Gå til innhold

Kringsjå studentby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått tilbud om bolig der og har derfor noen spørsmål

 

1 det står i leiekontrakten min at den utløper 31.07.20. Det står på nettsidene til sio at alle kontraktene går ut da, men gjelder det også oss som blir tildelt bolig nå? Er bekymret for at jeg har skrevet feil i søknaden eller noe og dermed ikke har noe sted å bo.

2. Jeg har fått en møblert enroms leilighet for single. Har noen erfaringer med disse? Hvordan er standarden og hvor i studentbyen ligger den? 

3. Hvordan er det å bo på kringsjå generelt? Er det lett å bli kjent med folk der eller er det for stort til at en kan forvente å få et sosialt felleskap?

Anonymkode: fafc7...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror når du henter nøklene så starter det. Altså hvis du henter nøklene før kontrakten går ut må du betale for de dagene du bor der. I kontrakten eller et sted bør det stå når fristen er for å hente nøklene. Det er sikkert noen som bor der nå så nøklene får du uansett ikke før kontrakten er over (for den andre personen, med mindre h*n har levert nøklene) 

Uansett er det lurt kontakte SIO for å få en riktig og bedre forklaring. 

2. Hvor den ligger (rom osv) bør stå i kontrakten

3. Jeg bodde i Kringsjå studentby for 2 år siden og det var veldig fint. Mens jeg var der ble det laget nye bygninger og andre ting. Selv når jeg flyttet ble også andre ting laget. Jeg er ikke sikker om de er ferdige enda, men for 4-5 år siden da jeg flyttet inn til jeg flyttet ut ble stedet endret

Anonymkode: 4f7fc...074

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les brevet litt nøyere. Det står at leieperioden forlenges automatisk for dem som er studenter neste semester også (eller lignende, Sønnen min fikk nettopp samme brev og reagerte på det samme.

Anonymkode: 23492...52f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les brevet litt nøyere. Det står at leieperioden forlenges automatisk for dem som er studenter neste semester også (eller lignende, Sønnen min fikk nettopp samme brev og reagerte på det samme.

Anonymkode: 23492...52f

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror når du henter nøklene så starter det. Altså hvis du henter nøklene før kontrakten går ut må du betale for de dagene du bor der. I kontrakten eller et sted bør det stå når fristen er for å hente nøklene. Det er sikkert noen som bor der nå så nøklene får du uansett ikke før kontrakten er over (for den andre personen, med mindre h*n har levert nøklene) 

Uansett er det lurt kontakte SIO for å få en riktig og bedre forklaring. 

2. Hvor den ligger (rom osv) bør stå i kontrakten

3. Jeg bodde i Kringsjå studentby for 2 år siden og det var veldig fint. Mens jeg var der ble det laget nye bygninger og andre ting. Selv når jeg flyttet ble også andre ting laget. Jeg er ikke sikker om de er ferdige enda, men for 4-5 år siden da jeg flyttet inn til jeg flyttet ut ble stedet endret

Anonymkode: 4f7fc...074

Takk for svar. Fant ut av det med leieperiode. En får visst en ny kontrakt når en har signert den første som gjelder fra 1.8.

Anonymkode: fafc7...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bodd der og som kan fortelle litt om hvordan det er?

Anonymkode: fafc7...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har bodd der og som kan fortelle litt om hvordan det er?

Anonymkode: fafc7...917

Har ikke bodd der selv, men i mange kretser så er ikke Kringsjå særlig populært. Mye utvekslingsstudenter og mye rare folk. Langt unna byen, men nær naturen. Spørs helt på hva man ser etter. 

Anonymkode: f867a...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det spørs litt på hvordan du er som person. Kringsjå ligger nært naturen og er veldig tilpasset for studenter med matbutikk, lesesal, cafe/bar og treningssenter. Men det er jo i utkanten av Oslo som gjør at du ikke kan være like spontan som de som bor i sentrum. 

Du bør takka ja til tilbudet. Om du ikke trives så er du inne i sio-systemet og du havner på prioritert liste om du søker internflytting 😊👍 Jeg bor selv i SIO-bolig og synes det er deilig å slippe det private leiemarkedet. Sio fikser det meste for deg og leieprisene er bra til å være Oslo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, detvardet skrev:

Om du ikke trives så er du inne i sio-systemet og du havner på prioritert liste om du søker internflytting 😊👍 Jeg bor selv i SIO-bolig og synes det er deilig å slippe det private leiemarkedet. Sio fikser det meste for deg og leieprisene er bra til å være Oslo. 

+1 på den. Vil også legge til på innlegget mitt over ditt, at Kringsjå sikkert er bra hvis man er "open-minded". Antakeligvis lettere å bli kjent med folk der enn i en studentblokk i sentrum. 

Anonymkode: f867a...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...