Gå til innhold

Samboer snorker - null søvn og høygravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Send han til øre/nese/hals lege. Fyren må utredes for snorking og event. søvnapné. 

Anonymkode: 8c86a...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min er ti år og sover som en ninja/sjøstjerne - men for all del, går jo an å teste det ut. 

Ts

Anonymkode: aa7be...a21

Legg en stor pute mellom dere, så får hun bare snurre ivei uten å treffe deg.

Anonymkode: ff8b4...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde samme problem. Etter flere år satte jeg ned foten og krevde fastlege og utredning. Utredning viste at han hadde søvnapné. Han fikk CPAP-maskin, som hjalp veldig på snorkingen. 
 

Han fikk seg en vekker, la om kostholdet og begynte å trene. Etter et år med CPAP ba han om ny utredning. Søvnapneen var da borte, og han fikk sove uten maskinen. Han sover nå uten, holder vekta og snorker ikke lenger. 
 

Din mann er nødt til å gå ned i vekt eller sove på et annet rom. Du er høygravid og må ha søvn. Hva gjør du den dagen babyen vekker deg flere ganger om natten, og mannen din sørger for at du ikke får sove igjen? Du er dødsdømt. Han er nødt til å ta tak i problemet, i går. 

Anonymkode: 82041...d5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han vært til lege og fått sjekket opp i nese/hals/svelg? Veldig mange må jo ha såkalt "snorkeoperasjon" 

Snorket som et uvær som liten/ungdom. Det kom seg når jeg fjernet mandler og polypper. Som voksen snorket jeg veldig en periode, og gikk til legen for utredning, men da var det "bare" at jeg var tjukk, rett og slett. Gikk ned 20 kg og sluttet helt. Nå snorker jeg kun om jeg er veldig full 😂 (Noe jeg går ut i fra at mannen din ikke er :P )

Anonymkode: d2863...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min snorker så innmari! Og mellom hvert snork  (som kan veksle mellom å høres ut som en motorsag og trompet) så plystrer han på forskjellige måter. Dette har plaget meg før, og han har prøvd alt. Skinner (de tygde han på i søvne mens han snorket), spray, plaster - alt. Men nå i det siste har det eskalert. Det skal sies jeg er høygravid og sikkert veldig var for lyder, men jeg kjenner at det frister nesten å kaste han ut av hus 😅 

Vi har to soverom, men jeg har en datter fra et tidligere forhold som er her 50% av tida. Så de ukene hun er her har ingen av oss sjanse til å legge oss i en annen seng. Så da betyr det at det blir absolutt null søvn på meg. I natt har jeg ikke sovet et sekund. 

Jeg kjenner jeg trenger søvn nå som det er siste innspurt i graviditeten. Samboer har nok lagt på seg litt de siste månedene, men jeg trenger en quick--fix på denne situasjonen nå! Noen som har tips eller erfaringer?

Anonymkode: aa7be...a21

Hiv gubben på sofaen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde samme problem. Etter flere år satte jeg ned foten og krevde fastlege og utredning. Utredning viste at han hadde søvnapné. Han fikk CPAP-maskin, som hjalp veldig på snorkingen. 
 

Han fikk seg en vekker, la om kostholdet og begynte å trene. Etter et år med CPAP ba han om ny utredning. Søvnapneen var da borte, og han fikk sove uten maskinen. Han sover nå uten, holder vekta og snorker ikke lenger. 
 

Din mann er nødt til å gå ned i vekt eller sove på et annet rom. Du er høygravid og må ha søvn. Hva gjør du den dagen babyen vekker deg flere ganger om natten, og mannen din sørger for at du ikke får sove igjen? Du er dødsdømt. Han er nødt til å ta tak i problemet, i går. 

Anonymkode: 82041...d5f

Han rekker ikke å gåned i vekt på så kort tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette har vært et evig problem med meg og samboer. for meg fungerer ørepropper (happy ears - må ha masse av disse liggende). Bonus er at han våkner først hvis barnet våkner så han tar mesteparten av nettene 👌 noen ganger sover jeg på sofa også. håper du finner ut av det! kan anbefale happy ears. Det som i hvert fall ikke fungerer er å vekke mannen mange ganger på natten og mase på han fordi det blir det bare dårlig stemning av (har prøvd!). Begge har rett på god nattesøvn - finn løsninger! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg skulle ønske det var slik her og 😏 Jeg har prøvd sov i ro i ørene, men alle sklir ut. Så det hjelper lite 😶

Anonymkode: aa7be...a21

Da må du prøve den typen som er laget av silikon, og heter «sensitive». 

De sklir ikke ut, er veldig behagelige, samt så og si så lydtette du får dem.

Min samboer snorker som et uvær selv, og disse «proppene» var redningen som gav meg nattesøvnen tilbake. Lykke til! 😴

Endret av Prisme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...