Gå til innhold

– Flerkoneri må tolereres i Norge


nord og ned

Anbefalte innlegg

20 timer siden, RoH skrev:

10% av kvinnene 

Ja det stemmer nok bedre. Også skjønner de ikke hvorfor de "sliter"? Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Fiskegrateng skrev:

Kan du nevne flere andre grupper som driver med flerkoneri?

Har du hørt om kristne sekter? Du tror vel ikke oppriktig at 90% av muslimer bedriver flerkoneri? Det er et fåtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2020 den 17.46, nord og ned skrev:

Sier norsk konvertitt.

Linda Noor er daglig leder i den statsstøttede tenketanken Minotenk, grunnlagt av kultur- og likestillingsminister Abid Raja. Hvis «folk vil ha flere koner i islamske ekteskap, eller om de vil gjøre ting jeg ikke liker, må folk få gjøre det. Toleranse må gå alle veier, så lenge det ikke skader noen».

https://www.minervanett.no/islam-sondagssamtalen/likestilling-er-nesten-som-religion-i-det-norske-samfunnet/358458

Jeg tenker, hvorfor ikke? Hvis folk vil ha mange koner (eller menn) så er vel det greit. Eller kanskje ikke.

Kan gå med på det om det da og samtidig blir lovlig med Poliandri. 

Men da må det være iblant de som allerede er her og ikke via fam gjenforening.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2020 den 18.35, nord og ned skrev:

Det er ikke lov i islam.

Nå er Norge ikke et islamsk land selv om grupperinger som mener man er på vei dit blir flere og sterkere hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2020 den 21.47, AlkoMann skrev:

Jeg tror det er lovlig i enkelte stater i USA eller kanskje ikke . Polygami er jo det New big thing . Man har kanskje fremdeles ikke lov til å dra den helt ut i vestlige land ?

Det er ikke lov, selv om det praktiseres.

Folk som bedriver polygami/polyandi risikerer fengsel.

Hvorfor mener du polygami/polyandi er det neste store? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2020 den 11.45, Fuglemor skrev:

At de signerer kontrakten vel 🙄

Den kan underskrives under tvang så det er ikke en sikkerhet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Imperfectionibus skrev:

Den kan underskrives under tvang så det er ikke en sikkerhet

Alt kan underskrives med tvang. Et normalt ekteskap mellom mann og kvinne også, såkalt tvangsekteskap. Skulle man forby ekteskap mellom to mennesker også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/11/2020 at 9:00 PM, Example said:

Klart det er synd på dem. De går glipp av noe av det beste livet har å tilby. Det er ikke de at mange av dem helt sikkert kunne klart seg mye bedre, om de faktisk skjønte hvordan de kunne forbedret seg selv for å få det til.

På grunn av det finnes mange desperate menn, som gjerne har en lav standard for hva de vil ligge med, så er det veldig få kvinner som har problemer med å finne seg noe. Det minst attraktive mennesker jeg personlig kjenner, ligger rundt. Enten hun er singel, eller i forhold, har hun aldri problemer med å finne menn som vil ha henne, om det så kun er for et knull. Vi snakker her en meget overvektig kvinne med dårlig hygiene, ingen jobb, fullstendig ødelagte tenner og lite feminin hårvekst i ansiktet som hun ikke fjerner. Jeg tør ikke engang begynne å gjette på hvor mange hun har vært med siden jeg ble kjent med henne gjennom min samboer. En mannlig versjon av henne ville ikke ha en sjanse.

Samtidig ser jeg flere av mine kompiser sliter voldsomt. Og, ja, de har nok en høyere standard for det de vil ha, men samtidig ikke kjempehøye. Her snakker vi veltrente menn i sin beste alder i slutten av 20-årene, med høy utdanning, bra jobb og eiere av egen leilighet i byens bedre strøk. Selvtilliten på damefronten virker dog på bunn, og jeg ser at spesielt en av dem har helt gitt opp. Da kan jeg bare tenke meg hvordan en del sliter.

Vi kjenner alle til typen. Liten sosial intelligens, gjerne et merkelig utseende, enten arbeidsledige eller et lavstatus yrke, med null erfaring med damer. Man ser de gjerne på Facebook i diverse Facebook-grupper med helt håpløse forsøk på flørting. Alderen spiller liten rolle, da det gjerne er samme typen i 20, 30, 40 eller 50-årene. Gjerne typen som sender disse "dickpicksa" til kvinner, som de håper skal gjøre susen, eller fordi de har gitt opp, og håper på å få napp på forsøk nummer 567.

Uansett hvor pinlig dette er å se på, så handler det fortsatt om mennesker på søken etter menneskelig kjærlighet og/eller seksuell kontakt. Vi kan gjøre narr av de, men det vil være et samfunnsproblem for oss. Vi får stadig flere av dem, og noen av de er sinte. Et skolesystem som favoriserer jenter (ja, jeg jobber i det systemet, og det er ingen overdrivelse) og stadig høyere krav til formell kompetanse i arbeidslivet vil gjøre at flere faller utenfor. Kvinner velger stort sett menn med lik utdanningsgrad eller høyere enn seg selv, og kvinner lykkes bedre. Det vil si, det flere kvinner enn menn som lykkes med å skaffe seg et liv i middelklassen i nye Norge. Enkelte menn kan velge å vrake, og mange kvinner søker disse (mange blir brukt til sex, og lurt til å tro det noe mer). Den største gruppen menn klarer fint å finne seg ei dame, mens den siste gruppen, med menn som er helt utenfor, blir stadig flere.

Resultatet kan dessverre bli en stor gruppe med sinte menn. De er sinte, fordi de føler at samfunnet er i mot dem, fordi de ikke passer inn. De klarer ikke å tilpasse seg, og gjøre seg attraktiv. Hvor de retter sinnet sitt, er ikke godt å si. Noen støtter ekstreme ideologier, blir ekstremt religiøse, andre får utløp på internett, mens andre lar sinnet gå utover kvinner i den virkelge verden. I tillegg har man jo faktisk hatt terrorangrep fra "incels" allerede. IS tiltrakk seg mange menn med sex. De hatet kvinner og samfunnet de var en del av, i Syria kunne de få utløp for begge deler.

Mange land i verden har en stadig yngre befolkning, hvor fremtidshåpene er små. Miks dette med et hat mot hva som helst, og du får et problem.

Norske menn kan kanskje ha problemer med norske kvinner, men de vil ikke ha noen problemer med å få tak i kvinner i utlandet. Ta Ukraina, f eks, hvor mange kvinner nesten desperat forsöker å få en ektemann fra utlandet. Grunnen til dette er delvis den lave levestandarden i Ukraina (gjennomsnittsinntekten er på ca 1 500 kr/måned eller ca 18 000 kr/år), men også at ukrainske menn er autoritäre og tar lite hensyn til kvinners önsker. Veldig mange ukrainske kvinner vil väre overlykkelige over å få en norsk mann, selvsagt först og fremst pga den höye levestandarden i Norge, men også fordi norske menn har ord på seg for å väre "myke" og ta hensyn til kvinners önsker. Det samme gjelder selvfölgelig også for kvinner i mange andre land, som Thailand eller Fillipinene f eks, og også de fleste land i Sör-Amerika.

Så hvis du er norsk mann og önsker deg dame, så er dette den letteste sak av verden. Det er hundretusenvis eller millioner av damer der ute som veldig gjerne ville gifte seg med deg, hvis de fikk sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fuglemor skrev:

Alt kan underskrives med tvang. Et normalt ekteskap mellom mann og kvinne også, såkalt tvangsekteskap. Skulle man forby ekteskap mellom to mennesker også? 

Er jo en tanke, men er jo og slik at et slikt ekteskap nok har større sannsynlighet for faktisk være frivillig enn et med flere koner/ektemenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Den første historien din er søt og alt det der men jeg kjenner tilsvarende "uappetittelige" menn som heller ikke har noen problemer så det misser poenget litt.

