Wilmus Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Jeg er naturfaglærerstudent og har fått i oppdrag å hente froskeegg og observere utviklingen deres. Jeg ønsker selvfølgelig å gi dem et så godt liv som mulig og slippe de ut i samme dam når de er har blitt til frosker. Jeg hentet eggene på søndag, og nå på onsdag er det bare noen veldig få som har begynt å endre form. Geleen rundt ser litt mer grumsete ut.. har jeg fått et dårlig parti tro..? jeg har dem i vann fra dammen i en balje i kjellerboden. Det er vindu, så de får lys samtidig som det er kjølig der. noen som har erfaring med froskeegg? Tips og råd tas imot med takk😊
Durinur Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Det høres ut som de kan være angrepet av sopp/mugg.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Det blir ikke før lite tilførsel av oksygen når man bare har de i en balje da? Dersom de svarte prikkene blir grå eller hvite er de døde. Anonymkode: 2ac14...d62 2
Myrmica Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Selv om frosker kan legge egg i relativt små dammer og stillestående vann, er det likevel mer sirkulering og oksygen der enn i en balje, så det er ikke alltid de klekker i fangenskap. Et akvarium med kolbe/oksygen er best. Er det kaldt i boden kan det også virke inn, egg nær overflaten blir varmet av sola på varme vårdager, noe som kan fremskynde klekking. Har selv klekket rumpetroll, men slapp de ut relativt tidlig. Det er vanskelig å fôre dem tilstrekkelig til de er fullt utviklet. Vet noen prøver med vanlig fiskefôr, men vet ikke hvor bra det funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå