Gå til innhold

Hjelp! Trenger oppmuntring!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner virkelig at folk gir opp slankingen. Og jeg vet hvorfor jeg har gitt opp så mange ganger før.

Nå har jeg holdt på i 10 dager. Vekten rikker seg ikke i det hele tatt. Til og med ikke forskjell på morgen og kveld (riktignok analog vekt, men dog)

Jeg har levd strikt på 1500 kalorier hele tiden. Ikke over. Alt er registrert, så her er ingen skjulte kalorier.

Har aldri gått ned før heller - hatt en sakte vektøkning hele livet, men landa på 108 de siste 15 årene. 

Er moderat aktiv i hverdagen, stående/gående yrke. 

Hvorfor i all verden går jeg ikke ned? Kan det ta SÅ lang tid før kiloen slipper?

snart 40, dame 

Anonymkode: ef050...828

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville kjøpt en enkel digital kroppsvekt. Hvis det ikke er forskjell på morgen og kveld før/etter dobesøk er det noe galt med vekten. 

Veier du alt du spiser? Hvis ikke anbefaler jeg å kjøpe en digital matvekt. 

Anonymkode: f711b...276

Skrevet

Ja det kan det faktisk ❤️ men som du sier kan det også være skjulte kalorier. Evt hvis du er en overspiser så kan enkelttilfeller med mye mat/godteri ødelegge hele uka eller bare litt mer mat i helga. 

Men Jeg kunne lett gå 3 uker hvor vekta bare lå å vaka på det samme tallet før jeg hoppet ned noen kg. Også var det nye uker. 

Det viktigste er at du bare fortsetter. Husk på hvorfor du gjør dette. Sett deg ned med tekoppen og kjen på de gode følelsene rundt vekttapet ditt. Hvis du fortsetter kan du få bedre helse, passe flere klær, bli i bedre form. Den vekta har det med å følge etter, uansett om det tar 4 uker til før du ser fremgang. Uansett om vekta ikke peker nedover tar du nå mange tak for å få en bedre helse og et bedre liv for deg selv. 

Hvis du gir opp vill du hvertfall ikke oppnå målet ditt. ❤️ 

Livet er mye mer enn akkurat hva baderommsvekta viser deg i dag. Tenk om den viser ned i morgen, men så gir du opp i dag så du får aldri opplevd det! 

Håper det hjalp litt

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

..............

Nå har jeg holdt på i 10 dager. Vekten rikker seg ikke i det hele tatt. Til og med ikke forskjell på morgen og kveld (riktignok analog vekt, men dog)

..........................

Hvorfor i all verden går jeg ikke ned? Kan det ta SÅ lang tid før kiloen slipper?

snart 40, dame 

Ti dager er ingen ting.  Det beste er å begrense veiingen til en dag i uka.  Fast dag og fast tidspunkt.  Mandag morgen fungerer bra for meg.  Da er helgas utskeielser med.

AnonymBruker
Skrevet

Bedre med digital vekt, da ser du hundregrammene, blir enklere da. Og vei deg én dag i uka, ikke hele tida. Lever du på faktisk 1500 kalorier om dagen skal du jo gå ned.

Anonymkode: 75eba...cd8

AnonymBruker
Skrevet

Litt rart at ikke vekten har rikket seg på 10 dager hvis du er i underskudd. For min del er det i begynnelsen av vektnedgangen at kiloene forsvinner raskest. Kjøp en digital vekt i stedet. Og legg inn en spasertur på kvelden. Folk flest overvurderer eget aktivitetsnivå. 

Når det gjelder hvor ofte man skal veie seg: Noen liker å veie seg hver dag fordi de blir bedre kjent med kroppen sin og ikke friker ut av at vekta svinger litt fra dag til dag. Andre synes det er mer tilfredsstillende å gjøre det en gang i uka. Finn ut hva som passer best for deg. 

Anonymkode: 15e55...779

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å legge inn en times gåtur per dag, om det er mulig. Gjerne med litt motbakke, så du får opp pulsen. Det kan hjelpe.

Anonymkode: a1f9d...f1a

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Det hjelper litt 😊

Har bestilt digital vekt nå. Jeg frykter liksom at jeg må enda lenger ned i kalorier, eller at jeg må jobbe med å finne vippepunktet over der jeg ligger nå. Tilfelle jeg ligger for lavt. Men å ligge for lavt burde jo, ift fysikkens lover, gi resultater det og. 

Jeg har nok aldri ligget superhøyt kalorimessig, men legger fort på meg og er sikkert insulinresistent. I sta da jeg veide meg veide jeg 1,5 kg mer enn i går på samme tid. Altså - jeg hadde virkelig trengt de tidlige resultatene, om det så bare er vann, for å få en kickstart ift motivasjon 😑

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det hjelper litt 😊

Har bestilt digital vekt nå. Jeg frykter liksom at jeg må enda lenger ned i kalorier, eller at jeg må jobbe med å finne vippepunktet over der jeg ligger nå. Tilfelle jeg ligger for lavt. Men å ligge for lavt burde jo, ift fysikkens lover, gi resultater det og. 

Jeg har nok aldri ligget superhøyt kalorimessig, men legger fort på meg og er sikkert insulinresistent. I sta da jeg veide meg veide jeg 1,5 kg mer enn i går på samme tid. Altså - jeg hadde virkelig trengt de tidlige resultatene, om det så bare er vann, for å få en kickstart ift motivasjon 😑

Veier du deg midt på dagen, når du har både mat og drikke i magen? Det vil jo selvfølgelig kunne utgjøre noen kilo. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veier du deg midt på dagen, når du har både mat og drikke i magen? Det vil jo selvfølgelig kunne utgjøre noen kilo. 

I utgangspunktet veier jeg meg om morgenen, uten klær. Men pga tingenes tilstand, at jeg er desperat etter bevis på at dette funker, så har jeg i det siste veid meg typ 4 ganger om dagen. Insane 😳

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I utgangspunktet veier jeg meg om morgenen, uten klær. Men pga tingenes tilstand, at jeg er desperat etter bevis på at dette funker, så har jeg i det siste veid meg typ 4 ganger om dagen. Insane 😳

Insane vet jeg ikke, men det er i hvert fall ikke særlig nyttig. Du blir ikke slankere av å veie deg fire ganger om dagen. Vei deg om morgenen etter at du har vært på do og før du har spist og drukket. Og prøv å få tankene over på noe annet. Sett i gang et ryddeprosjekt eller en vårrengjøring. Hverdagsaktivitet er gull for vektnedgang. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...