Gå til innhold

Hvorfor holder tv2 fortsatt med de samme gamle utdaterte konseptene som Idol, Skal vi Danse, Farmen osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det rart de sliter! Idol var spennende i 2003. Jeg var ung det skal sies, men verden har faktisk endret seg. 

Anonymkode: 0ab2a...656

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart de sliter! Idol var spennende i 2003. Jeg var ung det skal sies, men verden har faktisk endret seg. 

Anonymkode: 0ab2a...656

Beat for Beat har da gått mye lengre enn f.eks Idol ;) Så da er NRK enda verre. 

Idol er fortsatt det beste programmet innen sin genre synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!! Typisk Norge OG norske TV-seere generelt. Går jo jævlig mye dårlig på TV og de som ser på er vel de som aldri blir lei. Samme hvis man skal se en ny norsk film på kino, da kan du ta deg i ræva på at det er de samme skuespillerne som var med i den forrige norske  filmen du så😆 Vi ligger sååå langt bakpå akkurat der, takk GUD for Netflix etc🥳

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Tv2 har blitt nesten like utdatert som NRK. Bare repriser, samme programmer år etter år etter år og nå også laaange og hyppige reklamepauser i filmene. Kanalen ødelegger for seg selv.

 

Innimellom prøver de krampeaktig å fenge ungdommer, men bommer totalt; kl 19:30 fredag kveld sender de f eks Generasjon Z. Er det et tidspunkt den generasjonen IKKE ser tv er ihvertfall fredag kveld kl 19:30! 

Anonymkode: c3d71...c33

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Tv2 har blitt nesten like utdatert som NRK. Bare repriser, samme programmer år etter år etter år og nå også laaange og hyppige reklamepauser i filmene. Kanalen ødelegger for seg selv.

 

Innimellom prøver de krampeaktig å fenge ungdommer, men bommer totalt; kl 19:30 fredag kveld sender de f eks Generasjon Z. Er det et tidspunkt den generasjonen IKKE ser tv er ihvertfall fredag kveld kl 19:30! 

Anonymkode: c3d71...c33

Reklamepauser? Er det noen som ennå ser programmene på live TV? ;) Bruk Sumo, så kan du se alle TV2-programmene uten reklamepaiser. Kun noen få,"plakater" i forkant.

Ungdommen ser ihvertfall ikke på live TV, de streamer alt. Så det er ikke relevant når ting sendes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når første runde av Idol begynte gikk jeg på ungdomsskolen. Jeg fulgte vel med på de tre første sesongene mener jeg å huske før jeg gikk lei og vokste fra program som Idol, Skal vi danse osv. Enkelte av mine jevnaldrende fortsatte å følge med, dette er i dag litt "enkle" folk hvor mange av de er trygdet, leser Se & Hør i stedet for å følge med på nyheter og ting som skjer i verden og som på mange måter har blitt værende i barndommen. 

Vet at mange av disse følger med på disse programmene. De ringer inn og stemmer på Skal vi Danse selv om vi andre vet at det er staget. De er også overlykkelige over at Mot i Brøstet og Karl & co nå ligger tilgjengelig på Sumo, for det er for de humor som treffer de midt i hjertet. Denne gruppen med mennesker er nok ganske stor, og det er nok de Tv2 nå lever på. 

Anonymkode: f9a4b...df3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha! 
jeg må innrømme at jeg liker skal vi danse, men det er litt sånn guilty pleasure tror jeg. Misliker sterkt farmen, idol, god kveld Norge mm

Anonymkode: d622e...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når første runde av Idol begynte gikk jeg på ungdomsskolen. Jeg fulgte vel med på de tre første sesongene mener jeg å huske før jeg gikk lei og vokste fra program som Idol, Skal vi danse osv. Enkelte av mine jevnaldrende fortsatte å følge med, dette er i dag litt "enkle" folk hvor mange av de er trygdet, leser Se & Hør i stedet for å følge med på nyheter og ting som skjer i verden og som på mange måter har blitt værende i barndommen. 

Vet at mange av disse følger med på disse programmene. De ringer inn og stemmer på Skal vi Danse selv om vi andre vet at det er staget. De er også overlykkelige over at Mot i Brøstet og Karl & co nå ligger tilgjengelig på Sumo, for det er for de humor som treffer de midt i hjertet. Denne gruppen med mennesker er nok ganske stor, og det er nok de Tv2 nå lever på. 

Anonymkode: f9a4b...df3

WOW! Snakk om ovenfra og ned holdning. Skam deg. 

Anonymkode: 58947...a94

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, -jk- said:

Beat for Beat har da gått mye lengre enn f.eks Idol ;) Så da er NRK enda verre. 

Idol er fortsatt det beste programmet innen sin genre synes jeg. 

