Gå til innhold

Homofil adopsjon?

Gjest Hippopotamus

Anbefalte innlegg

Gjest Dum Perignon

Jeg er 100 % enig i at homofile par skal bli vurdert for adopsjon på samme måte som heterofile par - seksuell legning har absolutt ingenting med omsorgsevne å gjøre.

Jeg er videre enig i at det virker totalt dustete at stebarnsadopsjon skal være mer komplisert for homofile enn for heterofile.

Samtidig bør det etter mitt syn være en selvfølge at de homofile, som selv ber om "respekt," respekterer andre lands ("giverlandene" i adopsjonssammenheng) nei til å adoptere barn til homofile par i de landene som etter hvert tillater dette.

Og så er det ett moment som er overordnet alt annet. Det primære målet med all adopsjon skal være å finne gode foreldre til barna - ikke å finne gode barn til foreldrene! Dette må ikke druknes i det som tross alt er en temmelig "smal" kampsak - det er barnas rettigheter som står i sentrum for enhver adopsjonssak (i hvert fall her i Norge, de som leste Magasinet så kanskje det perverterte utslaget av The American Dream).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg mener homofile bør få adoptere barn, på lik linje med hetrofile. Det er strenge krav og rettnings linjer for å bli godkjennt som adoptiv foreldre, selvsagt er ikke det none garanti for at ungene for det bra, men det er jo likt for hetro- og homo-file.

Kan ikke skjønne at det er værre å vokse opp hos to mødre enn f.eks hos kun mor eller far! Hva fordommer anngår er noe annet. Tror det har litt med hvor du bor å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom alle disse svarene, men jeg har vondt av de barna som må vokse opp med to mødre eller to fedre.

Jeg klarer ikke se noe positivt i dette i det hele tatt. Det strider mot det grunnleggende som et barn trenger å få fra både en mor og en far.

Sorry, her er jeg kanskje håpløst gammeldags men jeg syntes det hele sklir helt ut!!

Bland ikke noen stakkars små uskyldige barn inn i sånne hjem, det er mitt syn på saken! :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L@dy in red
Har ikke lest gjennom alle disse svarene, men jeg har vondt av de barna som må vokse opp med to mødre eller to fedre.  

Jeg klarer ikke se noe positivt i dette i det hele tatt. Det strider mot det grunnleggende som et barn trenger å få fra både en mor og en far.

Sorry, her er jeg kanskje håpløst gammeldags men jeg syntes det hele sklir helt ut!!

Bland ikke noen stakkars små uskyldige barn inn i sånne hjem, det er mitt syn på saken!  :-x

Jeg kunne ikke vært mer enig. Til mann og kvinne er vi skapt, og det blir ikke barn uten å gå den veien heller. Jeg mener at barn bør ha rett til å vokse opp med en mor og far. Nettopp fordi vi er så forskjellige, og mor og far fyller siner roller på hver sin måte.

Og det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skape

Jeg ser ikke noe problemer med at barn får vokse opp med foeldre av samme kjønn.

Litt rart synes jeg det er ,men det er mine fordommer.

Men det er vel barna som er fokuset her og det må gå forbi min synsing.

At 2 menn eller 2 damer kan elske og fostre opp barn er jeg ikke i tvil om,det er bare mitt syn på roller i samfunnet og mitt syn på kjernefamilien som blir satt på prøve.

Men alt som er nytt er ikke automatisk dumt eller negativt.

Så jeg bøyer meg i støvet for de homofiles kamp.

Skal ikke de ha samme rettigheter som meg og deg kanskje?

Skal ikke de utallige barna rundt omkring i Norge og ellers i verden ha rett til et liv i kjerlighet og fred.

Hvis mine fordommer eller trangsynthet skulle stoppe dette,ja da er det ikke de homofile det er noe galt med,det er den vanlige mann /dame i gata som feiler noe(nemlig meg)

Ved å sprenge litt grenser så tror jeg vi vil komme meget langt som mennesker,nye tankesett,et rikere land osv.

