Gå til innhold

Hva bør jeg kjøpe? Spillkonsoll.


løkkisalad

Anbefalte innlegg

I all kjedsomhet har jeg funnet ut at jeg vil kjøpe en spill-duppedings, men så vet jeg ikke hva som er et lurt kjøp.. Jeg tenker da av typen håndholdt. hadde en gang i tiden en gameboy, men den er for lengst blitt borte. Hva anbefaler du? Ds? Nintendo switch? Gameboy? Hva finnes egentlig? Gjerne foreslå spill også. Liker alt mulig rart av story-spill, Super Mario, erindrer at jeg som yngre var dypt forelsket i et Mario-spill hvor brettet var en slags bløtkake med oppgaver for hvert felt man landet på etter å kaste terning (hva heter det spillet?). Alle tips tas imot med stor takk i disse knusktørre tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig ville jeg anbefalt ds av håndholdte, aldri noe tull med den. Men jeg foretrekker ps4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor fan av Nintendo! Jeg bruker nå Wii U veldig mye, ikke akkurat liten og nett, men jeg har mange muligheter til å spille. Skal jeg gå for en ny konsoll, blir det uten tvil en Switch.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS4 PRO. Du får gratis spill hver måned. Må ikke være pro versjonen men kjøp den du skal ikke angre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville kjøpt en Switch, spesielt siden du ønsker en håndholdt og har et nostalgisk forhold til Nintendo. Er ikke sikkert PS4 hadde vært så feil heller, men spillutvalget er jo noe annerledes, og den er litt knotete og ta med seg på tur.

Av spill er det jo veldig individuelt hva man liker, men kikk på

  • Super Mario Odyssey
  • Legend of Zelda - Breath of the Wild
  • Legend of Zelda - Link's Awakening
  • Pokemon Sword & Shield
  • Super Mario Party
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar! Kjenner jeg bare får mer lyst på switch nå, så blir nok det jeg kjøper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Hvis du liker håndholdt og Nintendo-spill, er Switch utrolig bra. Jeg har 3DS og Switch, men DS-en ligger bare i skuffen, så med mindre du har strengt budsjett, anbefaler jeg mye heller Switch.

Switchen er utrolig praktisk når det gjelder å kjøpe og laste ned spill (men greit å ha ekstra minnekort), det finnes utrolig mange gode spill (Super Mario Odyssey, Zelda Breath of the Wild, Pokemon Sword and Shield, Super Smash Bros, MarioCart, Animal Crossing). Det er også mange gode indie-spill til Switch. Jeg elsker Stardew Valley, The Binding of Isaac, Gris og Celeste, for eksempel. Undertale skal også være bra, men har ikke spilt det ennå. Det er ekstremt enkelt å bytte mellom håndholdt og konsoll. Selv spiller jeg nesten bare Switch håndholdt, selv om jeg har egen TV i leiligheten.

Jeg har også en PS4 som jeg spiller en del på. Den er også veldig bra, men veldig annerledes. Det viktigste er jo at man må ha TV for å spille, noe som kan være en ulempe om man må dele på TV-en. Men jeg synes den er utrolig praktisk når det gjelder å se Nett-TV. Bruker selv BBC, All4, Amazon Prime, Disney+, Netflix og Youtube på den (bor i UK), og elsker hvor enkelt det er å bytte mellom streaming-tjenester.
Spillene er veldig annerledes på PS4, men minst like bra, synes jeg. Du har Assassin's Creed-spillene, Red Dead Redemption, Spider-man, Sekiro, God of War, Bloodborne, The Witcher, Death Stranding+++. Spillene er mye mer "voksne" og voldelige på PS4, vil jeg si (selv om det finnes noen slike til Switch også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nintendo er for barn, xbox har ingenting spesielt.

Anonymkode: ca162...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nintendo switch er for de minste ungene, dessuten har den dårligere grafikk en ps4 og Xbox. Spillene til switch koster mer enn spillene til ps4 og Xbox. Det er også færre spill til switch enn der er til ps4 og Xbox.

Anonymkode: 1a6a4...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Men det er litt pes å ta med PS4 og xbox ut på tur. Med skjerm og ledninger og dieselaggregat for strøm, det blir så mye å drasse på. 

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Linny111 said:

Det er også mange gode indie-spill til Switch. Jeg elsker Stardew Valley, The Binding of Isaac, Gris og Celeste, for eksempel. Undertale skal også være bra, men har ikke spilt det ennå.

Det er et veldig godt poeng. På disse spillene er ytelsen til PS/XB fullstendig overkill, og mange av dem er jo også ganske godt egnet for sofa og tur. Mulig de er litt for viderekomne, men likte Hollow Knight og Axiom Verge veldig godt. Burde vel få plukket opp Gris snart, og sett litt nærmere på Hyper Light Drifter og Dead Cells.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nintendo switch er for de minste ungene, dessuten har den dårligere grafikk en ps4 og Xbox. Spillene til switch koster mer enn spillene til ps4 og Xbox. Det er også færre spill til switch enn der er til ps4 og Xbox.

Anonymkode: 1a6a4...d5b

Så bare fordi man ikke liker å løpe rundt og leke sofasoldat så er bare Nintendo for unger? Tull og tøys.

Anonymkode: aeeed...5dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bare fordi man ikke liker å løpe rundt og leke sofasoldat så er bare Nintendo for unger? Tull og tøys.

Anonymkode: aeeed...5dd

Ikke dra oss fps-spillere inn i dette. Kaller du oss sofasoldater så har du ikke forstått poenget i fps😅

 

Ts: Tror du gjør rett i velge Switch i ditt tilfelle. Om man sammenligner de ulike konsollene så synes jeg utvalget er best på Switch. 

Anonymkode: 9fe43...412

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Playstation 4 har veldig mange bra spill! Horizon Zero Dawn, God of War, Last of Us og mye mer. 

Du kan også skaffe deg en Ninento Switch, der er det også mange bra spill. Der er det SuperSmash, MarioKart og Zelda som kanskje er de beste spillene. Vet ikke om så veldig mange spill her (har det ikke selv), men vet om mange som er veldig fornøyde! :)

 

Vil også tilføye at ingenting er "for barn" eller "for voksne". Spill er spill, og man har forskjellig preferanser på hva man syns er morsomt å spille. Mange ønsker å spille bare for å koble av, der er Switch veldig fint tror jeg, mens Ps4 har mange spill som kanskje er mer ment for de som er interresert i historien og faktisk ønsker den ektra grafikken. 

Endret av Solan Gundersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.4.2020 den 9.14, AnonymBruker skrev:

Nintendo switch er for de minste ungene, dessuten har den dårligere grafikk en ps4 og Xbox. Spillene til switch koster mer enn spillene til ps4 og Xbox. Det er også færre spill til switch enn der er til ps4 og Xbox.

Anonymkode: 1a6a4...d5b

Sludder! Det er bare pc og mobiler som har enda større utvalg av spill enn Nintendo Switch. Etter at den ble en success portet de spill som Assasins Creed, Witcher, Skyrim og Dark Souls bl.a. Bloodborne og andre topptitler kommer.   Solid utvalg av «voksenspill» til Switch i tillegg til alle andre typer spill. Men normalt er store stikker bedre å spille skytespill enn på Switch om man foretrekker den kategorien. Grafikkmessig er nok de store konsollene bedre, men ikke så voldsom stor forskjell på samme spill, mer at det er titler som Read Dead 2 og andre som er konsollekslusive som gjør at jeg har flere plattformer. 


Har selv alle vanlige konsollene, men det er Switchen som får flest timer i bruk. PS Vita er også bra på portabel spill men er blitt avleggs på lik linje med 3DS.  Kanonbra å spille uten å bruke tv-en eller på reise, da er Switch uslåelig.
OBS butikkene hadde kampanje på Switch Lite til 1799,- rundt påske, et kupp for de som slo til.

Veldig bra online butikk med fenomenalt godt utvalg har Nintendo også (lettere å navigere enn både ps/xbox) og du får ved å abbonere (ca 200,-/år) massevis av retrospill fra tidlige utgaver av Nintendo som kan spilles for en god retro opplevelse. Her har de også mange gode tilbud, det er ofte betydelig rabatt på toppspill.

Summert; Nintendo Switch er en rimelig perfekt konsoll, men spillene er generelt dyrere og ekstrautstyr er veldig dyrt. Ca 900,- for et ekstra Joy-Con sett (stikker).  PS! Man kan bruke standard micro SD, ikke bare de rådyre med Nintendo logo på, de har dobbel pris for samme ytelse. 

 

 

Endret av Fantorang1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2020 den 21.53, Løki skrev:

I all kjedsomhet har jeg funnet ut at jeg vil kjøpe en spill-duppedings, men så vet jeg ikke hva som er et lurt kjøp.. Jeg tenker da av typen håndholdt. hadde en gang i tiden en gameboy, men den er for lengst blitt borte. Hva anbefaler du? Ds? Nintendo switch? Gameboy? Hva finnes egentlig? Gjerne foreslå spill også. Liker alt mulig rart av story-spill, Super Mario, erindrer at jeg som yngre var dypt forelsket i et Mario-spill hvor brettet var en slags bløtkake med oppgaver for hvert felt man landet på etter å kaste terning (hva heter det spillet?). Alle tips tas imot med stor takk i disse knusktørre tider.

Da du ønsker håndholdt utgår i grunn alt annet enn Switch, som visstnok er en meget god konsoll.

Dog kan jeg personlig bare anbefale PS4, da spillutvalget er godt og har noen titler som ikke fås på Switch og Xbox. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2020 den 21.53, Løki skrev:

I all kjedsomhet har jeg funnet ut at jeg vil kjøpe en spill-duppedings, men så vet jeg ikke hva som er et lurt kjøp.. Jeg tenker da av typen håndholdt. hadde en gang i tiden en gameboy, men den er for lengst blitt borte. Hva anbefaler du? Ds? Nintendo switch? Gameboy? Hva finnes egentlig? Gjerne foreslå spill også. Liker alt mulig rart av story-spill, Super Mario, erindrer at jeg som yngre var dypt forelsket i et Mario-spill hvor brettet var en slags bløtkake med oppgaver for hvert felt man landet på etter å kaste terning (hva heter det spillet?). Alle tips tas imot med stor takk i disse knusktørre tider.

Nintendo Switch all the way ! du burde prøve å spille pokemon eller animal crossing 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fantorang1 said:

 Bloodborne

 

Akkurat det spillet kommer nok ikke, da det er finansiert og publisert av Sony, samme som Demon's Souls. Dark Souls 2, 3 og Sekiro? Kanskje, men intet er annonsert ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...