AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Bare nysgjerrig på om intuisjonen/magefølelsen/hva enn du kaller den «fortalte» deg at du var gravid før positiv test? Tenker ikke på symptomer, men mer den følelsen når du bare vet det? Jeg «visste» det med mitt første barn. Hun var helt uplanlagt, men jeg hadde en drøm som sa jeg var gravid. Tok så en test som ble positiv før jeg skulle hatt mensen. Jeg har vært gravid to ganger etter dette og da fått den samme følelsen. De to graviditetene var planlagt, men mistet dessverre begge. Da jeg mistet visste jeg også at det ikke kom til å gå bra. Tror jeg har en veldig godt fungerende «magefølelse» 😆Nå er jeg sikker på at jeg er gravid igjen. Skal teste i morgen, så blir spennende å se om jeg har rett igjen. Har noen av dere opplevd lignende? Anonymkode: 75073...997
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Ja, har hatt det slik med begge to. Var en gang jeg ble overrasket over negativ test, ellers har jeg bRe hatt positive. Anonymkode: 3222c...5d6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 Har "visst" det flere ganger og fått negativ test 😛 Har visst det en gang hvor det stemte. Så den følelsen min er ikke til å stole på Anonymkode: eaad4...012 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 Ja. Fikk negativ test fordi jeg testet for tidlig, men ble positiv til slutt. Hadde prøvd et par måneder så følte plutselig alle symptomene falt på plass. Anonymkode: 6ceb0...cc5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 Nei. Ble gravid på 2.forsøk og var HELT sikker på at det hadde gått på første forsøk, for da hadde jeg masse symptomer. Da jeg ble gravid hadde jeg ikke symptomer før positiv test noen få dager før IKM. Anonymkode: 57c1e...e81 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 Visste det dagen etterpå, fikk også alvorlig svangerskaps kvalme, hadde det ikke vært for at jeg avbrøt svangerskapet hadde jeg blitt lagt inn for å få kunstig ernæring.. (Var 16, prevansjon sviktet) Anonymkode: e78a2...d7f 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 Ja. Vi hadde prøvd i 6 mnd og hadde testet hver mnd rett før mensen. Men gang nr 7 hadde jeg en skikkelig god følelse og var "sikker" på at den skulle være positiv da jeg snudde testen. Ingenting som skulle tilsi at det skulle gå den gangen når det ikke hadde gått de 6 andre mnd, men hadde bare en veldig sterk følelse av det Anonymkode: ea299...4e9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #8 Skrevet 13. april 2020 Ja, jeg visste det. Tok tidlig test som var negativ men var likevel helt sikker på at jeg var gravid. Positiv test 4 dager etter. Anonymkode: a0402...cae
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #9 Skrevet 13. april 2020 Ja, hadde bare en slik følelse. Prøvde ikke å bli gravid eller noe, skulle på fest og fikk bare følelsen av at det var feil for jeg var jo gravid. Ble snakket fra det og dro på fest likevel, holdt på å dø av dårlig samvittighet dagen etterpå så da tok jeg en test og joda den var positiv. Når den følelsen da kom igjen et par år senere tok jeg test før festen for å si det slik. Hatt rett begge gangene og fått positiv test før forventet mens med begge. Prøvde ikke på noen av de. Våknet også med en følelse av at babyen var død da jeg en gang spontanaborterte. Da fikk jeg aldri følelsen av at jeg var gravid, men våkne som sagt og følte babyen var død. Ble ikke trodd før en uke etterpå når jeg begynte å blø. UL viste at babyen hadde sluttet å leve samme dag som jeg fikk den følelsen, mistet 11+4. Anonymkode: 367b3...995
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 Før jeg testet positivt med førstemann, kjente jeg at brystene var såre. De vokste litt, og plutselig måtte jeg ha ny og større bh. Dette skjedde like før jeg egentlig skulle ha mensen. Veldig snodig! Anonymkode: 22dd7...710
