Gå til innhold

Mistet førerkortet 3 mnd, hva når førerretten er tilbake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet førerkortet for 3 mnd siden. 21. Januar, pga for høy fart. Det vil da si at jeg får tilbake førerretten i morgen. På det digitale førerkortet så står det at førerkortet er inndratt, vil det automatisk bli ‘vanlig’ igjen i morgen? Jeg har jo enda ikke fått det fysiske førerkortet tilbake, så jeg vet ikke hvordan man forholder seg til det. 

og det er rett at jeg vil få førerretten tilbake i morgen eller er det til og med den 21. April, som da vil si at jeg ikke kan kjøre før onsdag? 

Anonymkode: b321e...f0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må på biltilsynet og bestille deg nytt førerkort. Først når du har fått en midlertidig kjøretillatelse derfra kan du kjøre. 

Anonymkode: 6ba40...e1a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må ha nytt førerkort fordi det skal stå dato for når du fikk det. Vet ikke om du har barn som er i øvelseskjørings-alder nå, men i så fall innebærer dette at de ikke kan øvelseskjøre med deg de neste 5 årene. Man må nemlig være over 25 år og ha hatt lappen sammenhengende de siste 5 årene for kunne øvelseskjøre med noen.

Anonymkode: 6c4a7...1c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha nytt førerkort fordi det skal stå dato for når du fikk det. Vet ikke om du har barn som er i øvelseskjørings-alder nå, men i så fall innebærer dette at de ikke kan øvelseskjøre med deg de neste 5 årene. Man må nemlig være over 25 år og ha hatt lappen sammenhengende de siste 5 årene for kunne øvelseskjøre med noen.

Anonymkode: 6c4a7...1c4

Jeg må ikke ha nytt førerkort nei. Det står i brevet fra politiet at førerkortet blir sendt tilbake til folkeregistrert adresse. Og alt det andre visste jeg selvfølgelig, det var ikke det som var spørsmålet mitt. Hvorfor svare på noe du ikke vet noe om? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må på biltilsynet og bestille deg nytt førerkort. Først når du har fått en midlertidig kjøretillatelse derfra kan du kjøre. 

Anonymkode: 6ba40...e1a

Ja, men du må kontakte politiet først å si fra. Biltilsynet gjør ikke en dritt før de får beskjed fra politiet. Og når det gjelder midl. kjøretillatelse, så husk for Guds skyld å ha med deg passet. Hjelper ikke hvilken annen leg. du har. De utsteder ikke nytt, du får tilbake det gamle som blir sendt til deg i posten fra en egen avd. (Harstad). Tar ca. en uke.

Dette fikk jeg bittert erfare selv for ikke så veldig lenge siden.

Anonymkode: ef2f9...827

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men du må kontakte politiet først å si fra. Biltilsynet gjør ikke en dritt før de får beskjed fra politiet. Og når det gjelder midl. kjøretillatelse, så husk for Guds skyld å ha med deg passet. Hjelper ikke hvilken annen leg. du har. De utsteder ikke nytt, du får tilbake det gamle som blir sendt til deg i posten fra en egen avd. (Harstad). Tar ca. en uke.

Dette fikk jeg bittert erfare selv for ikke så veldig lenge siden.

Ok, Takk! men 3 måneder, er det da 21.01.-21.04 eller er det 21.01.-22.04 ? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, Takk! men 3 måneder, er det da 21.01.-21.04 eller er det 21.01.-22.04 ? 

Jeg ville sagt 21. 04, men er ikke 100% sikker.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må ikke ha nytt førerkort nei. Det står i brevet fra politiet at førerkortet blir sendt tilbake til folkeregistrert adresse. Og alt det andre visste jeg selvfølgelig, det var ikke det som var spørsmålet mitt. Hvorfor svare på noe du ikke vet noe om? 

Ikke meg du siterer, men hvorfor spør du her hvis du vet svaret :klo:

Anonymkode: 27ccc...589

• Liker 1
Skrevet

Men holder det ikke med førerkort appen?

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer, men hvorfor spør du her hvis du vet svaret :klo:

Anonymkode: 27ccc...589

Spørsmålet var jo NÅR jeg fikk førerretten tilbake, om det var 21. Eller 22. :) ringte en politijurist i går og fikk svar der. Jeg kan kjøre igjen i dag. Lastet ned digitalt førerkort nå og er good to go :) 

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2020 den 11.17):

Jeg mistet førerkortet for 3 mnd siden. 21. Januar, pga for høy fart. Det vil da si at jeg får tilbake førerretten i morgen. På det digitale førerkortet så står det at førerkortet er inndratt, vil det automatisk bli ‘vanlig’ igjen i morgen? Jeg har jo enda ikke fått det fysiske førerkortet tilbake, så jeg vet ikke hvordan man forholder seg til det. 

og det er rett at jeg vil få førerretten tilbake i morgen eller er det til og med den 21. April, som da vil si at jeg ikke kan kjøre før onsdag? 

Hei. Hvor mange prikker hadde du og hvorfor 3 mnd isteden for 6 mnd? Mistet lappen i dag jeg også, og må vente 3 uker for å få det i rettet. Godtok du eller nektet du?

Anonymkode: 893a5...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...