Gå til innhold

Hva legger du i det å være inaktiv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil man feks regnes som inaktiv med en daglig tur på 5-6 kilometer i rolig tempo? Eller er det for folk som ikke beveger seg noe? Eller er man inaktiv så lenge man ikke har noe særlig aktivitet i uken hvor man svetter mye med høy puls?

Anonymkode: ae30d...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tranedatter

Hva tror du? 

Inaktiv betyr det motsatte av aktivitet. Ligge på soffan, sove hele dagen, det er inaktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det samme som lat, man trener ikke, går ikke tur, ikke noe særlig husarbeid, har kanskje ikke noe fysisk jobb eller.

Anonymkode: 5cf1d...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inaktiv. Ingen turer, ingen trening, stillesittende jobb, bil fra dør til dør. 

Derfra finnes jo alle mulige varianter av aktivitet. Jeg vil ikke kalle en tur om dagen et veldig aktivt liv, med det er noen knepp opp fra et fullstendig inaktivt liv. 

Anonymkode: 539c9...975

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inaktiv for meg er å ikke gå tur, ikke trene, og stort sett bare være på sofaen og gjøre helt essensielt husarbeid.

Jeg har vært inaktiv etter operasjon, men ser på meg selv som aktiv igjen nå - jeg går turer, jeg trener styrke, men ikke like mye som før. Men jeg er ikke inaktiv lengre :) Jeg gjør det jeg kan, og jeg har en treningsøkt (gåtur eller styrke) 3-5 ganger i uka. Det er alt fra 10 min til en time, så 5-6 km er absolutt ikke inaktivitet!

Anonymkode: 0d26d...9b4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, man er ikke inaktiv om man går 5-6 km i rolig tempo hver dag. Da er man i fysisk aktivitet drøyt en time per dag, og det teller selv om man ikke svetter og har høy puls. 

Anonymkode: 7659c...972

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

- Hvis man kjører bil fra dør til dør.

- har en stillesittende kontorjobb 

- aldri trener 

- går maks 15 minutter hver dag

Anonymkode: 61b5e...cd1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.5.2020 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Vil man feks regnes som inaktiv med en daglig tur på 5-6 kilometer i rolig tempo? Eller er det for folk som ikke beveger seg noe? Eller er man inaktiv så lenge man ikke har noe særlig aktivitet i uken hvor man svetter mye med høy puls?

Inaktiv person for meg er ikke en som daglig går 6 km tur nei. Det er en person som verken trener ELLER går spesielt mye tur. En som foretrekker å ligge på sofa fremfor å være i aktivitet. 

Anonymkode: 38a7b...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 5.5.2020 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Ikke inaktiv, men beskjedent aktiv. Om du legger inn en oppoverbakke på turen der du blir andpusten , så blir det ganske aktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.5.2020 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Inaktiv person for meg er ikke en som daglig går 6 km tur nei. Det er en person som verken trener ELLER går spesielt mye tur. En som foretrekker å ligge på sofa fremfor å være i aktivitet. 

Anonymkode: 38a7b...952

Sånn tenker jeg også.

Jeg trener ikke, men har mange praktiske gjøremål og kommer alltid opp i 10000 skritt (ofte mye mer) og 30 min med høyere puls per dag. Derfor sier jeg "trener ikke, men er ikke inaktiv" når leger osv spør om fysisk form, og alle har skjønt hva jeg mente.

Anonymkode: 6eee7...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...