Gå til innhold

Hvilken klasse tilhører du på Kvinneguiden?


AnonymBruker

Hvilken klasse tilhører du på Kvinneguiden?  

44 stemmer

  1. 1. Hvilken klasse tilhører du på Kvinneguiden?

    • Overklassen
      5
    • Middelklassen
      17
    • Arbeiderklasser
      8
    • Underklassen
      7
    • Trygdeklassen
      7


Anbefalte innlegg

Hvilken klasse tilhører du på Kvinneguiden?

Anonymkode: 3d7f2...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ferdig på skolen for mange år siden, så går ikke i noen klasse. 

Anonymkode: 9e429...69c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter i skyggen av et stort visdomstre og underviser meg selv. :nigo: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har vært på og av og på og av og på igjen et par ganger her inne, hvor havner jeg? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2020 den 11.57, AnonymBruker skrev:

 Mesteparten sitter vel på trygdeklassen, og tilbringer stor sett dagene deres med å klage og sutre over "kjendiser" og alt mulig sludder på Rampelys-forumet.                   

Det virker i alle fall sånn...    

Anonymkode: a2d31...0d5

Inkludert deg selv da eller, siden du vet så mye om hva som foregår der? Jeg leser mye stygt om trygdeklassen her inne, så tenker mesteparten er overklassen (eller bare veldig høy på pæra).

Jeg har en bachelor i barnehagelærer, så jeg er nok i følge kvinneguiden i underklassen 😆

Anonymkode: cab4f...13d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan regner man ut dette da? Kun økonomi, eller teller utdanning og hvor man bor og sånt?

Anonymkode: dc22e...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan regner man ut dette da? Kun økonomi, eller teller utdanning og hvor man bor og sånt?

Anonymkode: dc22e...e3f

Det som teller er hvor i hierarkiet på Kvinneguiden man befinner seg. RL teller ikke.

Anonymkode: 3d7f2...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på arbeiderklassen og middelklassen? 😁

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inkludert deg selv da eller, siden du vet så mye om hva som foregår der? Jeg leser mye stygt om trygdeklassen her inne, så tenker mesteparten er overklassen (eller bare veldig høy på pæra).

Jeg har en bachelor i barnehagelærer, så jeg er nok i følge kvinneguiden i underklassen 😆

Anonymkode: cab4f...13d

og det var viktig å forteller at du har bachelor i et eller annet så det er garantert viktig for deg.... 

Anonymkode: a1524...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2020 den 11.57, AnonymBruker skrev:

 Mesteparten sitter vel på trygdeklassen, og tilbringer stor sett dagene deres med å klage og sutre over "kjendiser" og alt mulig sludder på Rampelys-forumet.                   

Det virker i alle fall sånn...    

Anonymkode: a2d31...0d5

Du tar feil. Ganske mange på Rampelys er faktisk i jobb. Så ja... Litt oppsiktsvekkende er at flere av de jobber faktisk med mennesker, tro det eller ei.

Men de er en spesiell gruppe  Det er ikke vanlig å være som dem. Whatever 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Ahh slutt å være så opptatt av "klasser", status, utseende, hvilke "liga" du hører til og om man har en kjæreste fra samme liga og overfladiske ting - det handler om hvordan man er som menneske. Har dere ikke lært noe om verdier i koronatiden? 

Vær et bra menneske og gjør gode ting. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som teller er hvor i hierarkiet på Kvinneguiden man befinner seg. RL teller ikke.

Anonymkode: 3d7f2...fd5

Jeg pleier ikke å føle hierarki her inne, jeg bare sier akkurat hva jeg mener akkurat som alle andre 😂 tviler på at det er noe hierarki, men tenker at de som skriver her konstant med brukernavn mener det er det. (De er vel også de som blir hardest dømt, men det er en annen ting..) 

Anonymkode: dc22e...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ha vært en inndeling i øvre og nedre middelklasse, deretter arbeiderklasse. Inndelingen går på penger, status til yrke og kulturell kapital.

Anonymkode: 0d19d...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er jeg i overklassen.

Men hadde jeg bodd i Norge med den lønnen jeg har, så hadde det vært i underklassen.

Anonymkode: 68c1f...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...