Gå til innhold

Cbe.no-tråden de siste 2 ukene


LilleSnupp

Anbefalte innlegg

Registrerer at tråden er stengt for 5.-6. gang på 1 uke. 

Deltagere i tråden har tidligere uttalt at deres eneste mål er å få tråden stengt, ikke diskutere sak. Det kan virke som dette er ved å lykkes da tråden snart er mer stengt enn noe annet.

Er dette noe dere i moderatorteamet er oppmerksom på @Sol Rampelyset og @Måne Rampelyset? Vil det bli tatt grep ift hva som skjer på tråden for tiden?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er det som har sagt at deres eneste mål er å få tråden stengt? Det er nå flere som har kritisert hvordan tråden fungerer, og jeg kan ikke huske å ha sett en slik påstand.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innlegg fjernet som verken inneholdt personangrep eller andre regelbrudd.

Tydelig at noen klager som besatt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Inkognitogata skrev:

Jeg fikk innlegg fjernet som verken inneholdt personangrep eller andre regelbrudd.

Tydelig at noen klager som besatt.

Mulig at det var brukerdebatt? Ikke at du drev med brukerdebatt men svarte på dette? Nesten umulig å unngå det i tråden, når 90 prosent av innlegg handler om du og dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lin11 said:

Mulig at det var brukerdebatt? Ikke at du drev med brukerdebatt men svarte på dette? Nesten umulig å unngå det i tråden, når 90 prosent av innlegg handler om du og dere. 

Mulig, men vurderingsevnen til moderator må jo være fullstendig fraværende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Noen ganger er vi nødt til å stenge tråden mens vi rydder fordi den vokser veldig raskt slik at vi rekker å rydde før det er mange nye sider med regelbrudd. Det har skjedd flere ganger den siste tiden. Det er svært mye aktivitet i CBE tråden for tiden.

Dersom dere mener at enkelte brukere har til formål å avspore og bedrive regelbrudd for å få tråden stengt anbefaler jeg å ikke svare til disse siden dette eskalerer avsporinger og regelbrudd. Vi vurderer brukere som bedriver regelbrudd og gir sanksjoner til disse. 

Minner om at dette ikke er tråden for diskusjon om verken CBE eller hvem som mener hva om henne eller andre deltakere på forumet. 

Sol, admin. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sol Rampelyset skrev:

Hei,

Noen ganger er vi nødt til å stenge tråden mens vi rydder fordi den vokser veldig raskt slik at vi rekker å rydde før det er mange nye sider med regelbrudd. Det har skjedd flere ganger den siste tiden. Det er svært mye aktivitet i CBE tråden for tiden.

Dersom dere mener at enkelte brukere har til formål å avspore og bedrive regelbrudd for å få tråden stengt anbefaler jeg å ikke svare til disse siden dette eskalerer avsporinger og regelbrudd. Vi vurderer brukere som bedriver regelbrudd og gir sanksjoner til disse. 

Minner om at dette ikke er tråden for diskusjon om verken CBE eller hvem som mener hva om henne eller andre deltakere på forumet. 

Sol, admin. 

Så hvis noen driver med brukerdebatt og avsporing, så skal man gjøre hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Nudeldama skrev:

Hvem er det som har sagt at deres eneste mål er å få tråden stengt? Det er nå flere som har kritisert hvordan tråden fungerer, og jeg kan ikke huske å ha sett en slik påstand.

Er dette noe som hører hjemme i CBE tråden? @Sol Rampelyset her står det at det kritiseres hvordan tråden fungerer, i en tråd som omhandler en blogger. Å kritisere en tråd har vel ingenting i slike tråder å gjøre? Er ikke det å spore av debatten?

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lin11 skrev:

Så hvis noen driver med brukerdebatt og avsporing, så skal man gjøre hva? 

Rapportere og ignorerer er det beste når du ser regelbrudd.

Sol, admin.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når samme bruker blir rappotert gang på gang. Men likevel får styre på i CBE tråden med sitt jobb med få tråden stengt. Hvorfor gjør dere ikke noe da @Sol Rampelyset ?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Sol Rampelyset skrev:

Rapportere og ignorerer er det beste når du ser regelbrudd.

Sol, admin.

Så enig, og har også oppfordret til å ignorere i den tråden. Kom igjen, folkens, det er det eneste som hjelper! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Sol Rampelyset skrev:

Hei,

Noen ganger er vi nødt til å stenge tråden mens vi rydder fordi den vokser veldig raskt slik at vi rekker å rydde før det er mange nye sider med regelbrudd. Det har skjedd flere ganger den siste tiden. Det er svært mye aktivitet i CBE tråden for tiden.

