Gå til innhold

Noen som vil være så snill å forklare en fortvilt mamma om hvordan sønnen kan adde venner på Nintendo switch?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bruker og han har en profil. Men ser ut som bare min bruker har en vennekode og kan adde venner. 
 

Må han ha egen profil med e-post og det hele for å legge til venner for å spille med?

Han er bare 7 år, så jeg vil helst ikke han skal ha tilgang til alle muligheter ved kjøp av spill, adde ukjente osv.

Er det noen som vet litt mer enn meg og kan hjelpe meg?:)

Anonymkode: 074a7...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke switch, men kanskje slik at barneprofiler ikke kan legge til venner før administrator for profilen tillater det. Ta en tur innom hjemmeside til Nintendo og se på i innstillinger, evt send en e-post til Nintendo support :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du må ha en nintendo konto for å legge til venner:

https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22326/~/how-to-add-friends
 

«You must link your user account to a Nintendo Account prior to sending or recieving friend requests.»

Dessverre 😕 

Anonymkode: 3fb0c...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapp på figuren som brukeren har valgt fra «Home» menyen.  Velg figuren som er eier/bruker av Switchen. Tapp på denne figuren. Nå åpner det en meny for brukers egen side. 
Her er det en egen meny for å invitere venner - eller bli invitert. De bruker primært en 12-sifret kode, ikke epost eller brukernavn hos Nintendo for vennelister og invitasjoner. 

Det er etter litt oppdateringer kommet Facebook og Twitter konto pålogg som gjør at om bruker ønsker det kan alle venner legges til ved å logge seg inn fra Nintendo Switchen direkte. 


Tror de vennene du legger til (deg selv/din konto) også vil deles på samme konsoll, altså du legger venner til som dine og de kan brukes av ditt barn

 

Endret av Fantorang1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2020 den 14.24, Fantorang1 skrev:

Tapp på figuren som brukeren har valgt fra «Home» menyen.  Velg figuren som er eier/bruker av Switchen. Tapp på denne figuren. Nå åpner det en meny for brukers egen side. 
Her er det en egen meny for å invitere venner - eller bli invitert. De bruker primært en 12-sifret kode, ikke epost eller brukernavn hos Nintendo for vennelister og invitasjoner. 

Det er etter litt oppdateringer kommet Facebook og Twitter konto pålogg som gjør at om bruker ønsker det kan alle venner legges til ved å logge seg inn fra Nintendo Switchen direkte. 


Tror de vennene du legger til (deg selv/din konto) også vil deles på samme konsoll, altså du legger venner til som dine og de kan brukes av ditt barn

 

Tusen takk! 
 

Men vil det bety at barnet får full kontroll over nintendoen? Tilgang til shop, legge til hvem han vil av venner osv?

ts

Anonymkode: 074a7...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! 
 

Men vil det bety at barnet får full kontroll over nintendoen? Tilgang til shop, legge til hvem han vil av venner osv?

ts

Anonymkode: 074a7...2e9


Nei, poenget er bare å koble den lokale brukeren (som bare finnes isolert på deres switch) til en Nintendo bruker/konto som ligger på Nintendos server - slik at de kan koble venner sammen. 

https://www.nintendo.no/support/454-nintendo-switch-venner


Gir ikke barnebrukeren tilgang til noe annet ellers, som du ikke evt gir tilfang til. Oppsettet du har lokalt ellers endrer seg ikke.
 

Likevel, siden barn er noe små smartinger. Har du satt passord på shop’en? Det kan være lurt. Og ikke lagre kredittkortopplysninger der, for sikkerhets skyld. 

Nintendo har en app for foreldrekontroll, som visstnok er bra. Fra den skal du kunne ha styring på det meste, slik jeg skjønner det. Har ikke barn selv, så ikke testa den ut, men legger ved link:

https://www.nintendo.no/nintendo-switch/foreldrekontroll

 

Anonymkode: 63b63...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men skal han spille med vennene sine via nett?

Da må han ha online abonnement.

Dette kan kjøpes enten for en person, og blir da knytta til kun en bruker/Nintendo konto. Eller dere kan ha familieabonnementet

https://www.nintendo.no/nintendo-switch/onlinetjenester

Tror det står mye nyttig i den linken :) 

Anonymkode: 63b63...027

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...