Gå til innhold

Science fiction - andre her inne som liker dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hadde vært interessant å startet en science fiction-tråd her inne, og delt anbefalinger og refleksjoner. Tilhengere av fantasy og beslektede sjangre er selvfølgelig velkomne.

Selv ser jeg på «Another Life» på Netflix nå, en serie jeg anbefaler til alle science fiction-fans. Svært spennende og engasjerende, man blir skikkelig revet med.

Anonymkode: c0635...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig interessert i alt som har med utenomjordisk liv å gjøre. Sluker alt jeg kommer over av film, serier og dokumentarer. 

Bortsett fra Star Trek. Det er teit. 😆

Anonymkode: 42d7b...f57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig interessert i alt som har med utenomjordisk liv å gjøre. Sluker alt jeg kommer over av film, serier og dokumentarer. 

Bortsett fra Star Trek. Det er teit. 😆

Anonymkode: 42d7b...f57

Da er vi veldig enige.

Anonymkode: c0635...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget «min indre nerd» i voksen alder. Liker sci-fi, men ikke alt innen sjangeren. Det må gjerne være litt dystert - elsker det.

Anonymkode: 67e10...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sci-fi! Føler dessverre det er altfor mye fokus på menneskelig teknologi, dystopia og menneskeheten, enn faktiske aliens på andre planeter. Jeg liker teknologi og slikt også for å presisere det. Er det noen som kan anbefale serier eller filmer hvor man fokuset er mer på aliens og andre planeter? Jeg har allerede sett Alien og Doctor Who forresten, for å nevne noe :)

Anonymkode: 836bb...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i sci-fy (men kan ikke stave det 😂).

Jeg elsker Star Trek Enterprise. Var den serien som var min «åpenbaring» for sci-fy verdenen 😄

Jeg fikk mye av den samme gode følelsen når jeg nylig så sesong 1 og 2 av «the orville». Håper det kommer mer av det!

Jeg er snart ferdig med «Outlander» så kan godt være jeg prøver med på «another life» etterpå 😄

Andre ting som jeg synes er bra er Stargate, Lost in Space, Alita The Battle Angel. Jeg fikk pakken min med alle 11 Star Wars filmene i 4K i posten på torsdag. Har ikke sett mer enn 1-4 før, har komt meg gjennom 1-5 nå i helgen. Men har ikke sett like mye på dem som jeg burde. Burde starte en gang til, da jeg har mistet en del informasjon. Har ikke vært helt i form og halvsovet på sofaen en del 😅

Men vil få tid til å se dem om og om igjen. Denne gangen gikk jeg for å se dem slik de kom ut. Jeg ønsker å vite akkueat det samme som alle andre gjorde når filmene kom ut. Men neste gang skal jeg se dem i tidsmessig riktig vei. Men må komme meg gjennom resten da først selvsagt 😄 gleder meg til de nyere filmene. Jeg vet de får en del kritikk etter disney tok over, men gleder meg fortsatt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min Star Trek favorittserie er Deep Space 9. Mest på grunn av karakteren Garak.

Liker ikke fantasy.

Min scifi skal være teknisk fokusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett første episode av «another life», og det virker bra, men ... jeg savner virkelig en sci-fy serie som gir meg den feel-good følelsen. Av mennesker og aliens som jobber sammen ala Star Trek/the orville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en episode sett... 

Jeg vet ikke jeg altså...

Vet ikke om jeg kommer til å like «another life»...

Det er spennende, men igjen ... dette er en mørkere mer skrekk serie enn en feelgood «la oss utforske universet å se om vi ikke kan finne noen allierte å snakke sammen med».

Kommer nok til å gi det en fair sjanse. Måtte 2 sesonger til av Outlander før jeg ble slukt av serien, så må mer enn et par episoder til. Men føler denne bærer preg av å være en «første sesong».

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ariana807 skrev:

Enda en episode sett... 

Jeg vet ikke jeg altså...

Vet ikke om jeg kommer til å like «another life»...

Det er spennende, men igjen ... dette er en mørkere mer skrekk serie enn en feelgood «la oss utforske universet å se om vi ikke kan finne noen allierte å snakke sammen med».

Kommer nok til å gi det en fair sjanse. Måtte 2 sesonger til av Outlander før jeg ble slukt av serien, så må mer enn et par sesonger til. Men føler denne bærer preg av å være en «første sesong».

Den minner litt om Alien-serien, men er ikke like dyster, så skjønner ditt poeng.

Anonymkode: c0635...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den minner litt om Alien-serien, men er ikke like dyster, så skjønner ditt poeng.

Anonymkode: c0635...3e6

Det er litt av grunnen til at jeg også falt av Lost in Space serien. Skal tvinge meg gjennom den en gang, men jeg falt av fort. Dystert. Men elsker filmen! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i sci-fi-bøker, men ser generelt lite på serier av noe slag. Har sett The Orville, da, og den likte jeg kjempegodt! 

Favoritt sci-fi-forfatteren min er Becky Chambers. Alt hun har skrevet kan anbefales på det sterkeste!

Ble også nettopp ferdig med Friends in High Places av Andi Marquette, og kommer garantert til å lese mer fra henne. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med «another life». Helt ærlig så føler jeg at jeg har sett dette før... det ga ikke så mye nytt og overraskende. Mørkt, dystert... 

