Gjest aaa Skrevet 1. juli 2005 #41 Del Skrevet 1. juli 2005 Enig med Valhalla. Barn som feks blir adoptert fra et annet land trenger i utgangspunktet å få en mamma og en pappa, det er jo det naturlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest titt Skrevet 1. juli 2005 #42 Del Skrevet 1. juli 2005 Enig med Valhalla. Barn som feks blir adoptert fra et annet land trenger i utgangspunktet å få en mamma og en pappa, det er jo det naturlige. Et barn som blir adoptert har altså helt andre behov enn andre barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aaa Skrevet 1. juli 2005 #43 Del Skrevet 1. juli 2005 Ja, jeg tror mange av barna som blir adoptert har nok med å tilpasse seg det nye samfunnet de skal vokse opp i (feks barn fra andre land). Derfor bør de plasseres i et hjem der det er mest mulig "normalt" dvs en mor og en far. Noen unger tilpasser seg lett og vil kanskje ikke møte noen problem på veien, men hvem som vil tilpasse seg lett og hvem som ikke gjør det er vanskelig å vite på forhånd. (nå får jeg vel en skyllebøtte om at jeg hater homofile) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest titt Skrevet 1. juli 2005 #44 Del Skrevet 1. juli 2005 Ja, jeg tror mange av barna som blir adoptert har nok med å tilpasse seg det nye samfunnet de skal vokse opp i (feks barn fra andre land). ) Du tenker vel da på barn som har en viss alder år de kommer..? Derfor bør de plasseres i et hjem der det er mest mulig "normalt" dvs en mor og en far. Jeg ville tenke mer på at de skulle komme til et hjem som hadde tid, omsorg og ressurser til å ta seg av barnet best mulig.. "normalitet" er et skummelt begrep å begynne å definere. Og homofili er forresten rimelig normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 1. juli 2005 #45 Del Skrevet 1. juli 2005 Ja, jeg tror mange av barna som blir adoptert har nok med å tilpasse seg det nye samfunnet de skal vokse opp i (feks barn fra andre land). Derfor bør de plasseres i et hjem der det er mest mulig "normalt" dvs en mor og en far. Noen unger tilpasser seg lett og vil kanskje ikke møte noen problem på veien, men hvem som vil tilpasse seg lett og hvem som ikke gjør det er vanskelig å vite på forhånd. (nå får jeg vel en skyllebøtte om at jeg hater homofile) mener du da at det er fordi de ofte har en annen hudfarge? for det gjør jo at de er forskjellig fra de andre i familien, så da kanskje ikke hvite skal få adoptere noen av andre farger, for det kan jo gjøre at personen føler seg annerledes. Det er ingen familier som er normale, når du adopterer et barn vil det alltid finnes grunner til å mobbe det for det ene eller det andre. Jeg husker det var en som prøvde å mobbe meg fordi mamma var kraftig, barn finner alltid noe. Det som er rollen til foreldre, biologiske eller adoptiv, er å gi barna de verktøyene de trenger til å takle hverdagen. Mobbing er et problem som "ikke engang" Kjell m Bondevik klarer å bli kvitt, men som foreldre kan man lære barna at de er mer verdt. om du hater homofile tror jeg i hvertfall ikke jeg kan utale meg om pågrunnlagg av en uttalelse om noe så kontroversielt som homofil adopsjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 1. juli 2005 #46 Del Skrevet 1. juli 2005 Det handler om identitet som adopterte barn ofte sliter med senere, det er da et faktum. Benekter du at adopterte ofte sliter med ting senere? Å la disse få den ekstra belastningen det er å ha pappa og pappa er unødvendig og slemt. Jeg tror ikke homofile adoptivforeldre er like bra som heterofile, og jeg synes ikke det er riktig å eksperimentere med disse barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest titt Skrevet 1. juli 2005 #47 Del Skrevet 1. juli 2005 Å la disse få den ekstra belastningen det er å ha pappa og pappa er unødvendig og slemt. . Ekstra belastning?? :o Jeg tror ikke homofile adoptivforeldre er like bra som heterofile. Hvorfor i alle dager tror du ikke det????!!? og jeg synes ikke det er riktig å eksperimentere med disse barna. Det er det vel ingen som vil..!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 1. juli 2005 #48 Del Skrevet 1. juli 2005 http://www.catholiceducation.org/articles/...ity/ho0075.html For gay men, sex outside the primary relationship is ubiquitous even during the first year. Gay men reportedly have sex with someone other than their partner in 66 percent of relationships within the first year, rising to approximately 90 percent if the relationship endures over five years.103 And the average gay or lesbian relationship is short lived. In one study, only 15 percent of gay men and 17.3 percent of lesbians had relationships that lasted more than three years.104 Thus, the studies reflect very little long-term monogamy in GLB relationships. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest titt Skrevet 1. juli 2005 #49 Del Skrevet 1. juli 2005 For det første antar jeg at man har samme krav til stabilitet for homofile par som for andre par (nå må man vel være gift?) For det andre opplever mange barn (også adopteret) at foreldrene splitter opp.. Det er ikke noe man kan garantere seg mot.