Gå til innhold

Samboer snorker - null søvn og høygravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min snorker så innmari! Og mellom hvert snork  (som kan veksle mellom å høres ut som en motorsag og trompet) så plystrer han på forskjellige måter. Dette har plaget meg før, og han har prøvd alt. Skinner (de tygde han på i søvne mens han snorket), spray, plaster - alt. Men nå i det siste har det eskalert. Det skal sies jeg er høygravid og sikkert veldig var for lyder, men jeg kjenner at det frister nesten å kaste han ut av hus 😅 

Vi har to soverom, men jeg har en datter fra et tidligere forhold som er her 50% av tida. Så de ukene hun er her har ingen av oss sjanse til å legge oss i en annen seng. Så da betyr det at det blir absolutt null søvn på meg. I natt har jeg ikke sovet et sekund. 

Jeg kjenner jeg trenger søvn nå som det er siste innspurt i graviditeten. Samboer har nok lagt på seg litt de siste månedene, men jeg trenger en quick--fix på denne situasjonen nå! Noen som har tips eller erfaringer?

Anonymkode: aa7be...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det motsatt. Jeg som høygravid snorker og ødelegger søvnen til samboer 😂. Det eneste som funker for han er å bruke soviro i ørene. 

Anonymkode: 13f25...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er det motsatt. Jeg som høygravid snorker og ødelegger søvnen til samboer 😂. Det eneste som funker for han er å bruke soviro i ørene. 

Anonymkode: 13f25...ef4

Haha, jeg skulle ønske det var slik her og 😏 Jeg har prøvd sov i ro i ørene, men alle sklir ut. Så det hjelper lite 😶

Anonymkode: aa7be...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag:

Datteren din sover sammen med deg, han sover på det andre soverommet. 
Han sover på sofaen. 
Du bruker ørepropper. 
Bruk hvit støy for å maskere lydene hans (vifte, radio som står mellom kanaler e.l.)

Anonymkode: 16605...ac7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang ørepropper: du må bruke de av silikon, ikke voks. De sklir ikke ut. 

Anonymkode: 16605...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke bråkemaskinen sove på sofaen da? Tar man fra andre nattesøvnen med spetakkelet sitt, kan man ikke forvente å få sove på en luksusmadrass bestandig.

Ellers har IKEA feltsenger som kan slås sammen. Koster 500 kr bare. Fell ut en sånn, så kan han ta med seg puta og dyna fra senga og legge seg på feltsengen i stua.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå han hardt hver gang... neida.. joda 😅

Han MÅ ned i vekt. Snorking skjer jo med normalvektige også, men jeg tenker at siden snorkingen har blitt verre etter han la på seg litt mer, så må han fjerne de ekstra kiloene.

I tillegg er det viktig at han har rensa nesa totalt (ingen snørr osv) og at han har fjerna alt nesehår (nesehår beskytter, ja, men kan også bidra til at nesa tetter seg fortere i løpet av natta og dermed vil personen begynne å puste med munnen istedenfor nesa). At han lærer seg å puste med nesa er faktisk det viktigste, og garantert den eneste løsningen på snorkingen. 

Anonymkode: 7a6e5...1f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med silikonpropper, bruker kun det når jeg jobber natt og de sitter godt helt til jeg våkner og tar de ut. 

Jeg plages også med søvn nå under graviditeten fordi samboer plutselig har begynt å snorke... Har endt med at jeg har lagt meg på gjesterommet, men han har tilbydd seg og sove der han også. Siden dere ikke har et ekstra soverom hele tiden så ville jeg plassert han på stua, dessverre. Kjøp inn lystetette gardiner slik at han får et godt sovemiljø.

Spørs også hvor gammel datteren din er? Kanskje mulighet for å sette inn ei seng der hvor du kan snike deg innpå om natten? 

Anonymkode: 5d524...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han måtte ha sovet på sofaen. Søvn er viktig. 

Anonymkode: 372e1...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør sove på datterens rom, så sover hun hos deg akkurat nå i denne spesielle tiden. Du trenger søvn. Koselig for datteren.

Anonymkode: ff8b4...2f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige svar her. Så mannen fortjener ingen god nattesøvn fordi han snorker? Han kan da vel ikke noe for det selv. 

Men enig med at han tar datterens rom og datter og mor sover sammen. 

Anonymkode: 41249...c9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelige svar her. Så mannen fortjener ingen god nattesøvn fordi han snorker? Han kan da vel ikke noe for det selv.

Hvis det er på grunn av overvekt, jo. 
Uansett, hun er veldig gravid, da kan faktisk hennes behov komme først. Det er ikke merkelig i det hele tatt. 

Anonymkode: 16605...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her. Sofaen her er litt hard å sove på, men jeg sov faktisk bedre der på de verste nettene 

Anonymkode: 656c1...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min er ti år og sover som en ninja/sjøstjerne - men for all del, går jo an å teste det ut. Jeg er litt redd for at jeg ikke hører vekkerklokka om jeg sovner med ørepropper i? 

Feltseng skal absolutt testes ut!

I natt vurderte jeg å slenge en pute over ansiktet hans, for jeg var så irritert 😅 jeg unner han god søvn for han jobber dagen lang, og jeg vet at snorkingen dessverre er blitt verre fordi han har lagt på seg. Men i og med det er fem uker til jeg skal føde, så hjelper det lite med slanking nå. 

Snorking altså, djevelens verk! 

Ts

 

 

Anonymkode: aa7be...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelige svar her. Så mannen fortjener ingen god nattesøvn fordi han snorker? Han kan da vel ikke noe for det selv. 

Men enig med at han tar datterens rom og datter og mor sover sammen. 

Anonymkode: 41249...c9e

Enig. Man vet ikke at man snorker selv, ikke kan man noe for det heller. Overvekt kan man gjøre noe med, men det er jo ingen quick fix. Dessuten kommer det perioder hvor man er forkjøla, sover tyngre, osv. 

Vi sover lett, begge to, og begge har en tendens til å snorke litt innimellom. Vi har et gjesterom og den som ikke får sove stikker på "snorkerommet" og sover der hvis det blir for ille. Jeg synes det er dårlig gjort å vekke den som snorker hvis man har et alternativ. 

Bruker ofte å ta ørepropp i det ene øret, og legger meg på sida. Da hører jeg ikke snorkinga, men snur meg i løpet av natta så jeg hører både barnet som gråter og alarmen min om morgenen. 

Finnes senger man kan slå sammen og ha stående i en krok som man kan ta ut ved behov. Eller kanskje bytte ut sofaen med en sovesofa hvis dette er problem som går igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg dytter svakt i han, våkner ikke men han stopper. Som om jeg prøver å skyve han litt unna 😂

Anonymkode: 1a4d8...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å forklare mannen hvor vanskelig dette er ,?  Hva med lydopptak og spull av på full guffe? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Festlig skrev:

Går det an å forklare mannen hvor vanskelig dette er ,?  Hva med lydopptak og spull av på full guffe? 

Du, vet du hva - det har jeg gjort flere ganger! 😅 Så han vet det veldig godt selv, men det hjelper jo lite. Han tilbyr seg å sove på sofaen, gå ned å sove når datteren min ikke er her og alt slikt. Jeg vet jo at han ikke i teorien kan noe for det selv, men som den gravide, hormonelle og trøtte kvinnen jeg er for tiden blir jeg ekstremt irritert på natta 🙈

ts

Anonymkode: aa7be...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp sovesofa som dere kan ha i stua, så får han sove der.

Anonymkode: 8d1e0...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...