Nå sier jeg jo at The Orville minnet veldig og Star Trek, men følte at siden det er få av disse typene serier at det ga litt mer nytt enn gammelt nytt 😅 humoren også i det ga meg mer enn alt dette her skrekk greiene. Håper jeg kan komme over noe mer humoristisk scy-fy i fremtiden 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler virkelig the expance til de som liker sci-fi! Fantastisk bra serie ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sjangeren og er på toppen av min liste. Alt med fremtiden å gjøre synes jeg er mest spennende. Og Marvel, så klart men jeg henger etter på flere av filmene. Har tenkt å ta meg en skikkelig maraton og se alle. Elsker Ant-man filmene, Guardians of the galaxy, deadpool, Iron Man, Thor og Avengers. 
Star Wars/trek er uaktuelt for meg, jeg takler de bare ikke og det frister ikke en gang å prøve å se filmene. 

Alle navn i rosa er link til imdb siden for den nevnte serien/filmen, i tilfelle du ikke vet hvilken det er snakk om. 

Akkurat nå så ser jeg på en ny serie som kom 1.Mai, Upload. Sett 4 episoder inn og joda, det er morsom den men er ikke såå glad i komedie og The office-gjengen og deres stil. Men så langt så ser den OK ut, ikke en favoritt men vil nok fullfør serien. Den kommer nok til å bli kansellert allikevel, så er ikke så mange episoder å se heller 😂

Mange av de filmene og seriene jeg elsker, blir avsluttet alt for tidlig! Det virker som at ingen liker sci-fy serier og de blir kansellert sykt tidlig, mens rævva serier som the big bang theory, how I met your mother, Grey's anatomy og friends får gå i flere tiår før de blir avsluttet. 
Derfor er jeg litt forsiktig med å starte en ny sci-fy serie som kommer ut, fordi de blir kansellert allikevel. Så jeg venter helst til den har 3+ sesonger før jeg hopper på. Men noen prøver jeg jo ut med en gang også, slik som The tomorrow people, 12 monkeys, under the dome, timeless, star-crossed osv. Alle var bortkastet tid og energi, fordi de ble kansellert tidlig. 
Eneste jeg ser nå er The 100 og The umbrella academy. Og Supernatural så klart, men det er jo snart ferdig. 

Er inne i en sci-fy, dystopian "trang til å se-hull" akkurat nå og har sett noen filmer i det siste. Slik som The host, Code 8, What happened to Monday, Ender's game, Nerve, City of Ember og skal se In time nå. Eneste Code 8 som er ny, resten har jeg sett flere ganger før. 
Har også tenkt å se Outlander og The shadowhunters (selv om at jeg har hørt at bøkene er mye bedre) veldig snart. 

Er det en ting som irriterer meg, så er det hele Avatar. De er så forbanna trege! Det går jo 20 år imellom hver film! Det er ikke morsomt. har null tro på at vi vil ende opp med 5 filmer innen 2027. Vedder den siste filmen kommer i 2043!
Men jeg elsker den filmen og har sett den tusen ganger. Gleder meg til de andre kommer, om de i det hele tatt kommer. 

Elsker også dystopian, young adult, sci-fy bøker, som Maze runner, hunger games, Divergent (ikke filmene! kun bøker) og mange andre som jeg har lest og listen over de jeg vil lese er endeløs. 

Ble jeg litt for ivrig nå eller? Kanskje det, men jeg elsker sjangeren litt for mye 😂 

Anonymkode: 724b6...499

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på up Upload på Amazon Prime. Dette kan være noe. Føler jeg ser på en måte hvor det går, allerede etter første episode. Men skal aldri si aldri.

Virker bra 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaaa! 

Isaac Asimov er min favoritt sci-fi forfatter.

Endret av PokemonGone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det helt akkurat går inn under sci-fy, da den delen av shower er ganske liten. Men ser nå på Drop Dead Diva. Jeg trengte noe lett humor å se på 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2020 den 14.10, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært interessant å startet en science fiction-tråd her inne, og delt anbefalinger og refleksjoner. Tilhengere av fantasy og beslektede sjangre er selvfølgelig velkomne.

Selv ser jeg på «Another Life» på Netflix nå, en serie jeg anbefaler til alle science fiction-fans. Svært spennende og engasjerende, man blir skikkelig revet med.

Anonymkode: c0635...3e6

Har sett alt av Star Trek TNG og Voyager flere ganger så vil påstå jeg er ganske stor fan. Problemet med mye sci fi i dag er for mye fokus på dystopi og lite utopi som star Trek TNG var. I tillegg bør det være filosofiske spørsmål og tematikk som diskuteres, og der var Star Trek (ikke nyere serier) i særklasse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2020 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Veldig interessert i alt som har med utenomjordisk liv å gjøre. Sluker alt jeg kommer over av film, serier og dokumentarer. 

Bortsett fra Star Trek. Det er teit. 😆

Anonymkode: 42d7b...f57

Teit? Se tng-episodene First Contact eller The Inner Light. Alt annet enn teit. Star Trek er filosofisk så det holder og mye av tematikken kan overføres til dagens verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...