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 1. juli 2005 #50 Del Skrevet 1. juli 2005 Selvsagt ikke, men det er bare mye større sannsynlighet blant homofile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 1. juli 2005 #51 Del Skrevet 1. juli 2005 Interesant å følge diskusjonen hvor en stor del mener at seksuell leggning ikke har betydning for foreldrerollen, samtidig som vi ser at mange faktisk er mot at biologiske fedre skal ha rett til å kunne stille opp for sine barn etter et samlivsbrudd. I tidligere diskujoner har det kommet sterke reaksjoner på at fedre skal få lengre fødselspermisjon fordi dette bør forbeholdes kvinner. Det har kommet påstander om at mødre generelt sett er bedre egnet til omsorg enn fedre. Det har kommet argumenter for at barn bør kunne miste retten til samvær med samværsforeldre om bostedsforeldre (hovedsak mødre) ønsker å trenere samværet ved f.eks å flytte langt bort. Det er med andre ord kommet mange synspunkter for at barn skal kunne miste kontakten med en av de biologiske foreldrene (ofte argumentert på bakgrunn av kjønn), mens det nå kommer nesten like mange argumenter for at barn skal ha 2 foreldre uansett kjønn. Personlig mener jeg vi ikke kan akseptere at politikerene bestemmer barns muligheter under oppveksten. Vi må åpne for større fleksibilitet å unngå at politikere mer eller mindre nekter barn en mulighet der forholdene forøvrig ligger til rette for en god omsorgssituasjon, uansett kjønn. Hvorfor er det så få som er enig i dette når vi kommer til omsorgssituasjonen etter et samlivsbrudd ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest titt Skrevet 1. juli 2005 #52 Del Skrevet 1. juli 2005 Selvsagt ikke' date=' men det er bare mye større sannsynlighet blant homofile.[/quote'] Det er da ingen som har sagt at man skal la ustabile par adoptere, verken homofile eller hetrofile. Det kan godt hende at det er flere utstabile par blant homofile, men det er jo uansett ikke de som er aktuelle for adopsjon.. Du kan jo ikke dømme de stabile homofile parrene pga hva de ustabile gjøre. Og hvor stabilt et par er jo absolutt en del av adopsjonssøknaden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fredag Skrevet 1. juli 2005 #53 Del Skrevet 1. juli 2005 Hadde jeg måttet adoptere bort min datter hadde jeg ønsket at hun fikk en mor og en far, ikke en pappa og en pappa. Dette selv om begge parene var like snille, like orntlige og like flinke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 1. juli 2005 #54 Del Skrevet 1. juli 2005 I tidligere diskujoner har det kommet sterke reaksjoner på at fedre skal få lengre fødselspermisjon fordi dette bør forbeholdes kvinner. Det har kommet påstander om at mødre generelt sett er bedre egnet til omsorg enn fedre. Det har kommet argumenter for at barn bør kunne miste retten til samvær med samværsforeldre om bostedsforeldre (hovedsak mødre) ønsker å trenere samværet ved f.eks å flytte langt bort. Det var ikke dette denne tråden heller handlet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 1. juli 2005 #55 Del Skrevet 1. juli 2005 Det var ikke dette denne tråden heller handlet om. Nei. Men ettersom så mange er for å gi barn mulighet til å vokse opp med 2 foreldre, uansett kjønn, blir det interesant å følge diskusjonen videre for å se hva de samme personene mener om at barn skal ha mulighet til å vokse opp med begge sine biologiske foreldre. For jeg må jo anta at de som mener barn bør få mulighet til 2 foreldre, uansett kjønn eller seksuell legning, også mener at barn skal ha mulighet til oppvekst med begge sine biologiske foreldre. Eller skal vi fortsatt overlate til politikerene å avgjøre slike spørsmål ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pleier Skrevet 1. juli 2005 #56 Del Skrevet 1. juli 2005 Hvordan måler man hvor stabilt et par er? Er det spørsmål på søknaden som f.eks: -Er det lenge siden noen av dere har vært utro? - Vurderer noen av dere å være utro i nærmeste fremtid? Eller er det noe som om hvor lenge man har vært gift, partnerskap osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 2. juli 2005 #57 Del Skrevet 2. juli 2005 Far til 2 jeg tror helt klart at barn har bedst med at ha begge sine forældre rundt sig i opvæksten så læge de voksene/hele familien har det godt, så snart mor/far begynder med krangling og måske vold da har barnet det bedre med bare det andet forældre mor/far, at et barn bliver adopteret har jo ikke noget at sige hvis begge forældre er glad i sit barn, kan jo sige fra mig selv at jeg er fraskilt og fået ny mand og her i huset er det både dine mine og vores børn, alle få samme behandlig jeg elsker min stesøn lige så meget som mine jenter fra forrige ægteskab som mine sønner som jeg har med min nye samboer. Jeg er ikke imod at homofile/lesbiske får samme mulighed for at få børn som ufrivilligebarnløse hetorsexuelle får, så længe