Gå til innhold

Kvinnen er årsaken til vestens problemer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Poeng nr. 2 er veldig sant. Innvandring fører kun til problemer.

Anonymkode: a3d19...a61

Du tar feil! 

Poeng nr. 2 er ringvirkning av et hovedproblem.

Er dere i mot innvandring så slutt å stemme på politiske parti som er for krigføring. Retorikken til enkelte politikere og politiske parti er så banalt at det nesten er komedie. Frp er mot innvandring. Men er for krigføring, undertrykking og kolonisering av nasjoner som innehar deres interesser som feks naturressurser regionale ustabilitet som øker våpensalg vi har investert tungt i og økonomiske og politiske agendaer.

Når slike handlinger forårsaker flyktningestrømmer og innvandring så skal de samme politikerne dømme de krigsherjede og traumatiserte menneskene fordi Norge har bidratt med å rasere deres liv og framtid. Hva forventer dere? Om svenskene hadde bombet norske sykehus, barnehager, skoler og ellers sivile mål så hadde dere også tatt første og beste vei ut fra det helvetet. Se for dere å da komme inn til svenskene og få slengt i trynet at dere ikke kan tilpasse dere og at dere er opphavet til problemene i Sverige, for så må ta hensyn til Svergies regler og normer!? 

Er det bare jeg som synes dette blir helt feil vinkling på poeng nr. 2?

 

Og bare for å tilføye. De som mener at kvinner er problemet til verdensproblemer bør ta seg et skikkelig dypdykk i samfunnshistorie. Er fader meg ikke så langt tilbake i tid hvor det var akseptabelt å både slå og brenne kvinner på grunn av deres meninger. Og det var ikke kvinner som bestemte akkurat det. Litt lengre tilbake i tid så var det på sin plass å slå sin egen kone med kjepp, så lenge kjeppen ikke vår tykkere enn mannens tommel...derifra utrykket "tommelfingerregel" 

Jeg som mann finner dette helt absurd og tror ikke på at kjønn er opphavet til elendighet. Men heller personer uavhengig av kjønn med så lite forståelse og respekt for hverandre er årsaken til hvorfor ting går rett til dundas. Kom igjen folkens😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.4.2020 den 11.44, AlkoMann skrev:

Kvinner av 2020 bruker jo det meste av fritiden på å klage over seg selv, samfunnet og ikke minst menn som aldri er bra nok selv om hun selv er barnehagetante å ser ut som en bolle .En kvinne på 50 tallet hadde litt mer stolthet .

Så du benytter all fritid på å kartlegge hva alle kvinner bruker sin tid på. Alt jeg ser fra din kommentar er at DU klager! Og det er vel et stort problem her til lands, at folk har det generelt så jævlig bra at de må finne noe å klage over!

Du får flytte til et land hvor de fremdeles undertrykker kvinner....du glir sikkert rett inn i broderskapet. 

Endret av Gråskjegg
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2020 den 19.48, AnonymBruker skrev:

1. Kvinner får for få barn. Bakgrunnen for dette er at de velger å bruker all energien sin på utdanning og arbeid. Samtidig som de bygger opp urealistiske forventninger, fordi de tror de blir mer attraktive av utdanning og arbeid.

2. Kvinner blir forledet til å stemme på partier som ønsker innvandring. I multikulturelle samfunn blir det alltid uro, konflikt, hat og terror. Enten fra den ene eller andre siden.

3. Det er kvinner som er redde for global oppvarming. Alle tiltakene ødelegger økonomien vår. Vi vet faktisk ikke om et par grader høyere temperatur vil lede til mye negativt. Temperaturen har forandret seg til alle tider uten store konsekvenser.

Er kvinnen årsaken til alle vestens problemer?

Anonymkode: 63824...102

Hvor er PST? Slike som deg burde vært overvåket og forfulgt av etterretningstjenesten! Du kunne like så greit vært "Førerhunden Adolf" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gråskjegg skrev:

Så du benytter all fritid på å kartlegge hva alle kvinner bruker sin tid på. Alt jeg ser fra din kommentar er at DU klager! Og det er vel et stort problem her til lands, at folk har det generelt så jævlig bra at de må finne noe å klage over!

Du får flytte til et land hvor de fremdeles undertrykker kvinner....du glir sikkert rett inn i broderskapet. 

Det må være lov til å kritisere feminismen. Ja jeg skjønner at du vil ha husfred og fitte, men det burde gå an å kritisere feminismen. Feminismen har vært en revolusjon i den vestlige verden. Enhver revolusjon har tapere. I den feministiske revolusjonen har selvfølgelig menn blitt taperne. Jeg som mann må kunne drøfte følgene av feminismen akkurat som en jøde drøfter følgene av nazismen og en kapitalist drøfter følgene av kommunismen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innvandring fører kun til problemer.

Norge føder bare 1.6 barn i snitt.

Har du et velferdsystem er du nødt til å ha en bærekraftig befolkningsvekst hvis ikke er du nødt til å ha innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AlkoMann said:

Det må være lov til å kritisere feminismen. Ja jeg skjønner at du vil ha husfred og fitte, men det burde gå an å kritisere feminismen. Feminismen har vært en revolusjon i den vestlige verden. Enhver revolusjon har tapere. I den feministiske revolusjonen har selvfølgelig menn blitt taperne. Jeg som mann må kunne drøfte følgene av feminismen akkurat som en jøde drøfter følgene av nazismen og en kapitalist drøfter følgene av kommunismen .

Du er ikke helt god i hodet som sammenligner dette?

Anonymkode: 9506b...e41

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke helt god i hodet som sammenligner dette?

Anonymkode: 9506b...e41

Helt enig her!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AlkoMann skrev:

Det må være lov til å kritisere feminismen. Ja jeg skjønner at du vil ha husfred og fitte, men det burde gå an å kritisere feminismen. Feminismen har vært en revolusjon i den vestlige verden. Enhver revolusjon har tapere. I den feministiske revolusjonen har selvfølgelig menn blitt taperne. Jeg som mann må kunne drøfte følgene av feminismen akkurat som en jøde drøfter følgene av nazismen og en kapitalist drøfter følgene av kommunismen .

Sist jeg sjekket så har ikke feministene tatt livet av omtrentlig 6 mill av en spesifikk befolkningsgruppe i forsøk på å utrydde de. Ei har de påtvunget et styresett på befolkningen eller satt standarden for pengesystemet. Ekstremister finner du i alle samfunn. Men er jo ikke dermed sagt at en promille av befolkningen er skyld i alle problemer i en halv verden. Men klart, du har all rett til å kritisere hva du vil. Og jeg har all rett til å kritisere deg uavhengig av husfred og fitte. En ting jeg kan se for meg er at du kanskje ikke har fått nok fitte og derfor er bitter på alle kvinner😁 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gråskjegg skrev:

Sist jeg sjekket så har ikke feministene tatt livet av omtrentlig 6 mill av en spesifikk befolkningsgruppe i forsøk på å utrydde de. Ei har de påtvunget et styresett på befolkningen eller satt standarden for pengesystemet. Ekstremister finner du i alle samfunn. Men er jo ikke dermed sagt at en promille av befolkningen er skyld i alle problemer i en halv verden. Men klart, du har all rett til å kritisere hva du vil. Og jeg har all rett til å kritisere deg uavhengig av husfred og fitte. En ting jeg kan se for meg er at du kanskje ikke har fått nok fitte og derfor er bitter på alle kvinner😁 

Du kan ha rett i dette, men om det hadde vært annerledes kunne jeg likevel ha kritisert feminismen. 25 prosent av norske 45 år gamle menn er barnløse mot et jevnt fordelt antall mellom kvinner og menn  på 1990 tallet . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AlkoMann skrev:

Du kan ha rett i dette, men om det hadde vært annerledes kunne jeg likevel ha kritisert feminismen. 25 prosent av norske 45 år gamle menn er barnløse mot et jevnt fordelt antall mellom kvinner og menn  på 1990 tallet . Likestillingen er ikke likestilling , men et prosjekt for å heie frem  kvinnen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke helt god i hodet som sammenligner dette?

Anonymkode: 9506b...e41

Hvorfor egentlig det ? Det må gå an å ha egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hocane skrev:

Norge føder bare 1.6 barn i snitt.

Har du et velferdsystem er du nødt til å ha en bærekraftig befolkningsvekst hvis ikke er du nødt til å ha innvandring.

