Gå til innhold

Homofil adopsjon?

Gjest Hippopotamus

Anbefalte innlegg

Gjest Hippopotamus

Hva mener dere om dette?

Tror dere barn tar skade av å vokse opp med to foreldre av samme kjønn?

:babygutt::babyjente::babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nesten helt sikker på at ingen barn tar skade av å vokse opp med to foreldre av samme kjønn, hvorfor skulle de gjøre det??

Problemet kan være andre menneskers fordommer. Men det er noe alle må jobbe med. Det er mange barn som lever med to mødre, eller to fedre nå, og det må folk bare godta, og prøve å forstå.

En annen ting er at når to av samme kjønn får barn, på den ene eller andre måten, så vil de virkelig ha barnet, og har jobbet hardt for at det skal bli mulig. Så man vet at de barna virkelig har ønsket. Det er mange hetrofile også som sliter med å få barn. Men dessverre så er det mange barn som ikke er ønsket også.

Jeg skulle ønske at homofil adopsjon hadde vært lovlig, det er veldig slitsomt å ha et sterkt ønske om barn, og ikke ha mulighet til å få det barnet, pga at man ikke har mulighet til å bli gravid, av en eller annen grunn. Og når man da vet at hvis man hadde vært singel kunne man ha fått adopsjon, men pga at man tilfeldigvis er lesbisk (eller homofil) så er ikke det mulig, pga at lovverkt sier at det ikke er mulig.

Det må da være feil at man må skille seg for å få det barnet man så gjerne vil ha?

Men det er dessverre ganske hindringer i veien for at homofil adopsjon skal være mulig, blant annet med at giverlandene ikke vil adoptere bort barn til homofile. Så det er ikke bare i Norge at lovene må forandres, men i hele verden. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Jeg ser overhode ikke noe problem i det, så lenge det fins menn som kan være gode omsorgspersoner i omgangskretsen. I dagens samfunn finnes det så mange forskjellige familiekonstellasjoner, og foreldre av samme kjønn er også noe som begynner å bli vanlig.I hvertfall vanligERE. Så lenge de som er foreldrepersonene til barnet er kjærlige og omsorgsfulle og gir barnet alt et barn har krav på, ser jeg ikke hvordan en konstellasjon av far/far/barn eller mor/mor/barn skulle være noe dårligere enn mor/far/barn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus

Bare lurer, jeg, siden jeg og min tilkomne kone ønsker å adoptere dersom det blir mulig. Vi ønsker oss inderlig barn etterhvert...

:brunette: :babysmokk::babygutt::heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Hva mener dere om dette?

:babygutt:  :babyjente:  :babysmokk:

Jeg tror IKKE barnet tar skade av å ha homofile foreldre. Omsorgsevne er avgjørende, ikke kjønn.

Ønsker dere lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ikke det blir lov å adoptere, så har jo dere som to kvinner den muligheten til å bli graivd, og dermed få barn på den naturlige måten.

Jeg synes det må være tristere for homofile menn som ikke har andre løsninger enn å adoptere (eller lage en avtale med en venninne).

Lykke til uansett hvilket alternativ som blir brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hippopotamus

Jeg kan desverre ikke føde egne barn pga sykdom, men min kjære kan trolig det, så det er en mulighet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var trist :klem:

Får håpe din tilkommende kan da, noen fordeler ved å være to kvinner er det jo, den andre kan få barn hvis ikke du kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg gå på barrikadene for når som helst.

Omsorgsevne har ingenting med seksuell legning å gjøre!!!

JA homofile bør få retten til å bli vurdert som adopsjonsforeldre. Noe annet er diskriminering.

Og lykke til til dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere om dette?

:babygutt:  :babyjente:  :babysmokk:

Homofile har nå lov til å adoptere barn. her i Norge sier man jo ja til alt denne gruppen krever. Blir nok ingen adopsjoner fra utlandet, da det er ingen land som vil gi homofile de barna. kansje en grunn til at andre land er mer restrektive?

Hvorfor kopiere kjernefamilien? da dere velger et annerledes liv?Man får ikke i pose og sekk. Ingen rettighet å få barn, hverken for homofile eller hetrofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen rettighet å få barn, hverken for homofile eller hetrofile.

Så da synes du kanskje vi straks bør slutte å øse ut penger til kunstig befruktning for ufrivillig barnløse heterofile par? De som ikke får barn på egenhånd får bare ha det så godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofile har nå lov til å adoptere barn. her i Norge sier man jo ja til alt denne gruppen krever. Blir nok ingen adopsjoner fra utlandet, da det er ingen land som vil gi homofile de barna. kansje en grunn til at andre land er mer restrektive?