NRK har utrolig mye nytt (iallfall på nett)! Kanskje den kanalen med best og mest moderne utvalg 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det fortsatt er gode seertall på de programmene. Derfor. Straks seertallene forsvinner forsvinner programmene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Senkveld. Sååååå kjedelig, herregud! De samme kjendisene på repeat, som snakker om ting som promoterer karrieren deres. Stian Blipp og Helene Olafsen har ikke tilført det allerede aldrende konseptet noe som helst. 

Husker Underholdninsavdelingen på NRK hadde en morsom sketsj om en fyr som hverken var så glad i taco eller Gullrekka. Så spot on! -«Hvorfor hater du Norge??» haha!

Anonymkode: d69dd...211

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, SinfulBby skrev:

Helt enig!! Typisk Norge OG norske TV-seere generelt. Går jo jævlig mye dårlig på TV og de som ser på er vel de som aldri blir lei. Samme hvis man skal se en ny norsk film på kino, da kan du ta deg i ræva på at det er de samme skuespillerne som var med i den forrige norske  filmen du så😆 Vi ligger sååå langt bakpå akkurat der, takk GUD for Netflix etc🥳

De fleste av de programmene der går da i alle nordiske land, så typisk Norge og norske seere er det virkelig ikke.

Anonymkode: 24700...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste av de programmene der går da i alle nordiske land, så typisk Norge og norske seere er det virkelig ikke.

Anonymkode: 24700...2fc

Ja kunne sikkert sagt typisk nordiske TV seere😂 men nå snakket vi jo ikke om TV programmer i andre land heller. Er nok mye likt i Europa generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, FluffyChix skrev:

Fordi det fortsatt er gode seertall på de programmene. Derfor. Straks seertallene forsvinner forsvinner programmene.

Hva er «gode tall»?  Noen program har svært lave tall men de velger å sende det uansett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste programmene for min del er farmen og skal vi danse osv :)

Anonymkode: 2dcb8...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen til TS og HI. 

Verste er jo at dem til stadighet går for "kjendisutgaver" av samme opplegget. 

Jeg var tilhenger av Sommerhytta. Men nå skal det visst være en kjendisversjon med Drømmehytta. Med samme kjendiser som er med overalt ellers, og som egentlig er B eller C kjendiser! Når dem først velger å sende progammer år etter år, så gi oss i det minste vanlige folk som har noe å kjempe for. 

TV2 er blitt reprisekanal nr 1. Går ikke an å se på kanalen for tiden. Jeg finner ingenting av interesse. Dag Otto Lauritzen og han derre duden han har med seg virker å være deres store satsingsområde, i alle program. 

Nei, jeg har startet med å se på serier døgnet rundt nå. Rett og slett fordi linærtv-tilbudet er så himla dårlig. 

Anonymkode: d0aef...b31

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åsaå akkurat som om det er så jævlig intressant å følge de norske «kjendisene» i disse programmene! Kan ikke fatte å begripe hva som er så intressant med dem, x antall av dem har vært på TV før eller så er d D-kjendiser, folk man faktisk ikke har hørt om.. 😅 blir bare weird..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart de sliter! Idol var spennende i 2003. Jeg var ung det skal sies, men verden har faktisk endret seg. 

Anonymkode: 0ab2a...656

Det jeg synes er rart, er hvorfor du bryr deg.

Jeg har ikke forholdt meg til disse programmene på 15 år, og de påvirker meg aldri i min hverdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk har jo tydeligvis ikke noe "bedre" å finne på enn å sitte foran idiot-boksen hver eneste ettermiddag / kveld. 

Dermed følger de selvfølgelig med på alt mulig sludder og vås som ruller over TV-skjermen hele forbanna tiden...  

Anonymkode: b3ccf...def

TV er symbol for kos og avslapping, og er kilde 1 til underholdning og tidsfordriv. At TV står på hjelper også for ensomhet. TV er også blitt en stor rutine i alles liv. Det betyr for mange at dem simpelthen MÅ se på det som sendes, fordi dem ikke har annet valg. At dem må se på det, er ikke enstydig med at dem liker det. Særlig ikke når konkurrerende kanaler ikke tilbyr noe annet og bedre.

Anonymkode: d0aef...b31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TV er symbol for kos og avslapping, og er kilde 1 til underholdning og tidsfordriv. At TV står på hjelper også for ensomhet. TV er også blitt en stor rutine i alles liv. Det betyr for mange at dem simpelthen MÅ se på det som sendes, fordi dem ikke har annet valg. At dem må se på det, er ikke enstydig med at dem liker det. Særlig ikke når konkurrerende kanaler ikke tilbyr noe annet og bedre.

Anonymkode: d0aef...b31

Virker jo rart all den tid Netflix og slikt finnes i 2020...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...