Men innvandrerne er en utgift og ikke en inntekt. Innvandrere skyr det å betale skatt. Dessuten vil muslimene innføre Islam i Norge . Jeg skjønner at du som muslim synes dette er ok, men det gjør ikke vi som er den opprinnelige befolkningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AlkoMann skrev:

Men innvandrerne er en utgift og ikke en inntekt. Innvandrere skyr det å betale skatt. Dessuten vil muslimene innføre Islam i Norge . Jeg skjønner at du som muslim synes dette er ok, men det gjør ikke vi som er den opprinnelige befolkningen. 

Hvem er muslim?

Anonymkode: c32e5...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei så hyggelig.  En som har forstått at kvinner påvirker vestens politikk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2020 den 19.48, AnonymBruker skrev:

1. Kvinner får for få barn. Bakgrunnen for dette er at de velger å bruker all energien sin på utdanning og arbeid. Samtidig som de bygger opp urealistiske forventninger, fordi de tror de blir mer attraktive av utdanning og arbeid.

2. Kvinner blir forledet til å stemme på partier som ønsker innvandring. I multikulturelle samfunn blir det alltid uro, konflikt, hat og terror. Enten fra den ene eller andre siden.

3. Det er kvinner som er redde for global oppvarming. Alle tiltakene ødelegger økonomien vår. Vi vet faktisk ikke om et par grader høyere temperatur vil lede til mye negativt. Temperaturen har forandret seg til alle tider uten store konsekvenser.

Er kvinnen årsaken til alle vestens problemer?

Anonymkode: 63824...102

Nei, kvinner er åpenbart ikke årsak til alle Vestens problemer, det tror jeg ingen enkelt gruppe kan tilskrives. 

Når det gjelder punktene dine er det nok utfordringer vi har i samfunnet som i større grad kan tilskrives kvinner eller menn. Antallet barn tror jeg vanskelig kan tilskrives kvinner alene, en er tross alt to om å få barn, men "kvinnefrigjøring" og nye forventninger bidrar nok absolutt til lavere fødselstall, ved at en får færre barn senere, gjerne etter å ha brukt lang tid på å etablere seg.

Innvandring er nok et felt der det er relativt sterke skillelinjer mellom kjønnene, og der diskusjon i stor grad virker å være preget av å spille på følelser noe som nok til en viss grad påvirker kvinner mer. Samtidig er jo dette del av et mye større overnasjonaltparadigme, der de mektigste "spillerne" nok i hovedsak er menn.

Når det gjelder global oppvarming tenker jeg i stor grad det samme som ved innvandring er tilfelle, men her er det også vanskelig å si nå hva som er riktig fremgangsmåte. Jeg tror vi gjør lurt i å tilpasse oss de sannsynlige konsekvensene av oppvarmingen, og samtidig bidra til å begrense utslippene, og dette kan fort vise seg å være et felt der det kvinner i noe større grad stemmer for er riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.4.2020 den 19.48, AnonymBruker skrev:

1. Kvinner får for få barn. Bakgrunnen for dette er at de velger å bruker all energien sin på utdanning og arbeid. Samtidig som de bygger opp urealistiske forventninger, fordi de tror de blir mer attraktive av utdanning og arbeid.

2. Kvinner blir forledet til å stemme på partier som ønsker innvandring. I multikulturelle samfunn blir det alltid uro, konflikt, hat og terror. Enten fra den ene eller andre siden.

3. Det er kvinner som er redde for global oppvarming. Alle tiltakene ødelegger økonomien vår. Vi vet faktisk ikke om et par grader høyere temperatur vil lede til mye negativt. Temperaturen har forandret seg til alle tider uten store konsekvenser.

Er kvinnen årsaken til alle vestens problemer?

Anonymkode: 63824...102

Overskriften vakte interesse, men dette start-inlegget skuffet tilgjengjeld like mye.

Kvinner får for få barn? Vel i så fall får kvinner i den 3 verden alt for mange barn, det er et mye  mye større problem.
Dessuten er påstanden om at det fødes for få barn i vesten, tullprat etter min mening.
For sånn som utviklingen er nå, med nedgang i behov for menneskelig arbeidskraft over hele skåla, sfa teknologien som kommer på bred front, blir det mer enn nok folk til de oppgavene som skal gjøres. Roboter og automatikk vil overta drastisk i de kommende tiår.
Så vi bør jobbe intenst for en nedgang i antall fødsler overalt, også i den vestlge verden. Hvorfor skal ikke prinsippene om at vi må bidra likt, som i andre sammenhenger, også gjelde her?

Dessuten skjer det mye innen geneforskning og medisin, som gjør at aldring etterhvert kan stoppes og sogar reverseres. Ja, det høres utrolig ut. Men det er et faktum, og transhumaisme som tema burde ha et fortrinn og være høyt på dagsorden. Hvorfor i huleste skal det ikke være vel så viktig å berge eksisterende liv fra en dødsdom rundt 80 +/-  ( med ofte tilhørende tortur) som å produsere nye individer?? Svar: Bevisstløshet.
................

På den annen side, så har jeg en opplevelse at kvinner oftest er i bresjen for det som går på å trekke ned moralisme, sømmelighet og denslags i det moderne vestlige samfunn.
Kanskje ikke bare deres skyld, men det virker som mange av dem har svært lett for å dra seg med i å spille på vulgære/seksuelt orienterte strenger, som i tv reality-serier, også som programledere ( jfr på NRK forleden, der programledere hadde "gøy" med å stikke isbiter opp i f**** si, og leflet høyt om det ) slike tendenser.
Klær, tattoveringer, obskøniteter, og ulike forsimplende kultur/sosiale bevegmønstre, der ser jeg tendensen til at kvinner bidrar sterkt mot noe som ser ut som en foråtnelse av de mer disiplinerte og organiserte  etiske sider av våre samfunn, som vi har sett på som verdifulle opp til nå.
Den tendensen liker jeg ikke, og det ser jeg på som å være  mer ødeleggende enn kanskje mange tror.

Anonymkode: 50d7a...76f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Gråskjegg skrev:

Sist jeg sjekket så har ikke feministene tatt livet av omtrentlig 6 mill av en spesifikk befolkningsgruppe i forsøk på å utrydde de. Ei har de påtvunget et styresett på befolkningen eller satt standarden for pengesystemet. Ekstremister finner du i alle samfunn. Men er jo ikke dermed sagt at en promille av befolkningen er skyld i alle problemer i en halv verden. Men klart, du har all rett til å kritisere hva du vil. Og jeg har all rett til å kritisere deg uavhengig av husfred og fitte. En ting jeg kan se for meg er at du kanskje ikke har fått nok fitte og derfor er bitter på alle kvinner😁 

Muslimer og katolikker ser på abort som mord. Som innvandrer venn burde du ta dem på alvor. Norske feminister og sosialister ser på abort som prevensjon .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2020 den 19.48, AnonymBruker skrev:

1. Kvinner får for få barn. Bakgrunnen for dette er at de velger å bruker all energien sin på utdanning og arbeid. Samtidig som de bygger opp urealistiske forventninger, fordi de tror de blir mer attraktive av utdanning og arbeid.

2. Kvinner blir forledet til å stemme på partier som ønsker innvandring. I multikulturelle samfunn blir det alltid uro, konflikt, hat og terror. Enten fra den ene eller andre siden.

3. Det er kvinner som er redde for global oppvarming. Alle tiltakene ødelegger økonomien vår. Vi vet faktisk ikke om et par grader høyere temperatur vil lede til mye negativt. Temperaturen har forandret seg til alle tider uten store konsekvenser.

Er kvinnen årsaken til alle vestens problemer?

Anonymkode: 63824...102

1) Ok skjønner jeg burde fått flere, 12 er åpenbart for lite.

2) Ok, enig i at høyresiden i Norge egentlig er sosialister men er ikke mulig å stemme mer borgerlig enn jeg allerede gjør

3) Ok, nytt for meg at jeg er redd for det men skal jobbe med å innse det

Anonymkode: 5d9a1...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AlkoMann said:

Muslimer og katolikker ser på abort som mord. Som innvandrer venn burde du ta dem på alvor. Norske feminister og sosialister ser på abort som prevensjon .

Hva tenker du, som mann og abortmotstander om mennene som ønsker juridisk abort?

Anonymkode: 9506b...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...