Thea82 Skrevet 13. april 2020 #11 Skrevet 13. april 2020 Ja, men vet ikke om det teller. Jeg fulgte ikke så nøye med, og da jeg telte etter hadde jeg ikke hatt mensen på over 6 uker. Og har aldri vært forsinket før. Så det sa seg litt selv;)
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #13 Skrevet 13. april 2020 Den første gangen var jeg bombesikker og visste det kom til å bli positiv test,testa to dager før jeg skulle hatt mensen. Andre gang hadde jeg ikke snøring,hadde null kontroll og syntes kanskje det var lenge siden sist mens...tok en test og ble sjokkert..bestilte tidlig UL én uke etter ,og var da 6+3😅 Anonymkode: 8f438...4a1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #14 Skrevet 13. april 2020 Ja, med første hadde jeg en sånn skikkelig sikker følelse. Hadde da vært prøver i 8 mnd og kjent på alt av symptomer osv hver måned, men akkurat den måneden hadde jeg en veldig ro på at jeg var gravid. Da vi prøvde på nummer to var det en prøveperiode mensen ble forsinket. Pleide ikke være det. Var da veldig sikker, kjøpte en test nesten bare for å kunne vise mannen svart på hvitt. Men så våknet jeg med mensen og ble skikkelig slått i bakken 😔 ble overrasket over hvor lei meg jeg ble. I ettertid har jeg tenkt at det kanskje var en tidlig sa, iom at mensen var såpass forsinket. Men hvem vet. Ble gravid noen måneder senere, da var jeg 99 prosent sikker på at jeg var gravid da jeg tok testen, men det var fordi jeg hadde såpass kraftige symptomer at de ikke var til å ta feil av. Anonymkode: 077f0...f39
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #15 Skrevet 13. april 2020 Ja, fant ut jeg var gravid i dag. Tok angrepille for 3 uker siden, og har hatt noe forsinket mens (alltid fått det de gangene jeg har tatt angrepille). Hatt alle vanlige symptomer på at jeg skal ha menstruasjon. Men har egentlig visst at jeg var gravid i mange dager pga magefølelsen, akkurat som jeg alltid har visst at testen var negativ andre ganger jeg har testet. Anonymkode: 27e70...4f4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #16 Skrevet 13. april 2020 Jeg hadde uregelmessig mensen (kunne variere med mange uker ) og hadde også fått beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid. Var innstilt på at det ikke kom til å skje! plutselig fikk jeg sånne rare følelser, ikke fysisk nei. Men følte noe var rart. Og husker kvelden før jeg tok test så tenkte jeg på hvordan livet mitt var i forhold til hva jeg ønsket. Plutselig svarte jeg meg selv "det går bra, jeg er nok gravid". Høres sikkert bare teit ut, men sånn var det 😂 Morgenen etterpå tok jeg test, rydda og gjorde andre ting, glemte testen fordi det skulle jo ikke gå an for meg. Når jeg plutselig gikk forbi den så så jeg to sterke streker 🙈 Helt i sjokk samtidig som jeg visste det! Anonymkode: 520b5...dcc
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #17 Skrevet 13. april 2020 Jeg visste det etter noen dager. Jeg fikk positiv test ved ikm, men mistet dagen etter. Anonymkode: 5eced...e43
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #18 Skrevet 13. april 2020 Ja, vi hadde bare prøvd i to måneder, men da jeg skulle teste fordi mensen var litt sein, skjønte jeg det på forhånd. Var veldig rart. Ble liksom ikke overraska da testen var positiv 😊 Anonymkode: d714a...699
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #19 Skrevet 13. april 2020 Har to barn. Visste det med den ene (som ikke var planlagt), med andre, som vi prøvde på, "visste" jeg det ikke i det hele tatt. Så har med andre ord opplevd begge deler. Anonymkode: 42d55...68f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #20 Skrevet 13. april 2020 Jeg har tre barn, gravid med min fjerde nå. Har skjønt på kroppen min at jeg var gravid en ukes tid etter befruktning med dem alle fire, så den positive testen på IKM har aldri kommet som en overraskelse😄 Kjenner det fysisk på kroppen, med stikninger i eggstokkene, mer luft i magen (raping) og bittesmå blaff av kvalme (forbigående heldigvis). Anonymkode: d88c3...cbb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå