Gå til innhold

"papirdragen" av ivo Caprino - hvis den hadde blitt laget i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok opp en gammel videokassett der denne filmen av Ivo Caprino også er. Noen som husker den fra de var små? Finnes på samme kasett som Karius og Baktus, Den standhaftige tinnsoldat og Veslefrikk med fela. 

Nå som voksen ser jeg den jo med litt andre øyne. I filmen kommer en liten hvit og blond gutt og redder alle verdens etnisiteter. Alle er så syke, sultne og ulykkelige, men den hvite gutten redder alle, lærer de å skrive og lese, gir de landbruksmaskiner og medisiner, og alle er evig takknemlig. Ikke stereotypisk i det hele tatt 😑 

Noen som har tanker om hvordan dette ble mottatt i dag? 

Og noen flere som kan komme på andre ting som ble laget av filmer /sanger/bøker før, men som ville blitt ytterst dårlig mottatt i dag av ca samme grunner? Selv kan jeg også komme på feks "noen barn er brune". 

Anonymkode: ac70b...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhhh den filmen likte jeg såå godt, jeg hadde den kassetten. 

Erh, jeg synes det går litt over styr jeg da. Intensjonen er ikke å være hatefull på noen som helst måte, og det må da være innafor. Synes mange har lett for å overdrive disse tingene og gjøre omtrent alt til et problem. Føler alt liksom er så problematisk om dagen 😕 «Negerkongen» fra Pippi for eksempel kan jeg jo skjønne. 

Anonymkode: a16cc...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...