Kompisen din som sliter, hvorfor gjør han det? KAN det ha en sammenheng med at han har høy standard som du sier? Det er sånn det blir da. Da må ha konkurrere med alle andre menn som har like høy standard som han selv. Så blir han ensom istedenfor å jekke litt på kravene? Høres ut som en dårlig unnskyldning og jeg er bombesikker på at han hadde fått dame lett om han gikk for noe annet enn miss babe 2020 (som alle andre går etter....)

Over til det siste du skrev. Hvordan skal man hjelpe disse fåtall som sliter? Skal man dele ut en kvinne til dem selvom kvinnene ikke vil? Skal kvinner virkelig måtte omgås menn som hater dem og som er villige til å skade dem kun fordi det er synd på dem? Det er IKKE synd på slike menn. Du unnskylder jo voldelige menn.

Det er ingen unnskyldning, men er forklaring. Det er ingen unnskyldning for den enkelte, men er forklaring i en større skala. 

Hva som skal gjøres er et mer interessant spørsmål. Jeg mener at innsats i skolen er viktig. Noe av det skjer nå med fagfornyelsen, som forhåpentligvis gjør fagene mer relevante for elevene. Mange gutter spør "hvorfor skal jeg lære dette?", mens de fleste jenter gjør som de får beskjed om, selv om de ikke skjønner hvorfor innholdet er relevant, eller om det er. Mer praktisk rettet matte, mer teknologi og IT inn tidligere i skoleløpet, større mulighet til å velge praktisk i grunnskolen og droppe sidemål i norsk kan være noen tiltak. 

Dette for å hjelpe fremtidens gutter og menn, men også jenter og kvinner. 

Andre ting kan være å gjøre sexkjøp lovlig igjen, samt en generell holdningsendring i befolkningen. Er du mislykket som mann, er det deg det er noe feil med, og må ta deg sammen. Er du mislykket som kvinne, er du et offer. Virkeligheten er mer nyansert enn som så. 

At en del menn finner kjærligheten i utlandet, er bare positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Er jo en tanke, men er jo og slik at et slikt ekteskap nok har større sannsynlighet for faktisk være frivillig enn et med flere koner/ektemenn

Ikke si det, de fleste menneskene som lever i et slikt ekteskap i 2020 og i Norge er som regel veldig religiøse og overholder alle regler, særlig reglen om at et ekteskap ikke er gyldig om man ikke vil det sjøl. Veldig få tvangsekteskap blir arrangert av virkelig praktiserende muslimer feks, og der er det enda mindre med flerkoneri :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Imperfectionibus skrev:

Det er ikke lov, selv om det praktiseres.

Folk som bedriver polygami/polyandi risikerer fengsel.

Hvorfor mener du polygami/polyandi er det neste store? 

Jeg ser bare at dagens ungdom er veldig seksuelt frigjorte . Jeg har sett dette på daten på TV Norge og i fjernsynsprogrammer fra USA . De lever ut polygami uformelt. Hvorfor kan ikke polygamister bli en politisk pressgruppe etter hvert ? Altså de vil kjempe for å leve formelt med flere partnere . .

Endret av AlkoMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/13/2020 at 12:17 PM, Fiskegrateng said:

Kan du nevne flere andre grupper som driver med flerkoneri?

Fundamentalist Mormon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Ja det stemmer nok bedre. Også skjønner de ikke hvorfor de "sliter"? Jaja...

Er vel samme greia med hønene. 10% av gutta kan velge og vrake, de får gjerne pult alt altid, mens resten av oss står og sutrer. Er rett og slett genetisk. Pule oppover 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2020 den 18.54, Example skrev:

Det er ingen unnskyldning, men er forklaring. Det er ingen unnskyldning for den enkelte, men er forklaring i en større skala. 

