for selv den tørreste og mest sensitive hud på Lush; «Sympathy for the skin»! 

https://www.lushnorge.no/produkt/kropp/fuktighetskremer/sympathy-for-the-skin#product-tabs2

Anonymkode: c212f...324

• Liker 1
Skrevet

Elsker Rituals! Men du må lukte deg frem til den duft du liker :)

Ellers er jeg også glad i The Body Shop, men etter at jeg fant Rituals så har jeg byttet ut alt :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Body creamen fra Rituals er MYE bedre enn body butteret fra Body shop. Den trekker inn skikkelig fort og man kan kle på seg med en gang etter og huden føles faktisk myk ut. Den tilfører fuktighet, hvor body butteret fra Body shop bare legger seg utenpå huden. 

Man må lukte seg frem til riktig serie som passer en da. Veldig forskjellige lukter - fra blomstrete og friske til mer tunge og noe krydrete. Jeg er glad i Ayurveda som lukter av rose, og Dao som lukter litt søtere av lilje. Jeg elsker dusjoljen, skummet og body creamen 😄 Og deodorant sticken fra Dao, de er fast inventar hos meg. 

Anonymkode: 10273...1f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er disse bedre enn butter/lotion? Jeg vet lukt er helt individuelt, men hvilken er din favoritt? 🌸 ts

Jeg tror jeg har alle snart faktisk 😅 Men nyoppdaget favoritt er den lysegrønne serien med duft av lavendel. Men så er jeg veldig begeistret for lavendel da, og det er jo ofte veldig sånn enten/eller. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg håper noen kan hjelpe meg her. Jeg er på jakt etter et body butter/body lotion som tilfører fukt og er god mot tørr hud. Det er også minst like viktig at det lukter GODT!!! Har du erfaring med rituals eller the body shop produktene? Hvem synes du lukter best? Hvor lenge varer produktet, og ikke minst lukten på huden? Jeg bruker ikke parfyme, så for meg er det viktig å finne et produkt som lukter deilig, samtidig som det er bra for huden 🖤

Rituals lukter best! Uten tvil. Jeg takler kun 1 av body shop sine lukter, Shea, de andre er veldig søte og ... kunstige.

Men føler kanskje body butteret til bodyshop er hakket bedre på fuktighet. Hakke bedre. Jeg har mye tørr hud, men jeg velger enda Rituals fremfor bodyshop, nettopp pga. lukte er viktig for meg, og Rituals ikke er dårlig på fukt, bare ikke helt like god som body shop 😅

Bodyshop kan jeg kjenne meg ... klam og «smørt» hele neste dag og to.

Lukten på huden kan jeg ikke si noe om 😅 man blir ofte imun mot egen lukt, og jeg har ingen partner som er rundt meg hele tiden som jeg kan spørre 😅

Lukter hos Rituals som jeg liker: Sakura (Den hvite), Amsterdam Collection (kun i nettshop), Ayurveda (den røde). Den blå, Hammam, kan fort ble litt intens, men liker den som shampo og håndsåpe. 

Endret av Ariana807
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke fordra Rituals, de lukter ekstremt sterkt gammel dame. Bodyshop både lukter bedre og er bedre, coconut bodybutteret er veldig bra. 

Det kommer jo helt an på serien, alle lukter jo ikke helt likt liksom. Du har sitrus, mynte, rose, lilje osv. Coconut bodybutteret lukter dritt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo helt an på serien, alle lukter jo ikke helt likt liksom. Du har sitrus, mynte, rose, lilje osv. Coconut bodybutteret lukter dritt.

Alle lukter alt for sterkt. Prøvde å finne en serie hos rituals jeg likte men uten hell. Sakura en den eneste som kan gå til nøds, men da må jeg ha blitt vanvittig desperat. 

Bruker ikke coconut bodybutteret, syns ikke det lukter fantastisk  men det gir bra fukt, og lukter bedre enn Rituals. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det ikke det jeg spurte om, men takk for innspillet...

Jo du skrev at du ville ha noe som er bra for tør hud, det er IKKE produkter med parfyme, men unnskyld da!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ha noe som er bra for huden, så kjøper du ingen av delene.... 

Av duft vil jeg heller anbefale å kjøpe en god parfyme. 

Anonymkode: f030f...dd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er storfan av Rituals, liker produktene og luftene. Og føler kanskje jeg har vokst fra Body Shop (litt mer spennende med Ritualsduftene enn å lukte feks Body Shop jordbær... Hjelper nok også på at byens Body Shop er erstattet med en Rituals butikk med fantastisk service.

Og ang duft, Rituals har også en Body Mist, jeg bruker den som et tillegg til body butter/olje evt som et oppfriskning av god lukten!

Anonymkode: b94f9...eca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...