Gå til innhold

Hvorfor er det så lite folk på alternativ forumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.4.2020 den 20.42, AnonymBruker skrev:

Pga. kristenforfølgere

Anonymkode: c0c56...7d4

Jepp! Det er grunnen til at jeg i det store og hele skygger banen. Ateistene kveler denne seksjonen med mye blasfemi og hets. 

På 14.4.2020 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Pga ufine kommentarer

Anonymkode: 0a9c6...4d0

Enig. Religionskritikk er helt greit, men skittkasting er nedrig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Jeg tror folk blir stille fordi en del er veldig raske til å avvise at det faktisk finnes noe mer mellom himmel og jord. Jeg ringte til www.spåtjenester24.no og pratet med et medium der, hun var utrolig bra og vi kom inn på dette temaet hvorfor det ikke er "lov" å prate om slikt. Det er jo tvprogrammer osv. Hun sa hun trodde det var fordi en del av useriøse og at da dømmes alt og alle og særlig kvinner. Jeg tror hun var inne på noe der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Malle2021 skrev (På 11.11.2021 den 19.07):

Jeg tror folk blir stille fordi en del er veldig raske til å avvise at det faktisk finnes noe mer mellom himmel og jord. Jeg ringte til www.spåtjenester24.no og pratet med et medium der, hun var utrolig bra og vi kom inn på dette temaet hvorfor det ikke er "lov" å prate om slikt. Det er jo tvprogrammer osv. Hun sa hun trodde det var fordi en del av useriøse og at da dømmes alt og alle og særlig kvinner. Jeg tror hun var inne på noe der. 

Det samme omtrent sa en på www.spålive.no hun fortalte at til og med familie kunne väre frekke og si ting som "hokkuspokkus" osv - men at flere og flere begynte å tro på dette. 

Anonymkode: 06c5b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnomsuste skrev (På 26.8.2020 den 23.11):

Jepp! Det er grunnen til at jeg i det store og hele skygger banen. Ateistene kveler denne seksjonen med mye blasfemi og hets. 

Enig. Religionskritikk er helt greit, men skittkasting er nedrig.

Ja, dette her. Mange hatske ateister som oppfører seg nedrig og usselt. Det er som en konstant skitten elv av hat og uvitenhet.

Og de som tror på spøkelser/energier (ikke jeg!) blir konstant latterliggjort.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 time siden):

Ja, dette her. Mange hatske ateister som oppfører seg nedrig og usselt. Det er som en konstant skitten elv av hat og uvitenhet.

Og de som tror på spøkelser/energier (ikke jeg!) blir konstant latterliggjort.

Ja jeg som jobber som healer har fortalt det til nære venner, men ingen andre. Jeg har studert på universitetet og jobbet med det akademiske, så tørr ikke være åpen om mine evner på Facebook hvor jeg har flere akademikere som venner 😬. Kanskje jeg en dag klarer å drite i fordommene, men er ikke der enda.

Anonymkode: 937f9...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

jobbet med det akademiske,

Da hadde du ikke uttrykt deg slik. 

Anonymkode: 1a8bd...6fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (1 time siden):

Ja, dette her. Mange hatske ateister som oppfører seg nedrig og usselt. Det er som en konstant skitten elv av hat og uvitenhet.

Og de som tror på spøkelser/energier (ikke jeg!) blir konstant latterliggjort.

For min del handler det mer om dårlige erfaringer og traumer enn hat og uvitenhet. Og det er jo ikke til å stikke under en stol: religioner har skadet svært mange mennesker.

Anonymkode: 0dcfd...152

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Da hadde du ikke uttrykt deg slik. 

Anonymkode: 1a8bd...6fe

Hvorfor skulle jeg lyve om det? 

Anonymkode: 937f9...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The High Priestess

Dette er et godt spørsmål. Jeg skulle ønske det var flere som meg her inne, som kanskje tar det spirituelle litt mer seriøst enn de fleste. Jeg er ikke veldig religiøs av meg, men er spirituell og tror at det finnes mer mellom himmel og jord enn hva man tror. Jeg driver bl.a med tarot- og orakelkort, og bruker dette som en stor del av min egen selvrefleksjon. 

Det er også veldig mange som opererer under AB i dette underforumet, hvilket gjør at det blir tatt enda mindre seriøst.

Endret av The High Priestess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The High Priestess skrev (48 minutter siden):

Dette er et godt spørsmål. Jeg skulle ønske det var flere som meg her inne, som kanskje tar det spirituelle litt mer seriøst enn de fleste. Jeg er ikke veldig religiøs av meg, men er spirituell og tror at det finnes mer mellom himmel og jord enn hva man tror. Jeg driver bl.a med tarot- og orakelkort, og bruker dette som en stor del av min egen selvrefleksjon. 

Det er også veldig mange som opererer under AB i dette underforumet, hvilket gjør at det blir tatt enda mindre seriøst.

Det er mange som skriver anonymt fordi de er redd for å bli latterliggjort om de står frem som spirituelle. Meg inkludert.

Anonymkode: 937f9...75b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The High Priestess
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mange som skriver anonymt fordi de er redd for å bli latterliggjort om de står frem som spirituelle. Meg inkludert.

Anonymkode: 937f9...75b

Den kan jeg se, og det er fult lovlig! Men jeg opplever mange AB i dette underforumet som useriøse av typen; "kan du spå meg?" også svarer noen under AB; "jeg ser i krystallkulen min at det blir leverpostei på brødskiven i dag" - hvis det gir mening. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The High Priestess skrev (5 timer siden):

Den kan jeg se, og det er fult lovlig! Men jeg opplever mange AB i dette underforumet som useriøse av typen; "kan du spå meg?" også svarer noen under AB; "jeg ser i krystallkulen min at det blir leverpostei på brødskiven i dag" - hvis det gir mening. 

 

Det er ingen vits. Det blir en salig blanding av rør. Stort sett ender forum opp som steder hvor de fleste vil spå seg gratis.

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi at så fort noen legger ut en tråd om noe overnaturlig så får de hets med en eneste gang.

Anonymkode: 27831...317

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnomsuste skrev (På 26.8.2020 den 23.11):

Jepp! Det er grunnen til at jeg i det store og hele skygger banen. Ateistene kveler denne seksjonen med mye blasfemi og hets. 

Enig. Religionskritikk er helt greit, men skittkasting er nedrig.

Enig. Jeg studerer religionshistorie, er ikke religiøs selv, men synes alltid det er interessant å diskutere religioner. Føler det er en god del hatske ateister her som bare ødelegger diskusjoner med oppgulpet sitt. 

Anonymkode: 27831...317

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The High Priestess
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er mange som skriver anonymt fordi de er redd for å bli latterliggjort om de står frem som spirituelle. Meg inkludert.

Anonymkode: 937f9...75b

For øvrig; jeg synes ikke du skal være redd for å bli latterliggjort! Vær stolt av den du er og hva du tror på og står for! :klemmer: Vi er nok flere her som du vil ha i ryggen! 

Å være spirituell handler jo om å være åpen for et bredere syn på livet og eksistensen. Da får de som velger å ha et snevrere syn ha det da. Jeg tenker vi heller få snu tankegangen vår; det er de som tenker snevert som går glipp av noe!

Endret av The High Priestess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

The High Priestess skrev (1 time siden):

For øvrig; jeg synes ikke du skal være redd for å bli latterliggjort! Vær stolt av den du er og hva du tror på og står for! :klemmer: Vi er nok flere her som du vil ha i ryggen! 

Å være spirituell handler jo om å være åpen for et bredere syn på livet og eksistensen. Da får de som velger å ha et snevrere syn ha det da. Jeg tenker vi heller få snu tankegangen vår; det er de som tenker snevert som går glipp av noe!

Det er sant og takk for det. Men når jeg sier at jeg jobber med å heale og veilede på telefon så blir det full baluba om penger, lureri osv. Jeg orker bare ikke 😅

Anonymkode: 937f9...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange er imot utnyttelse av folk i sårbare posisjoner, som de som "spår" folk og tar pengene deres for det. Ikke rart man blir hat av slikt.

Anonymkode: 7caab...e1b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi mange er imot utnyttelse av folk i sårbare posisjoner, som de som "spår" folk og tar pengene deres for det. Ikke rart man blir hat av slikt.

Anonymkode: 7caab...e1b

Jeg er enig i at spåing ikke er rett måte å hjelpe på.

Anonymkode: 937f9...75b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...