Hva som skal gjøres er et mer interessant spørsmål. Jeg mener at innsats i skolen er viktig. Noe av det skjer nå med fagfornyelsen, som forhåpentligvis gjør fagene mer relevante for elevene. Mange gutter spør "hvorfor skal jeg lære dette?", mens de fleste jenter gjør som de får beskjed om, selv om de ikke skjønner hvorfor innholdet er relevant, eller om det er. Mer praktisk rettet matte, mer teknologi og IT inn tidligere i skoleløpet, større mulighet til å velge praktisk i grunnskolen og droppe sidemål i norsk kan være noen tiltak. 

Dette for å hjelpe fremtidens gutter og menn, men også jenter og kvinner. 

Andre ting kan være å gjøre sexkjøp lovlig igjen, samt en generell holdningsendring i befolkningen. Er du mislykket som mann, er det deg det er noe feil med, og må ta deg sammen. Er du mislykket som kvinne, er du et offer. Virkeligheten er mer nyansert enn som så. 

At en del menn finner kjærligheten i utlandet, er bare positivt. 

Så løsningen er å øke menneskesmugling og gjøre enda flere kvinner til ofre for dette? Hadde alle gjort det frivillig OG det hadde vært sikkert så er det en ting men synes det er trist at løsningen er å bruke kvinner som varer. Og kalle det kjærlighet?

Ja å finne kjærlighet er vel bra for alle men å kjøpe kvinner og ta dem med hit og behandle dem som søppel er ikke bra.(sier ikke alle gjør det men endel)

Uff...dette var trist lesing. Kvinner skal være været uten egen sikkerhet for at menn ikke skal skade dem? Vi taper visst uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2020 den 6.50, RoH skrev:

Er vel samme greia med hønene. 10% av gutta kan velge og vrake, de får gjerne pult alt altid, mens resten av oss står og sutrer. Er rett og slett genetisk. Pule oppover 

Nei. 100% går etter 10%. 80% kan velge og vrake men dere velger jo bare de samme kvinnene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.5.2020 den 21.47, AlkoMann skrev:

Jeg tror det er lovlig i enkelte stater i USA eller kanskje ikke . Polygami er jo det New big thing . Man har kanskje fremdeles ikke lov til å dra den helt ut i vestlige land ?

Kjenner en familie i Sverige hvor en dame er sammen med to menn. De er ganske kjente også, vært i diverse svenske medier og han ene driver også en blogg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Så løsningen er å øke menneskesmugling og gjøre enda flere kvinner til ofre for dette? Hadde alle gjort det frivillig OG det hadde vært sikkert så er det en ting men synes det er trist at løsningen er å bruke kvinner som varer. Og kalle det kjærlighet?

Ja å finne kjærlighet er vel bra for alle men å kjøpe kvinner og ta dem med hit og behandle dem som søppel er ikke bra.(sier ikke alle gjør det men endel)

Uff...dette var trist lesing. Kvinner skal være været uten egen sikkerhet for at menn ikke skal skade dem? Vi taper visst uansett....

Det er jo ikke menneskesmugling. Det er noe helt annet. Få begrepene i orden. 

Kvinner og menn som gifter seg med nordmenn gjør det helt sikkert av ulike grunner. De thailandske kvinnene gjør stort sett det samme som norske kvinner, nemlig å gifte seg med menn med lik eller høyere inntekt enn seg selv. Som regel det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wenda skrev:

Kjenner en familie i Sverige hvor en dame er sammen med to menn. De er ganske kjente også, vært i diverse svenske medier og han ene driver også en blogg. 

Der ser man 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Example skrev:

Det er jo ikke menneskesmugling. Det er noe helt annet. Få begrepene i orden. 

Kvinner og menn som gifter seg med nordmenn gjør det helt sikkert av ulike grunner. De thailandske kvinnene gjør stort sett det samme som norske kvinner, nemlig å gifte seg med menn med lik eller høyere inntekt enn seg selv. Som regel det siste. 

Så de kvinnene som blir fratatt pass og tvunget til å betale gjeld er ikke ofre for menneskesmugling? Altså...

Løsningen din er enkel: tving kvinner inn i prostitusjon sånn at kvinner slipper å bli slått/drept av en "snill"mann som bare vil ha nærhet?

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...