Gå til innhold

Hvorfor er det så lite folk på alternativ forumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk flest i Norge er godt utdannet og dermed ikke lengre tilbøyelige til å ty til overtro. Det er nok ikke så mye verre enn det. 

Anonymkode: 79c2d...552

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The High Priestess
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Folk flest i Norge er godt utdannet og dermed ikke lengre tilbøyelige til å ty til overtro. Det er nok ikke så mye verre enn det. 

Anonymkode: 79c2d...552

Jeg har en mastergrad - og jeg er fortsatt tilbøyelig for å ty til å tro at det er noe mer enn det vitenskapen i dag kan forklare, så påstanden du kommer med her er ikke 100% gjeldende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.4.2020 den 12.53):

Hvilke andre slike forum finnes det? Anonymkode: 44845...4e4

Det finnes flere, men der er det fritt for kverulerende troll og jeg forteller ikke hvor vi holder til. 

Anonymkode: cd113...8a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Folk flest i Norge er godt utdannet og dermed ikke lengre tilbøyelige til å ty til overtro. Det er nok ikke så mye verre enn det. 

Anonymkode: 79c2d...552

Det stemmer ikke. Jeg har mastergrad og publisert vitenskapelige artikler, likevel tror jeg på energier 

Anonymkode: 937f9...75b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 11.49):

Folk flest i Norge er godt utdannet og dermed ikke lengre tilbøyelige til å ty til overtro. Det er nok ikke så mye verre enn det. 

Anonymkode: 79c2d...552

Dette stemmer ikke.

Anonymkode: d3915...f12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi å skrive seriøse innlegg der er det samme som å vise at man er tilbakestående.

Anonymkode: 35cfb...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette stemmer ikke.

Anonymkode: d3915...f12

Jo det er nok det ;)

Anonymkode: 9486a...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 11.49):

Folk flest i Norge er godt utdannet og dermed ikke lengre tilbøyelige til å ty til overtro. Det er nok ikke så mye verre enn det. 

Anonymkode: 79c2d...552

Det går fint an å tro på ting som enten åpenbart ikke er sant eller det ikke finnes noen gode beviser for selv om man har høy utdanning.

Anonymkode: 52097...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo det er nok det ;)

Anonymkode: 9486a...773

Nei det gjør det ikke. Tror du bør gjøre noe med dine fordommer. Jeg har høyere universitetsutdannelse og kjenner flere som har det som likevel tror på det alternative.

Anonymkode: d3915...f12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/25/2021 at 11:34 PM, The High Priestess said:

Den kan jeg se, og det er fult lovlig! Men jeg opplever mange AB i dette underforumet som useriøse av typen; "kan du spå meg?" også svarer noen under AB; "jeg ser i krystallkulen min at det blir leverpostei på brødskiven i dag" - hvis det gir mening.

Nei, leverpostei på brødskiva ville vært altfor spesifikt og lett å avsløre som feil. Det du i stedet får er "jeg fornemmer at du liker noe salt på brødskiva," og så vil folk som liker skinke, salami, fårepølse, roastbiff, eggerøre osv føle at Det Treffer. Oi, hvordan kunne du vite det liksom. Og om det ikke treffer, og om de får en rekke svar som åpenbart er helt på villspor, hekter de seg likevel uvegerlig på den ene kommentaren som tilfeldigvis sier noe som stemmer for deres situasjon, og ignorerer de hundre andre som er feil.

Velg en tilfeldig tråd i dette forumet hvor folk spør hvor en gjenstand ligger. Hvor ofte får de rett svar? Hvorfor kan ikke klarsynte se akkurat hvor ting ligger? Hvorfor kan de bare guide og mene og veilede i stedet for å fortelle folk nøyaktig hvordan ting er eller konkret hva de skal gjøre? Hvem ER egentlig disse åndene eller englene som aldri kan gi konkrete råd, men bare vage anbefalinger?

Anonymkode: fb631...c99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei det gjør det ikke. Tror du bør gjøre noe med dine fordommer. Jeg har høyere universitetsutdannelse og kjenner flere som har det som likevel tror på det alternative.

Anonymkode: d3915...f12

Hva er det alternative?

Anonymkode: fb631...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det alternative?

Anonymkode: fb631...c99w

Esoterisk tankegang, New wave, Spådom, Healing....ol

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/26/2021 at 8:27 PM, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke. Jeg har mastergrad og publisert vitenskapelige artikler, likevel tror jeg på energier 

Anonymkode: 937f9...75b

Hva slags energier?

Anonymkode: fb631...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The High Priestess
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Velg en tilfeldig tråd i dette forumet hvor folk spør hvor en gjenstand ligger. Hvor ofte får de rett svar? Hvorfor kan ikke klarsynte se akkurat hvor ting ligger? Hvorfor kan de bare guide og mene og veilede i stedet for å fortelle folk nøyaktig hvordan ting er eller konkret hva de skal gjøre? Hvem ER egentlig disse åndene eller englene som aldri kan gi konkrete råd, men bare vage anbefalinger?

Anonymkode: fb631...c99

Det er jo nettopp derfor; folk er useriøse. Derfor er det veldig få som treffer, men som bare skriver noe på tull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The High Priestess skrev (På 26.11.2021 den 18.42):

Jeg har en mastergrad - og jeg er fortsatt tilbøyelig for å ty til å tro at det er noe mer enn det vitenskapen i dag kan forklare, så påstanden du kommer med her er ikke 100% gjeldende. 

Her også. Tror virkelig folk at det ikke lengre finnes noe mer å forske på? At vi er fullt utlært vitenskapelig? Da kan jo iallfall de fleste fysikere slutte i jobben sin, for det er helt unødvendig å forske og lære mer innenfor dette fagområdet.

Anonymkode: 44e14...b8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...