Gå til innhold

Slutte å jobbe pga barn? For mye bhg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det blir mye barnehage på treåringen fremover og jeg har sykt dårlig samvittighet. 

Hun får tre uker i juli. 

Hver mandag fri. 

Thats it. 

Heldigvis trives hun godt der. 

Hun har hatt mye fri hittil pga korona, og begynte bhg i høst med meget korte dager (5 timer). Masse kvalitetstid ❤️

Mest sannsynlig blir det korte dager til høsten, 

Men jeg vurderer å slutte i jobben. Er helt ny der, og egentlig en behagelig jobb mtp arbeidstiden (8-16), og kan ikke være kresen heller for jeg har jo ikke jobbet på Mange år.. 

Hva hadde du gjort i dette tilfelle?

Anonymkode: 8c3eb...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er så mange som kan velge om de vil jobbe eller ikke. 

Dessuten så er det vel ikke helt heldig for deg å få så store hull i CV'n din mtp at du ikke har jobbet på mange år.

Anonymkode: d5d4c...ffe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire dager i uka for en treåring er da ikke mye, det må da være helt perfekt? Får masse tid hjemme med dere, men også god tid i barnehagen og får oppleve mye og dannet vennskap og hatt det gøy hele dagen. Hadde det vært en ettåring hadde det vært noe annet. 

Anonymkode: a8c83...942

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. luksussituasjon om hun har fri hver mandag og har 5-timersdager resten?? Dere er heldige og får det ikke stort bedre!

Jenta mi er i bhg hver bidige dag i 8 timer! Skulle mer enn gjerne hatt mer fri sammen med henne, men dessverre trenger vi pengene.

Anonymkode: f6e3c...b74

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hun bare ha tre uker fri i juli? 

Jeg hadde aldri sluttet i jobb, men der er jo folk forskjellige. 

Anonymkode: 32957...7ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får så dårlig samvittighet pga de lange dagene.. Når jeg kommer og henter henne er det kanskje bare to andre barn der (de stenger tidligere pga korona og jeg må gå tidligere fra jobben). 

Nå er hun der fra 0830 til rett før 16. Ikke 5 timer som før men 7.5 timer.. 

Anonymkode: 8c3eb...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal hun bare ha tre uker fri i juli? 

Jeg hadde aldri sluttet i jobb, men der er jo folk forskjellige. 

Anonymkode: 32957...7ef

Pappaen får ikke ferie på sommeren, det er kun jeg. Og da er det kun de tre ukene i juli og 2 uker i desember. 

Anonymkode: 8c3eb...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså.. luksussituasjon om hun har fri hver mandag og har 5-timersdager resten?? Dere er heldige og får det ikke stort bedre!

Jenta mi er i bhg hver bidige dag i 8 timer! Skulle mer enn gjerne hatt mer fri sammen med henne, men dessverre trenger vi pengene.

Anonymkode: f6e3c...b74

Om det hadde vært 5 timer, ikke noe problem. Det var slik før, og mye fri innimellom. Men nå er det 7.5 timer fra tirsdag til fredag.. 

Anonymkode: 8c3eb...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pappaen får ikke ferie på sommeren, det er kun jeg. Og da er det kun de tre ukene i juli og 2 uker i desember. 

Anonymkode: 8c3eb...292

Men da får vel han ferie andre tidspunkt på året, så jentungen må jo ha masse ferie.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 1 åringen i barnehagen fem dager i veka frå 09:30 til 15:15. Er eg verdens kjipaste?

Anonymkode: f4da9...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg har 1 åringen i barnehagen fem dager i veka frå 09:30 til 15:15. Er eg verdens kjipaste?

Anonymkode: f4da9...a32

Helt normalt. Folk må jobbe ellers kollapser samfunnet

Anonymkode: ca200...445

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det hadde vært 5 timer, ikke noe problem. Det var slik før, og mye fri innimellom. Men nå er det 7.5 timer fra tirsdag til fredag.. 

Anonymkode: 8c3eb...292

Og? Det er ganske mange barn som har lengre dager enn det, 5 dager i uken.. Barnet har jo fri hver mandag i tillegg. Dette hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for. 

