Gå til innhold

Hvorfor er vi mennesker her, og hva er formålet vårt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke religiøs, tror ikke på noen Gud. Det store spørsmålet jeg lurer på er hvorfor? Hvorfor er vi her, og når vi dør blir vi glemt av de fleste. Vi lever livene våres, vi er barn og ungdom. Så blir vi voksne og tar utdanning, evt får en partner og barn. Vi jobber, får oss av familie og venner. Mange av oss er opptatt av materielle verdier og mye vil ha mer. Vi følger strømmen, og gjør det som forventes av oss. Vi klarer etterhvert skaffe oss ting som hus, hytte og mange andre goder. Blir vi lykkelige? Og så er det de som sliter hele livet, med relasjoner, med dårlig økonomi, dårlig helse. Hva bestemmer hvordan vi skal leve livet vårt. Har vi mistet mye av empatien i oss? Ser vi ned på de som sliter, og ser opp til de som gjør suksess. Tenker vi at de som ikke lykkes i livet har fortjent det. Hva slags spor etterlater vi? Om det blir så mange spor etter oss! Vi dør, noen altfor tidlig, noen blir gamle  og kanskje demente som ikke kjenner igjen sin familie. Så klart vi er lykkelige i perioder, det største mener jeg er å få barn, følge de gjennom oppveksten. De gleder og bekymringer det medfølger. Og jeg kan love at vi er foreldre og er opptatt av barnas beste uansett når de også blir voksne. Tror egentlig ikke jeg ser noen spesiell mening med livet, uten å leve det som best vi kan!

Anonymkode: 0f0e7...1d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en enkel konklusjon av en en enkel person!!!

Anonymkode: 0f0e7...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser heller ikke noe mening i livet

er selv født i muslimsk familie, så burde sett relgionen som mening. Men det gjør jeg heller ikke

hvorfor skulle gud ønske å teste oss? Og hvis Gud er så bra hvorfor skulle han putte sine egne skapninger i helvete da? 
Syntes alt høres så forvirrende ut

 

Anonymkode: 2278a...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ishm

er jo egentlig ikke noe mening med livet.

man lever og jobber hardt for alt. Når man endelig har fått alt så nærmer man seg døden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobias Juul Grythe
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en enkel konklusjon av en en enkel person!!!

Anonymkode: 0f0e7...1d8

Det er jo sant da. 

og meningen med livet er å leve det og om vi lever lykkelig eller ikke kommer an på hva man gjør og ikke gjør i livet. Vi bestemmer selv hvordan vi skal leve livene våre. Hvorfor mennesker ble til er ikke godt å si. Det bare ble sånn. Nei ser ikke ned på de som sliter og de som sliter fortjener det ikke. Livet kan være både hardt og urettferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tobias Juul Grythe skrev:

Det er jo sant da. 

og meningen med livet er å leve det og om vi lever lykkelig eller ikke kommer an på hva man gjør og ikke gjør i livet. Vi bestemmer selv hvordan vi skal leve livene våre. Hvorfor mennesker ble til er ikke godt å si. Det bare ble sånn. Nei ser ikke ned på de som sliter og de som sliter fortjener det ikke. Livet kan være både hardt og urettferdig. 

Jøss. Det var overraskende fra deg, bra du har andre synspunkt enn at vi knuller. Viktig med knulling, men det er dessverre ikke alt her i verden!

Anonymkode: 0f0e7...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88
1 hour ago, Tobias Juul Grythe said:

Det er jo sant da. 

og meningen med livet er å leve det og om vi lever lykkelig eller ikke kommer an på hva man gjør og ikke gjør i livet. Vi bestemmer selv hvordan vi skal leve livene våre. Hvorfor mennesker ble til er ikke godt å si. Det bare ble sånn. Nei ser ikke ned på de som sliter og de som sliter fortjener det ikke. Livet kan være både hardt og urettferdig. 

Egentlig veldig godt formulert. Livet består av tilfeldigheter. Vi mennesker får leve slik vil selv, man kan gjøre hva man vil, men tilslutt dør vi jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Meningen med å leve er å være lykkelig. Og lykke kan læres sa EM klok mann. Husker ikke helt hvem. Mulig Dalai Lama.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox

Vi er her for å være slaven til politikerne våre som vi stemmer frem. Kaste bort livene våre på å jobbe for dem og betale inn skatt.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å jogge?

Anonymkode: 83699...c9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2020 den 11.39, AnonymBruker skrev:

så burde sett relgionen som mening

Ikke nødvendig.

Vi er bare her, vi kan gjøre ingenting eller alt med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2020 den 16.28, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke religiøs, tror ikke på noen Gud. Det store spørsmålet jeg lurer på er hvorfor? Hvorfor er vi her, og når vi dør blir vi glemt av de fleste. Vi lever livene våres, vi er barn og ungdom. Så blir vi voksne og tar utdanning, evt får en partner og barn. Vi jobber, får oss av familie og venner. Mange av oss er opptatt av materielle verdier og mye vil ha mer. Vi følger strømmen, og gjør det som forventes av oss. Vi klarer etterhvert skaffe oss ting som hus, hytte og mange andre goder. Blir vi lykkelige? Og så er det de som sliter hele livet, med relasjoner, med dårlig økonomi, dårlig helse. Hva bestemmer hvordan vi skal leve livet vårt. Har vi mistet mye av empatien i oss? Ser vi ned på de som sliter, og ser opp til de som gjør suksess. Tenker vi at de som ikke lykkes i livet har fortjent det. Hva slags spor etterlater vi? Om det blir så mange spor etter oss! Vi dør, noen altfor tidlig, noen blir gamle  og kanskje demente som ikke kjenner igjen sin familie. Så klart vi er lykkelige i perioder, det største mener jeg er å få barn, følge de gjennom oppveksten. De gleder og bekymringer det medfølger. Og jeg kan love at vi er foreldre og er opptatt av barnas beste uansett når de også blir voksne. Tror egentlig ikke jeg ser noen spesiell mening med livet, uten å leve det som best vi kan!

Anonymkode: 0f0e7...1d8

Menig er bare noe menneske kan tenke seg til å skape. Også å byrde med å forstå "hvorfor" .. prikk prikk prikk..hjernene tenker.

Anonymkode: c1dc6...03c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du gitt Bibelen en sjanse? Synes den gir et godt svar.

Anonymkode: 07e58...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har finni ut to ting:

Spist er spist, -og pult er pult.

Livet er en rar dings, -men det går over.

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Man lever for å oppleve universet, kjærlighet og utvikle oss vanligvis.

Endret av MarieLo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Livet kan være urettferdig, men trur det er for en grunn. Vi trenger de kontrastene for å opp eve oss som fullkommen. 

Anonymkode: aadca...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2020 den 16.49, AnonymBruker skrev:

Jøss. Det var overraskende fra deg, bra du har andre synspunkt enn at vi knuller. Viktig med knulling, men det er dessverre ikke alt her i verden!

Anonymkode: 0f0e7...1d8

Der er nok det. Om ikke, er siste mennesket på jorden allerede fødr.

Anonymkode: d4d51...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med meningen med livet er noe mennesker har funnet på fordi vi vil ha enkle forklaringer på ting. Det skal være enkelt og ryddig. Alle fra den kulturen er sånn og sånn. Enkelt. Ryddig. Naturligvis helt feil, men enkelt og oversiktlig.

I mangel av reell mening for hvorfor du - og akkurat du - er her finnes ikke, men sett deg et mål å endre noe til det bedre. Sett deg et mål om å gjøre hverdagen bedre for noen. Det gir mening:)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...