Gå til innhold

Tankeeksperiment: Alle dør av virus - bortsett fra...


Minitroll

Anbefalte innlegg

...alle under 15 år. 

Hvordan tror dere verden da hadde sett ut ti år etter?

Tror dere disse barna hadde tilegnet seg nok kunnskap til å bære samfunnet videre på en like bra, bedre eller verre måte enn nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Definitivt verre!

Tenk all den kunnskapen som hadde gått tapt! Legevitenskap, teknologi, ingeniører, elektrikere. Bare det å få rent vann i springen og strøm hadde vært en veldig utfordring. Også mer usynlige yrker- f.eks kemneren som samler inn skatt er jo viktig for at samfunnet skal fungere. 

Anonymkode: 2ef11...16a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på meg selv som 15 år. Helt ærlig tror jeg at jeg kunne klart meg rimelig greit. Etter at sorgen over familien hadde vært lei meg for at strømmen var borte - var og er fortsatt helt avhengig av musikk. Hadde derfor gått sammen med andre ungdommer for å finne ut hvordan strøm fungerte. Vi hadde nok funnet ut av det på 10 år med biblioteker og lignende. Jeg var også interessert i fiske og jakt, hadde begynt på jaktkort i den alderen og visste hvordan jeg kunne ro ut og skaffe fisk (er fra kysten.) 

Noen barn vokser opp på landet og kan allerede kjøre traktor, sette potet, melke dyr og så videre. 

Anonymkode: 39f95...95b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tankeeksperiment! Jeg tror det hadde blitt helt krise og jeg tviler på at samfunnet hadde klart seg like bra. 15-åringer har ikke all kunnskapen de trenger for å overleve uten voksne. I så fall hadde de kanskje begått mange feil før de hadde lyktes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...