de fungere som et stabilt par, jeg kan se at mine unger har taget det hårdt da jeg blev skilt selvom jeg ikke ville det skulle gå ud over ungerne men det er altid dem som trækker det sidste strå. Og det med om mamma er bedre end pappa til at ta sig af barnet, det er jo helt forskelligt, min nyesamboer er en super far, min x var ikke, ikke fordi han ikke ville men når man har et alkohol problem så bliver der problemer, selv tror jeg nok at pappa her i huset er den bedste forælder af os to, han er mere rolig end jeg er, tænker før han taler, og er retfærdig over for alle. Som jeg har skrevet før så han man faktisk fundet gen som man regner med er årsagen til at man får en anden sexuel legning hvis det er tilfeldet så er homofili jo en sygdom, har været meget røre i usa for nogle år siden angående dette for da kan man ved fostervands prøve jo få besked om barnet har en anden legning og vælge det fra, det synes jeg er lidt skummelt da opdragelse og barnepas ikke har noget at sige på hvordan man har sex med sin partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest titt Skrevet 2. juli 2005 #58 Del Skrevet 2. juli 2005 Hvordan måler man hvor stabilt et par er? Er det spørsmål på søknaden som f.eks: -Er det lenge siden noen av dere har vært utro? - Vurderer noen av dere å være utro i nærmeste fremtid? Eller er det noe som om hvor lenge man har vært gift, partnerskap osv? Før man får adoptere må man f.eks gjennom intervjuer og vurderinger av sakkyndige. Hele familiestiuasjonen omkring parret blir vurdert. Og selvfølgelig også parrets historie. Det er jo ikke snakk om en enkel papirsøknad dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 2. juli 2005 #59 Del Skrevet 2. juli 2005 titt ja det er sådanne du bliver vuderet når du søger om adoption, mine forælder har et vennepar som har fået to små jenter og de sagde de var igennem helvede folkene skulle vide alt, hvordan de levede, deres sex liv, mm det er der ingen der undersøger når kvinder bliver gravide, tænk om vi alle skulle igennem dette nåleøje så var der nok ikke mange som fik tilladelse til at få børn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 2. juli 2005 #60 Del Skrevet 2. juli 2005 Far til 2 jeg tror helt klart at barn har bedst med at ha begge sine forældre rundt sig i opvæksten så læge de voksene/hele familien har det godt, så snart mor/far begynder med krangling og måske vold da har barnet det bedre med bare det andet forældre mor/far, at et barn bliver adopteret har jo ikke noget at sige hvis begge forældre er glad i sit barn, kan jo sige fra mig selv at jeg er fraskilt og fået ny mand og her i huset er det både dine mine og vores børn, alle få samme behandlig jeg elsker min stesøn lige så meget som mine jenter fra forrige ægteskab som mine sønner som jeg har med min nye samboer. Jeg er ikke imod at homofile/lesbiske får samme mulighed for at få børn som ufrivilligebarnløse hetorsexuelle får, så længe de fungere som et stabilt par, jeg kan se at mine unger har taget det hårdt da jeg blev skilt selvom jeg ikke ville det skulle gå ud over ungerne men det er altid dem som trækker det sidste strå. Og det med om mamma er bedre end pappa til at ta sig af barnet, det er jo helt forskelligt, min nyesamboer er en super far, min x var ikke, ikke fordi han ikke ville men når man har et alkohol problem så bliver der problemer, selv tror jeg nok at pappa her i huset er den bedste forælder af os to, han er mere rolig end jeg er, tænker før han taler, og er retfærdig over for alle. Som jeg har skrevet før så han man faktisk fundet gen som man regner med er årsagen til at man får en anden sexuel legning hvis det er tilfeldet så er homofili jo en sygdom, har været meget røre i usa for nogle år siden angående dette for da kan man ved fostervands prøve jo få besked om barnet har en anden legning og vælge det fra, det synes jeg er lidt skummelt da opdragelse og barnepas ikke har noget at sige på hvordan man har sex med sin partner. Om jeg velger "å begyne med slutten" vil jeg si at jeg ikke ser noen problemer i utgangspunktet ved at barn har 2 foreldre av samme kjønn. Det jeg imidlertid er skeptisk til er at barn blir pålagt å frasi seg retten til samvær med en av foreldrene etter et samlivsbrudd. Dette fordi politikerene nekter barn felles omsorg selv om både barna, sakkyndige og dommere/advokater og en av foreldrene ser at dette kan bli en god løsning. Jeg er skeptisk til at politikere, som ikke kjenner noe som helst til de aktuelle sakene, skal kunne overprøve et stort flertall. Er det riktig å gi politikere så mye makt at de kan ødelegge mye av oppveksten for tusenvis av barn ? Jeg ser utifra denne tråden at et flertall er for at mennesker med samme kjønn skal få være forelder. Min skepsis relaterer seg i hovedsak til at en del av disse er mot at barn skal få opprettholde kontakten med foreldrene etter et evt samlivsbrudd, gjerne basert på vikarierende argumentasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå