Gå til innhold

Homofil adopsjon?

Gjest Hippopotamus

Anbefalte innlegg

En side for oss med et annet syn på saken. Selv om vi skiftet loven vil jeg minne om at du ikke ville kunne adoptere fra andre land, de aksepterer det ikke.

www.morfarbarn.no

De som vil innføre kjønnsnøytral ekteskapslov og homofil adopsjon hevder i realiteten at foreldres kjønn er irrelevant og uten betydning for barns oppvekst og utvikling. En slik forståelse av mannlig og kvinnelig innflytelse på barn som vokser opp, går på tvers av all erfaring og 100 års barnepsykologisk forskning. Denne forskningen sier tvert imot at mor og far har hver sine unike bidrag å gi i et barns oppvekst og at de ikke kan erstatte hverandre. De som hevder det motsatte, har en kolossal bevisbyrde.

Det er ikke sånn at når du er homofil så stenger du alle av det andre kjønn ute av livet ditt. Man har på lik linje som aleneforeldre (hvor en foreldre ikke stiller opp) mulighet til å la barnet få snakke med voksne av det andre kjønn. Det er ikke så vanskelig som du tror.

At andre land velger å ikke adoptere til homofile viser at det er mangel på toleranse i andre land og at de ikke vil det beste for de barna som ikke vil få noe godt liv i det landet. Det må da for alle barn som er blitt oppgitt av foreldrene eller mistet dem være bedre å vokse opp hos to mennesker som elsker hverandre, om det er to damer, to menn eller en av hver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som skrevet her før så er jeg af den overbevisning at den sexuelle legning er en medfødt ting så om du har to mammaer eller to pappaer eller bare har mor eller far så skullel det ikke ha nogen betydning, kommer til at tænke på da jeg fik min første søn, havede 3 tøsser fra før, han er total gutt bil idiot, ingen tøsser her i huset er sådanne ikke engang pappa han er så meget gutt at det må være medfødt ikke har jeg eller samboer manipulet ham og stor gutten i huset er mere feminin og brodere og læser og er til stille ting så ikke har han fået det derfra. Men ofte er synet til mange at det er ok når to lesbiske får børn men at det er fy når det er homosexuelle det synes jeg er underligt, fordi man har en ande sexuel legning er jo ikke ens betydende med du er pervers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah
Tror ikke et barn vil ta noe skade av å vokse opp med to homofile foreldre. Omgivelsene derimot tror jeg kan være et problem enkelte steder. Det er mange rare mennesker med mange rare fordommer her i landet, så at enkelte vil spy edder og galle tror jeg nok.

Er enig med deg. De rare menneskene med de rare fordommene kan bare sitte å gremmes så mye de vil for min del.

Jeg tror, og håper, at homofil adopsjon blir mulig i ikke så alt for fjern fremtid. Det er så mange barn der ute i verden som trenger et trygt hjem og kjærlige foreldre som tar vare på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Jeg tror' date=' og håper, at homofil adopsjon blir mulig i ikke så alt for fjern fremtid. Det er så mange barn der ute i verden som trenger et trygt hjem og kjærlige foreldre som tar vare på dem.[/quote']

Det ville i tilfelle kun være de norske barna, skal homofile komme foran i køen for norske barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
En side for oss med et annet syn på saken. Selv om vi skiftet loven vil jeg minne om at du ikke ville kunne adoptere fra andre land, de aksepterer det ikke.

www.morfarbarn.no

De som vil innføre kjønnsnøytral ekteskapslov og homofil adopsjon hevder i realiteten at foreldres kjønn er irrelevant og uten betydning for barns oppvekst og utvikling. En slik forståelse av mannlig og kvinnelig innflytelse på barn som vokser opp, går på tvers av all erfaring og 100 års barnepsykologisk forskning. Denne forskningen sier tvert imot at mor og far har hver sine unike bidrag å gi i et barns oppvekst og at de ikke kan erstatte hverandre. De som hevder det motsatte, har en kolossal bevisbyrde.

Forskning viser at barn av homofile foreldre, det finnes mange av dem allerede, har det like godt som andre barn.

http://kilden.forskningsradet.no/c17251/ar....html?tid=24280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er vel ingen grunn til det, og ingen her som har hevdet heller.

Når det er sagt; det er relativt vanlig at fosterforeldre adopeterer forsterbarn. Homofile har lov til å være forsterforeldre, så da burde de jo kunne få adoptere barnet som har bodd hos dem i mange år også. Mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tin tin

Jeg syns de bør vurderes som foreldre akkurat som andre som vil adoptere...

Det bør nok også legges litt vekt på hvor godt par som får adoptere er akseptert i det samfunnet de bor, og barnet skal vokse opp...syns jeg...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Nei jeg er ikke det' date=' mener du det diskvalifiserer meg fra å mene noe om saken?[/quote']

Absolutt ikke. Bare merket meg at du er så engasjert i homodebatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla
Absolutt ikke. Bare merket meg at du er så engasjert i homodebatten.

Det er fordi det er gøy å diskutere. En av de tingene hvor folk slenger ut ting uten å tenke over det og dømmer de med et annet syn. De debattene hvor politisk korrekte hisser seg opp over andres syn er de mest underholdende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mummidama

Valhalla, du må selvfølgelig få mene hva du vil, men tankegangen din virker ikke særlig gjennomført...

Joda, i en ideell verden der alle heterofile som fikk barn var perfekte foreldre kunne man kanskje vært enig om at mor, far og barn-konstellasjonen muligens var den beste, men lukk nå opp øynene og se deg rundt....

Hvis resonnementet ditt skal følges fullt ut burde nok en del alenemødre rett og slett bli fratatt barna sine, de kan jo umulig oppfylle kravene du har... Eller er det kanskje bare homofile kravene gjelder?

Sånne diskusjoner får meg til å lure på hvordan det er mulig å tro at omsorgsevne har noe med legning å gjøre........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Forskjellen er at alenemødre er biologisk mor og det er også de fleste lesbiske mødre man har forsket på. Biologiske foreldre er også å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Forskjellen er at alenemødre er biologisk mor og det er også de fleste lesbiske mødre man har forsket på. Biologiske foreldre er også å foretrekke.

Så hvis en homofil mann er biologisk far til barnet så har du ikke noe problem med det, men hvis de adopterer et barn så er det ikke greit? Skjønnte ikke helt resonementet ditt... Det er da ingen forskjell om 1, 2 eller ingen av foreldrene er biologisk så lenge de elsker barnet som sitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bankboks
Biologiske foreldre er også å foretrekke.

Så problemet ditt er altså med all adopsjon? Legning ikke relevant likevel?

Har noe problemer med å se tråden i tankegangen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Adopsjon gir jo sine problemer, homofile foreldre gir ekstra problemer. Men man kan jo ikke ta fra biologiske foreldre barna sine fordi de er homo, da får man gjøre det beste ut av det. Men at adopterte barn skal få den ekstra belastningen med homo foreldre er ikke riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...