Gå til innhold

Hiroshima


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

driver med en oppgave og trenger litt hjelp med å komme igang. Men jeg skal finne eksempler på hendelser som har formet et ikke-europeisk land og reflektere over hvordan landet kunne ha utviklet seg om hendelsen ikke traff sted. Da har jeg valgt å ta atombomben over Hiroshima. 

Trenger bare hjelp med å komme i gang. Men de hadde jo sluppet å bygge seg opp igjen da, så økonomien ville jo vært sterkere til og med den dag i dag? eller?...

Anonymkode: 8be13...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

driver med en oppgave og trenger litt hjelp med å komme igang. Men jeg skal finne eksempler på hendelser som har formet et ikke-europeisk land og reflektere over hvordan landet kunne ha utviklet seg om hendelsen ikke traff sted. Da har jeg valgt å ta atombomben over Hiroshima. 

Trenger bare hjelp med å komme i gang. Men de hadde jo sluppet å bygge seg opp igjen da, så økonomien ville jo vært sterkere til og med den dag i dag? eller?...

Anonymkode: 8be13...e33

Jeg tror du har valgt et svært vanskelig tema, og burde se etter et annet om mulig.

Dersom atombombene ikke hadde blitt sluppet over Japan, hadde krigen sannsynligvis fortsatt og endt med amerikansk invasjon av Japan. Konsekvensene ville nok vært langt mer ødeleggende for landet enn tapet av to byer. 

Anonymkode: 88251...db5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har valgt et svært vanskelig tema, og burde se etter et annet om mulig.

Dersom atombombene ikke hadde blitt sluppet over Japan, hadde krigen sannsynligvis fortsatt og endt med amerikansk invasjon av Japan. Konsekvensene ville nok vært langt mer ødeleggende for landet enn tapet av to byer. 

Anonymkode: 88251...db5

Tror du cubakrisen er bedre?

Anonymkode: 8be13...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

driver med en oppgave og trenger litt hjelp med å komme igang. Men jeg skal finne eksempler på hendelser som har formet et ikke-europeisk land og reflektere over hvordan landet kunne ha utviklet seg om hendelsen ikke traff sted. Da har jeg valgt å ta atombomben over Hiroshima. 

Trenger bare hjelp med å komme i gang. Men de hadde jo sluppet å bygge seg opp igjen da, så økonomien ville jo vært sterkere til og med den dag i dag? eller?...

Anonymkode: 8be13...e33

Uten atombombene over Hiroshima og Nagasaki, så ville de allierte ha invadert Japan, noe som ville fått mye større konsekvenser i form av tap av menneskeliv og ødeleggelser.

Anonymkode: c1304...ce4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten atombombene over Hiroshima og Nagasaki, så ville de allierte ha invadert Japan, noe som ville fått mye større konsekvenser i form av tap av menneskeliv og ødeleggelser.

Anonymkode: c1304...ce4

Dette er nevnt tidligere i tråden.

Anonymkode: 88251...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nevnt tidligere i tråden.

Anonymkode: 88251...db5

Nei, du skrev at krigen «sannsynligvis» ville ha fortsatt. Det er ikke riktig. Den ville fortsatt med 100 % sikkerhet. Eller mener du det var en mulighet for fredsavtale siden du tar dette forbeholdet?

Anonymkode: c1304...ce4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du skrev at krigen «sannsynligvis» ville ha fortsatt. Det er ikke riktig. Den ville fortsatt med 100 % sikkerhet. Eller mener du det var en mulighet for fredsavtale siden du tar dette forbeholdet?

Anonymkode: c1304...ce4

Ja, selv om sannsynligheten er liten. Det ville jo avhenge av de interne diskusjonene i den japanske regjeringen, der flere innså at krigen var tapt også før Hiroshima.

Anonymkode: 88251...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...