Anonymkode: 30431...bb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri hver mandag? Det er jo «mye» fri. De aller, aller fleste i min barnehage går hver dag. De fleste over 7 timer. Og jeg mener barn har veldig godt av å gå i barnehage og at barnehagen er et fint sted for barn å være :) De lærer så enormt mye i forhold til sosial kompetanse som vil hjelpe dem videre i livet. 

Anonymkode: 23651...d37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Men da får vel han ferie andre tidspunkt på året, så jentungen må jo ha masse ferie.

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fri hver mandag? Det er jo «mye» fri. De aller, aller fleste i min barnehage går hver dag. De fleste over 7 timer. Og jeg mener barn har veldig godt av å gå i barnehage og at barnehagen er et fint sted for barn å være :) De lærer så enormt mye i forhold til sosial kompetanse som vil hjelpe dem videre i livet. 

Anonymkode: 23651...d37

Joda, jeg du sier noe.. Men de er ikke mange timene ute, og pga det kohort greiene vet jeg de har et rom på 32 kvm å leke på.. Hun og fire andre barn. Det er også der de spiser.. 😐

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og? Det er ganske mange barn som har lengre dager enn det, 5 dager i uken.. Barnet har jo fri hver mandag i tillegg. Dette hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for. 

Anonymkode: 30431...bb9

Du sier noe.. Men sammenlignet med hvordan ting har vært tidligere.. Og jeg vet jo at jeg burde ha tenkt på det før, og jeg tenkte jo at "men alle andre gjør jo det", også står man i det og det er tøft.. 

Anonymkode: 8c3eb...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Men da får vel han ferie andre tidspunkt på året, så jentungen må jo ha masse ferie.

Ja, hun kommer til å få mye fri på høsten.. Det er max fire mnd til sammen det blir slik. 

Anonymkode: 8c3eb...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi det blir 4 mnd med litt lengre dager så vurderer du å slutte og jobbe? Hvordan skal du forsørge deg da? 

Anonymkode: ee150...765

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må ikke finne på å si opp jobben din, da kan du komme i en vanskelig situasjon. Du er ufattelig heldig som jobber 8-16. Jeg er sykepleier i to-delt turnus med to barn på 5 og 8 år. Heldigvis stiller pappaen deres opp, så vi har god løsning på samvær (er skilt). 

Anonymkode: 7de81...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det virker som om du ønsker å slutte i jobben og forsøker å unnskylde det med at det er det beste for barnet. Du behøver ikke svare på dette, men jeg anbefaler deg å reflektere ærlig og grundig med deg selv om det kan være noe i det jeg sier. Kanskje er du stresset i ny jobb og føler deg usikker? Da er det lett å bare ville trekke seg tilbake til det trygge og gode, og du vil helt sikkert tilbringe mest mulig tid med barnet i stedet.

Som andre her har nevnt, så er det imidlertid veldig sunt for barnet å være i barnehagen - uansett hvor ofte de er ute eller hvor store rom de er på. Og dagene du nevner er slettes ikke unormalt lange for en treåring. 
 

 

Anonymkode: b9fcd...98e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, ikke si opp jobben din. Du kan evt. søke på andre stillinger, men aldri si opp før du har en ny jobb å gå til. Jeg fikk selv et lite hull i CV’en da jeg valgte å være husmor med minstemann hjemme et år ekstra 🙈 Bra for barnet, men på ingen måte bra for karrieren min 🙈 Jeg fikk ny jobb da, heldigvis. 

Anonymkode: 7de81...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er dette seriøst? Du lever et luksusliv i mine øyne! Barna mine er i barnehagen fra 07.30-16.30 hver bidige dag, både mannen og jeg er leger og har lite fridager og fastlagte arbeidstider.. Han har alltid vært barnet som leveres først og hentes sist. Har vurdert om jeg skal orke å ha dårlig samvittighet for det, men han er superhappy og jeg har nok av andre ting å ha dårlig samvittighet for🤪 

Nei, jeg ville slappet helt av hvis jeg var deg. Barnehage er midt i blinken for en treåring!

Anonymkode: 8bce9...ad4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...