AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Del Skrevet 27. april 2020 Idag var vi på verksted med bilen vår og fikk endelig fikset feilen vi har hatt med termostathus i bilen. Hentet den etter verkstedet var stengt, bilen startet heldigvis fint og viste endelig temperatur i motor slik den skal. Men når jeg var på vei hjem begynte plutselig den orange motorfeil lampen å blinke 4 ganger også lyser den konstant. Den var ikke sånn før vi sendte den på verksted, merker ikke noe rart når jeg kjører men merker jeg ble irritert over å ha bruk 6000kr på å fikse noe, så kommer varsels lampe med en gang jeg kjører ut derfra. Så spørsmålet mitt er, er det noen som vet hva dette kan være? Jeg liker jo ikke å klage men føler for å ringe verkstedet å spørre om de kan ha kommet borti noe, eller skrudd noe feil (kan ikke så mye bil så vet ikke). Men er det noen som har opplevd noe lignende? Kan jeg be verkstedet se på det gratis? Kjenner meg frustrert og rådløs, og vil ikke bruke enda mer penger på å få feilsøke og fikset igjen.. Anonymkode: 0e3d1...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #2 Del Skrevet 27. april 2020 Kan tenke meg det er noe lambdasonde el. Føler i eksosen. Men ring verkstedet du. Anonymkode: b35bc...47a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #3 Del Skrevet 27. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan tenke meg det er noe lambdasonde el. Føler i eksosen. Men ring verkstedet du. Anonymkode: b35bc...47a Høres sånn ut ja... det er drit med den lambdasondegreia om det sitter vanskelig til. Anonymkode: 66f70...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #4 Del Skrevet 27. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan tenke meg det er noe lambdasonde el. Føler i eksosen. Men ring verkstedet du. Anonymkode: b35bc...47a Tusen takk! Håper ikke det blir så altfor dyrt å fikse... Anonymkode: 0e3d1...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 28. april 2020 #5 Del Skrevet 28. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: .......................Men når jeg var på vei hjem begynte plutselig den orange motorfeil lampen å blinke 4 ganger også lyser den konstant. Den var ikke sånn før vi sendte den på verksted, merker ikke noe rart når jeg kjører men merker jeg ble irritert over å ha bruk 6000kr på å fikse noe, så kommer varsels lampe med en gang jeg kjører ut derfra. ............... Anonymkode: 0e3d1...c7d Prøvde du å stoppe bilen (og slå av tenningen) og starte på nytt? Lot den seg resette, eller forble den tent? Du har ikke passert en eller annen "magisk" kilometerstand for noe som skal ha service, eller byttes? Partikkelfilter, tilsettingsstoff for partikkelfilter eller noe annet? Se i instruksjonsboken hva oransje lys for motor betyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #6 Del Skrevet 28. april 2020 21 minutter siden, Whistler skrev: Prøvde du å stoppe bilen (og slå av tenningen) og starte på nytt? Lot den seg resette, eller forble den tent? Du har ikke passert en eller annen "magisk" kilometerstand for noe som skal ha service, eller byttes? Partikkelfilter, tilsettingsstoff for partikkelfilter eller noe annet? Se i instruksjonsboken hva oransje lys for motor betyr. Ja, måtte stoppe å fylle bensin og lyset var der fortsatt når bilen kom på igjen. Bilen har "bare" kjørt 106 000km og er ikke behov for service per nå. Vet ikke om noe annet som kan være feil. Rister litt når vi kjører oppoverbakke /fart over 60... Ikke gjort det tidligere. Har sjekket boka men står bare få sjekket på verksted. Anonymkode: 0e3d1...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 28. april 2020 #7 Del Skrevet 28. april 2020 Hvis du ikke har gjort det allerede tar du kontakt med verkstedet som hadde den inne og ber om en vurdering, og om det kan være noen kontakter som har blitt løsnet mens de holdt på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #8 Del Skrevet 28. april 2020 5 timer siden, Whistler skrev: Hvis du ikke har gjort det allerede tar du kontakt med verkstedet som hadde den inne og ber om en vurdering, og om det kan være noen kontakter som har blitt løsnet mens de holdt på. Hei, nå har vi fått en ny feilsøking og det var en tennplugg som var gåen! Heldigvis tok verkstedet en gratis feilsøke for oss og skiftet plugg til bare 400 😊👍🏻 Anonymkode: 0e3d1...c7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå