Gå til innhold

Rumpa mi ser ikke ut!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror det er på tide å sette inn støtet mot rumpa mi. Jeg har alltid vært slank, aldri vært veltrent, men fordi jeg er slank har jeg alltid sett ok ut uten noe særlig muskler. Nå begynner jeg imidlertid å bli godt voksen, og jeg er redd tyngdekraften har innhentet meg. Rumpa mi henger og slenger, skulle tro den tilhørte en 70-åring. Jeg så den i speilet i dag, og det var mildt sagt et sjokkerende syn.

Jeg er ikke noe treningsmenneske, men jeg er fysisk aktiv. Jeg trener litt kondisjon og går mye turer, så er ikke i dårlig form som sådan, men du finner meg ikke i vekt-avdelingen på treningssenteret, for å si det sånn. Kan noen gi meg noen tips til øvelser jeg kan gjøre hjemme som kan bidra til å stramme opp rumpa mi litt? Jeg er ikke ute etter noe fitness-kropp eller noe, vil bare definere bakdelen litt så jeg ikke trenger å skamme meg så mye når den kommer til syne.

Alle tips tas imot med takk.

Anonymkode: 22700...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Tung styrke. 

Anonymkode: 1da61...14f

Dette er nok det eneste som kan fikse på en «deflated butt» som det høres ut som du kanskje har?

Anonymkode: 89e2d...c46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan alltids starte med feks Vicky Justiz sin booty challenge på YouTube fram til koronatiden er over, og deretter starte med skikkelig styrketrening 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Squats er jo bra.

Anonymkode: fb9ad...89b

Takk.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tung styrke. 

Anonymkode: 1da61...14f

Kan fu være litt mer spesifikk? Jeg er ikke en treningsperson, så jeg trenger hakket mer veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan alltids starte med feks Vicky Justiz sin booty challenge på YouTube fram til koronatiden er over, og deretter starte med skikkelig styrketrening 

Takk, skal sjekke ut den! Treningssenter blir det ikke ansett, så jeg er på jakt etter ting jeg kan gjøre hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Squats er jo bra.

Anonymkode: fb9ad...89b

Knebøy med andre ord. Med eller uten vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, OPIgirl skrev:

Knebøy med andre ord. Med eller uten vekter.

Takk! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Knebøy med eller uten vekter, og utfall i forskjellige varianter - forover, bakover eller gående. 

Anonymkode: 32193...d9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her.

Tusen takk til dere som har svært allerede, jeg setter veldig pris på det. 

Skjønner på svarene at jeg i alle fall burde starte et lite regime med knebøy, og kanskje utfall? Er det noe håp for resultater hvis jeg gjør dette uten vekter? Hvis jeg gjør litt hver dag, hvor mange ganger bør jeg gjøre ting da ca.? Merk at jeg er ute etter rolige resultater og et lite regime jeg kan opprettholde over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

TS her.

Tusen takk til dere som har svært allerede, jeg setter veldig pris på det. 

Skjønner på svarene at jeg i alle fall burde starte et lite regime med knebøy, og kanskje utfall? Er det noe håp for resultater hvis jeg gjør dette uten vekter? Hvis jeg gjør litt hver dag, hvor mange ganger bør jeg gjøre ting da ca.? Merk at jeg er ute etter rolige resultater og et lite regime jeg kan opprettholde over tid.

Lite sannsynlig at du vil se noe stort løft, men det er mye bedre enn ingenting og du vil bli sterkere. Sørg for å ha GOD TEKNIKK, søk opp på youtube for å lære mer. For en løftende effekt anbefaler jeg også at du fokuserer på hamstrings og «under butt». Av soesifikke øvelser anbefaler jeg fire hydrant for eksempel. Koboko fitness på youtube har også gode hjemmetreningsøvelser, bare husk å pushe deg selv! Hvis du følger en 10 minutters video, så gjør du den tre ganger for én treningsøkt. Husk også å strekke ut både før og etter. Treningsstrikk vil være gull verdt for deg, sånne du tar rundt knærne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du går inn på youtube og søker på - booty workout at home - får du masse alternativer. 

Anonymkode: 7dc7e...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for at du fikk meg til å le, haha. Sorry, men dette var bare litt morsomt. Du får begynne å trene den og smøre deg inn med oppstrammende oljer :)

Anonymkode: fdaad...381

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Trappetrening og bratte fjellturer kan kanskje også være bra? 

Du kan også kjøpe treningsstrikker (heter bootybuilder, kan fås på f.eks xlife.no), som du kan bruke hjemme 

Anonymkode: 4298f...cfe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trappetrening og bratte fjellturer kan kanskje også være bra? 

Du kan også kjøpe treningsstrikker (heter bootybuilder, kan fås på f.eks xlife.no), som du kan bruke hjemme 

Anonymkode: 4298f...cfe

Jeg har ingen bratte fjell i stuen dessverre, men takk for tips. Hva brukes sånne strikker til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har samme problem, bortsett fra at jeg er yngre enn deg, og for så vidt vanligvis trener styrke.

Alltid vært slank og hatt litt pærefasong, så rumpa har vært fin uansett. Nå når det har vært karantene har jeg derimot ikke vært på treningssenteret. Så meg selv i speilet i en klesbutikk i tights og fikk sjokk. Når jeg beveget meg ble rumpa helt flat.

Gikk rett på XXL og kjøpte et "booty band" - treningsstrikk som kan festes rundt knærne eller lårene. Peker du knærne litt ut mens du har den på, øker du belastningen. 

Nå tar jeg squat (knebøy) og hip thrusts hver dag på gulvet (i tillegg til å gå turer og bevege meg).

Våknet støl i dag så da tenker jeg at jeg er igang med å "vekke" musklene igjen :)

Anonymkode: 70d71...9ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen bratte fjell i stuen dessverre, men takk for tips. Hva brukes sånne strikker til?

Rumpa brukes blant annet til å holde igjen beina når du sprer dem. Strikken gir deg motstand, enten statisk som i at du står bredt og holder igjen knærne mens du utfører en annen bevegelse som også bruker rumpa, f.eks. hip thrust, glute bridge eller knebøy, eller mer aktivt som i sidelengs gange eller øvelser hvor du sparker bakover osv. Når jeg bruker strikk på f.eks. hip thrust, kjenner jeg det veldig mye mer i rumpa, særlig øvre del (gluteus medius).

(Å, ja, jeg er mann som gjør hip thrust :P Dama misunner meg for rumpa, faktisk).

Endret av Pierre Gynt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...