Gå til innhold

Fått tilsendt bot men aner ikke hvem det er

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Henta posten og ser at bilen min er blitt tatt i fartsbot. 

Dama hr en tvillingsøster som har vært på besøk, ingen av de vet hvem som kjørte på det tidspunkte. De husker rett og slett ikke. 

Hva gjør vi da? 

Anonymkode: a3faa...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ordner dama di saken med sin tvillingsøster.  De blir enige om hvem som skal betale boten.  Sannsynligvis best å,dele den 50/50.  Det er i alle fall ikke ditt problem unntatt hvis de to damene gir blaffen.  Da blir det ditt problem som bileier.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Pillarguri skrev:

Da ordner dama di saken med sin tvillingsøster.  De blir enige om hvem som skal betale boten.  Sannsynligvis best å,dele den 50/50.  Det er i alle fall ikke ditt problem unntatt hvis de to damene gir blaffen.  Da blir det ditt problem som bileier.

De sier de ikke vet hvem som kjørte på det tidspunktet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nettopp derfor må de dele på boten.  En av de kjørte bilen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Pillarguri skrev:

Og nettopp derfor må de dele på boten.  En av de kjørte bilen.

Men de er sta begge to, og vil ikke betale om de ikke har kjørt sier de. Skal jeg skrive de begge da? Eller har det noen hensikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig kjæreste og svigerinne du har ☹️ Her er du grei og låner dem bilen din og når en av de blir tatt i kontroll så blir det plutselig ditt problem. Dette bør de kunne finne ut av.  Tips til deg; Lån aldri ut bilen din til sånne sjofle mennesker.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, tdm900 skrev:

Du kan be om bilde av det. For dette er vel ATK tipper jeg?

Det kan jeg gjøre. Men vet ikke hvor gode bildene er, de er jo eneggede tvillinger. 

Men kan jeg skrive på begge navna eventuelt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, tdm900 skrev:

Du kan be om bilde av det. For dette er vel ATK tipper jeg?

Dette er jo den opplagte løsningen. Vet du ikke hvem som kjørte bilen? => Be om å få se bildet. 

Og nei, ikke engang eneggede tvillinger er så like at de ikke selv klarer å se forskjell på hverandre, om det er det du vil frem til. Om ikke annet er det hår og klær. 

Anonymkode: e672e...25c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Pillarguri skrev:

Hyggelig kjæreste og svigerinne du har ☹️ Her er du grei og låner dem bilen din og når en av de blir tatt i kontroll så blir det plutselig ditt problem. Dette bør de kunne finne ut av.  Tips til deg; Lån aldri ut bilen din til sånne sjofle mennesker.

Neida, om ikke annet burde det være lett å se at det ikke er TS som kjører bilen. Så får heller kjæresten og søstera krangle med politiet og hverandre om hvem som skal ha boten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg gjøre. Men vet ikke hvor gode bildene er, de er jo eneggede tvillinger. 

De har vel ikke like både klær og frisyre...?

Anonymkode: e872a...fd3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, om ikke annet burde det være lett å se at det ikke er TS som kjører bilen. Så får heller kjæresten og søstera krangle med politiet og hverandre om hvem som skal ha boten. 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwiwrPGevvzoAhXa4KYKHWRtA-IQFjAAegQIAhAB&url=https%3A%2F%2Fwww.naf.no%2Ftips-og-rad%2Fi-trafikken%2Flovbrudd-og-reaksjoner%2Ftatt-i-fotoboks%2F&usg=AOvVaw3K89cTVgCiWI0-mcBwp0VC

Hvis begge jentene nekter å betale, så blir bileier involvert med politi, avhør og mulig rettssak.  Det synes jeg er blodig urettferdig mot bileier som bare har vært grei og lånt ut bilen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjørmebryting😎

Anonymkode: 926e2...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bildene er nok bedre enn du tror. Ville ha gått for det. To kan ikke kjøre på en gang, samme bil, derfor går nok ikke det å sette begge to på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Pillarguri skrev:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwiwrPGevvzoAhXa4KYKHWRtA-IQFjAAegQIAhAB&url=https%3A%2F%2Fwww.naf.no%2Ftips-og-rad%2Fi-trafikken%2Flovbrudd-og-reaksjoner%2Ftatt-i-fotoboks%2F&usg=AOvVaw3K89cTVgCiWI0-mcBwp0VC

Hvis begge jentene nekter å betale, så blir bileier involvert med politi, avhør og mulig rettssak.  Det synes jeg er blodig urettferdig mot bileier som bare har vært grei og lånt ut bilen.

Det er jo ikke det det står i linken din. Dersom TS nekter å si hvem som kjørte kan han bli innkalt til avhør, men det er jo bare å fortelle hvem de to kandidatene er så er TS av kroken. Som sagt, regner ikke med det er lett å ta feil av TS og de to mulige sjåførene på bildet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Her er det mange kaklehøner som kakler om ting de ikke har peiling på.

Til TS:

Du trenger ikke godta boten og du trenger heller ikke å opplyse om hvem som brukte bilen på den aktuelle dagen, du kan si at du ikke vet hvem som kjørte bilen den dagen. Det er opp til påtalemyndighetene og bevise at du som eier av bilen var den faktiske sjåføren på det tidspunktet, de har sannsynligvis bilder fra kamera og samtidig et forklaringproblem hvis de skal bevise at det var du som kjørte bilen.

Anonymkode: 2ad0c...7db

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe fritak fra loven. Om de hadde havnet i ulykke da? Hva da, hva med skyldspørsmål? 

Vet du hva, de beskytter hverandre. Greit nok. Be de dele den regningen seg i mellom OG overholde forfallsdato på giroen.

Og ikke lån bort bilen igjen. 

De burde bedt om forlatelse, og tatt regningen uten å blunke. 

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...