Dersom dere mener at enkelte brukere har til formål å avspore og bedrive regelbrudd for å få tråden stengt anbefaler jeg å ikke svare til disse siden dette eskalerer avsporinger og regelbrudd. Vi vurderer brukere som bedriver regelbrudd og gir sanksjoner til disse. 

Minner om at dette ikke er tråden for diskusjon om verken CBE eller hvem som mener hva om henne eller andre deltakere på forumet. 

Sol, admin. 

Når all brukerdebatten, avsporingen og trollingen blir stående igjen etter rydding tross massiv rapportering kan du nesten ikke forvente at folk som i stedet har fått alle egne innlegg slettet skal sitte rolig og se på.

Modereringen i CBE-tråden er komplett uforståelig for tiden, og jeg tipper du har fått tilbakemeldinger nok som tyder på at mange er temmelig provoserte. Jeg postet et innlegg i tråden (som du slettet) der jeg ba om at KG må bestemme seg for om denne tråden faktisk skal bestå, eller om de ønsker den fjernet og forbudt som sådan. Det mener jeg helt oppriktig.

For vil dere at tråden skal opprettholdes, da må dere gjøre noe med trollingen som forsøker å få den stengt for godt, ved å ikke å diskutere tematikken den tar opp, men i stedet åpent flagge at formålet med raidene mot tråden er å få den fjernet, og bringe alle kritiske stemmer i debatten til taushet med diverse manipulative strategier. Støtter dere det så er det deres fulle rett - gjør dere det ikke, og ønsker dere at deres eget regelverk faktisk skal følges: TA GREP.

Endret av Aricia
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Så enig, og har også oppfordret til å ignorere i den tråden. Kom igjen, folkens, det er det eneste som hjelper! 

Send meg gjerne en heads up på PM, hvis jeg bidrar til avsporing og brukerdebatt. I dette landskapet er det vanskelig å vite hva som gjelder. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet at tråder på Ris og Ros ikke er for å diskutere, men som en av de som er kritiske mot tråden så må jeg få lov til å reagere på de grove påstandene som kommer her. Av de jeg har sett som poster kritisk mot innleggene i CBE-tråden så har jeg ikke sett noen, inkludert meg selv, som "forsøker å få den stengt for godt, ved å ikke å diskutere tematikken den tar opp, men i stedet åpent flagge at formålet med raidene mot tråden er å få den fjernet, og bringe alle kritiske stemmer i debatten til taushet." 

Dette med å tolke kritikk som en agenda om å få tråden stengt er en konspirasjonsteori jeg har sett her flere ganger, og jeg har ikke noen gang sett at noen har ytret noen slikt. Ikke at jeg påstår ingen har en slik agenda, det kan jeg ikke vite, men jeg har ikke sett noe som kan forsvare slik det fremlegges her i denne tråden.

Det som blir stående igjen vil jo da være det som moderatorene ikke anser som trolling og avsporing, men motargumenter og kritikk av innleggene i tråden.

Endret av Nudeldama
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lin11 skrev:

Send meg gjerne en heads up på PM, hvis jeg bidrar til avsporing og brukerdebatt. I dette landskapet er det vanskelig å vite hva som gjelder. 

Generelt i bloggertråder: Nye brukere er det best å bare å ignorere. Uansett hvor provoserende de er. (Edit.): spesielt hvis de skriver noe andre metakritikere har skrevet «tusen» ganger før. 

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger sett at noen har ytret at det beste hadde vært om tråden ble stengt - eller at noen har innrømmet at de er i tråden for å stanse den og /eller bevise hvor grusomt usaklig og slem den er,  så det er reelt at fler har beskrevet at agendaen ikke er debatt, med diskreditering og stenging.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg har flere ganger sett at noen har ytret at det beste hadde vært om tråden ble stengt - eller at noen har innrømmet at de er i tråden for å stanse den og /eller bevise hvor grusomt usaklig og slem den er,  så det er reelt at fler har beskrevet at agendaen ikke er debatt, med diskreditering og stenging.

At man anser det som det beste at tråden ble stengt, eller at man anser tråden som full av usakligheter, betyr ikke det samme som at man er i tråden under en agenda for å få den stengt. (Det var dette med å overdramatisere igjen...).

Men siden denne tråden ikke er for diskusjon, så skal jeg stoppe her.

Endret av Nudeldama
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...