Og tusenvis av lykkeligere barn vil vi også være med på å skape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel ikke tenkt så mye over dette, men kan egentlig ikke se noe problem i at barn vokser opp med to foreldre av samme kjønn. Det viktigeste er vel at barnet har voksne som bryr seg om dem.

I dag snakkes det ofte om feminisering av barndommen, dvs barn vokser opp uten å ha kontakt med andre enn kvinner. Dette pga at mange skilles, og barna får mer kontakt med kvinner enn menn. Også i skole og barnehage. Hvor majoriteten av de ansatte er kvinner. De sier også at en av årsakene til jentenes manglende interesse for realfag kommer av for lite kontakt med menn.

Men så vidt jeg kan huske hadde jeg i min barndom, og for ikke snakke om generasjonen før meg igjen mest kontakt med kvinner. Mennene kunne være på sjøen eller ute på anleggsarbeid i månedsvis for å ikke si års vis, og barna vokste opp med sin mor, tanter og bestemødre omkring seg. Uten at noen hadde noen store problemer med det.

Og vi kan vel ikke i dag si at menn er dårligere foreldre enn kvinner. Hvordan du er som forelder er vel mer individuelt enn kjønnsavhengig.

Så hvorfor ikke, om homofile virkelig ønsker seg barn, og gjerne vil adoptere, så tror jeg de blir gode foreldre.

Hvordan de som foreldre, og barna, blir mottat i samfunnet kommer vel mer an på oss omkring dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valnøtt

Dere som mener at en unge trenger både en mor og en far, da er dere vel like sterkt i mot at enslige skal få adoptere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på enslige foreldre som ikke ønsker egentlig å være alene om omsorgen, og enslige som vil adoptere for sin egen del.

Jeg synes det er egoistisk av både homofile og enslige å adoptere barn. De tenker mer ut fra sine egne ønsker enn å sette seg inn i barnas liv hva det vil si å vokse opp uten mor/far.

Enslige foreldre har som regel kommet opp i en situasjon de ikke ønsket i utgangspunktet, og ofte finner de nye partnere og får en fin reserveforelder av motsatt kjønn til barnet. Dette er en helt annen problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å forstå at det skal være egoistisk av et homofilt par å adoptere et barn. Er vi gode nok mennesker ellers til å bli foreldre må vi kunne være gode nok uavhengig av seksuell legning.

Problemet i vesentlighet tror jeg ligger hos omverdenens vansker med å akseptere homofile.

Om vi alle bare forsøkte litt så kanskje verden ble et bedre sted å være.

Opplever jo også som alene forelder... om det er aldri så ufrivillig, at jeg blir uglesett av omverden, av skole og barnehage som tydeligvis tror, at i og med at jeg mislyktes med mitt ekteskap, også er dømt til å mislykkes som mor!!!

Og opplever at mine barns venner ikke får lov å være hos oss lenger fordi vi lever i et syndefullt hjem.

Dvs at man er alene med tre barn....=syndefull.

Jeg kjenner til flere tilfeller av fosterforeldre og adoptivforeldre, mann og kvinne som ikke har lykkes med sin oppgaver til tross for at de har vært en av hvert kjønn.

Om man lykkes som forelder har lite med hvilket kjønn man er født som. Det viktigeste for barna er at de har mennesker som er glad i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valnøtt
Det er forskjell på enslige foreldre som ikke ønsker egentlig å være alene om omsorgen, og enslige som vil adoptere for sin egen del.

Jeg synes det er egoistisk av både homofile og enslige å adoptere barn. De tenker mer ut fra sine egne ønsker enn å sette seg inn i barnas liv hva det vil si å vokse opp uten mor/far.

Enslige foreldre har som regel kommet opp i en situasjon de ikke ønsket i utgangspunktet, og ofte finner de nye partnere og får en fin reserveforelder av motsatt kjønn til barnet. Dette er en helt annen problemstilling.

Hvordan i all verden kan du si at det er egoistisk av enslige og homofile å ville adoptere barn???? :evil:

De tenker mer utfra egne ønsker sier du, vel tror du ikke et hetrofilt samboerpar tenker utfra egne ønsker når de vil ha barn da? :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...