Hvorfor  kopiere kjernefamilien? da dere velger et annerledes liv?Man får ikke i pose og sekk. Ingen rettighet å få barn, hverken for homofile eller hetrofile.

Dette hadde jeg problemer med å tolke.

Men det er ikke lov for homofile å adoptere barn i Norge. Dessverre.

Og man velger ikke et annerledes liv hvis man er lesbisk eller homofil, det er noe man er. Enkelt og greit. Det er ikke noe som man har godt av å undertrykke, bare for å være "normal" i andres øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA homofile bør få retten til å bli vurdert som adopsjonsforeldre. Noe annet er diskriminering.

Og lykke til til dere!!!

Jeg er helt enig og underskriver dette :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nesten helt sikker på at ingen barn tar skade av å vokse opp med to foreldre av samme kjønn, hvorfor skulle de gjøre det??  

Problemet kan være andre menneskers fordommer. Men det er noe alle må jobbe med. Det er mange barn som lever med to mødre, eller to fedre nå, og det må folk bare godta, og prøve å forstå.  

En annen ting er at når to av samme kjønn får barn, på den ene eller andre måten, så vil de virkelig ha barnet, og har jobbet hardt for at det skal bli mulig. Så man vet at de barna virkelig har ønsket. Det er mange hetrofile også som sliter med å få barn. Men dessverre så er det mange barn som ikke er ønsket også.

Jeg skulle ønske at homofil adopsjon hadde vært lovlig, det er veldig slitsomt å ha et sterkt ønske om barn, og ikke ha mulighet til å få det barnet, pga at man ikke har mulighet til å bli gravid, av en eller annen grunn. Og når man da vet at hvis man hadde vært singel kunne man ha fått adopsjon, men pga at man tilfeldigvis er lesbisk (eller homofil) så er ikke det mulig, pga at lovverkt sier at det ikke er mulig.  

Det må da være feil at man må skille seg for å få det barnet man så gjerne vil ha?  

Men det er dessverre ganske hindringer i veien for at homofil adopsjon skal være mulig, blant annet med at giverlandene ikke vil adoptere bort barn til homofile. Så det er ikke bare i Norge at lovene må forandres, men i hele verden. Dessverre.

Frk.Friik sa alt jeg ville si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Tror ikke et barn vil ta noe skade av å vokse opp med to homofile foreldre. Omgivelsene derimot tror jeg kan være et problem enkelte steder. Det er mange rare mennesker med mange rare fordommer her i landet, så at enkelte vil spy edder og galle tror jeg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lykke til til dere!!!

Absolutt!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest en gjest

*Ingen av de to barna jeg kjenner som har to mødre har tatt noen som helst skade.

*Tenk bare på hvor mange kjipe heterofile foreldre som er der ute, ingen lurer på om unger tar skade av å vokse opp med totalt forkvaklede menn som farsfigurer, men mange henger seg opp i at unger med to mødre ikke har en far.

*Etter min mening er det bedre å ha to omsorgspersoner enn en, og også bedre å ha to omsorgspersoner av samme kjønn enn en.

*Utenlandsadopsjon bør bli en rettighet ikke bare for homofile par, men også heterofile. Nå er det faktisk ikke lov å adoptere barn hvis man ikke er gift. Men, hvis man er enslig, kan man godkjennes. Likeens kan man, som homofil, godkjennes når man er enslig, men ikke når man er gift. Forstå det den som kan.

*Det er stebarnsadopsjon som er mest aktuelt for norske homser, og det er helt utrolig at ikke det går av seg selv. Vanvittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

En side for oss med et annet syn på saken. Selv om vi skiftet loven vil jeg minne om at du ikke ville kunne adoptere fra andre land, de aksepterer det ikke.

www.morfarbarn.no

De som vil innføre kjønnsnøytral ekteskapslov og homofil adopsjon hevder i realiteten at foreldres kjønn er irrelevant og uten betydning for barns oppvekst og utvikling. En slik forståelse av mannlig og kvinnelig innflytelse på barn som vokser opp, går på tvers av all erfaring og 100 års barnepsykologisk forskning. Denne forskningen sier tvert imot at mor og far har hver sine unike bidrag å gi i et barns oppvekst og at de ikke kan erstatte hverandre. De som hevder det motsatte, har en kolossal bevisbyrde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...