Gå til innhold

Når tror dere treningssenter vil åpne igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Bergen og mitt treningssenter åpner på tirsdag om to dager 😊 Jeg så at det hang en stor plakat på døra. Jeg vet ikke hvordan de har tenkt å gjøre det, men regner med de begrenser antall mennesker som trener samtidig og at vi kanskje bare få lov til å være der maks 1,5 t? 

Anonymkode: ec899...6d4

Det er nok en gammel plakat, de har ikke lov til å åpne ennå. Folkehelseinstitutt ble spurt om treningssentre og svømmehaller åpner snart, og det gjør de ikke. For stor smittefare, blant annet på grunn av garderober. 

Høres ikke ut som om de åpner før sommerferien i  alle fall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke løpe ute da jeg har kuldeastma. Er ferdig etter 5 minutter og må returnere hjem. 

Anonymkode: b10cb...adf

Hva med airobic eller noe?

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frisører og diverse annet som måtte stenge 13. mars åpner igjen 27. april. Kan ikke se hvorfor ikke helsestudioer kan åpne samme dato.

Anonymkode: a915a...faf

Fordi alt ikke skal åpne samtidig og noen med peiling har funnet ut at det er bedre å prioritere frisør og noen ting til.

Anonymkode: 1b15c...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frisører og diverse annet som måtte stenge 13. mars åpner igjen 27. april. Kan ikke se hvorfor ikke helsestudioer kan åpne samme dato.

Anonymkode: a915a...faf

Fordi frisør klassifiseres som en-til-en kontakt. Treningssenter klassifiseres som organisert idrett. Og som kjent, så kan det ikke være mer enn 5 person på en stor utendørs fotballbane/idrettsbane. Treningssentrene tenker økonomi, og åpner ikke opp før antall som kan trene er økonomisk forsvarlig.

Anonymkode: 13e83...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbyr treningssenteret ditt online trening nå? Vet det er mange som gjør det. Jeg bruker det flittig og trener både kondisjon og styrke inne, i tillegg til at jeg går turer og sykler ute. 

Tenker som så at dette er unntakstilstand og alt er bedre enn ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Bergen og mitt treningssenter åpner på tirsdag om to dager 😊 Jeg så at det hang en stor plakat på døra. Jeg vet ikke hvordan de har tenkt å gjøre det, men regner med de begrenser antall mennesker som trener samtidig og at vi kanskje bare få lov til å være der maks 1,5 t? 

Anonymkode: ec899...6d4

Høie har jo gått ut og sagt at treningssenter ikke åpner...

Anonymkode: e29b4...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høie har jo gått ut og sagt at treningssenter ikke åpner...

Anonymkode: e29b4...8ee

Kan jo være det aktuelle treningssenteret har utformet plakaten da sentrene ble stengt, dvs 12.03. Den gang het det seg at de var pålagt å holde stengt frem til tirsdag 14.04. Men nå er vel den perioden forlenget, så plakaten er utdatert.

Anonymkode: 13e83...7b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er rådene og tiltakene som gjelder: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/Vil-apne-samfunnet-gradvis-og-kontrollert/id2697060/

Info ang. treningssentre finner man under "tiltak som er uendret". Der står det at de forblir stengt. Det er heller ikke satt noen dato for når de muligens åpner igjen. At SATS gikk ut og sa de skulle åpne "så raskt som mulig etter 13. april" var tullete og useriøst. Sa det sikkert bare for å hindre flere i å melde seg ut. 

Anonymkode: 53662...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...