Gå til innhold

Hva er grunnen til at mange menn vil ha noe uforpliktende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

De 2 mennene som var mest på meg ved å konstant sende meldinger om hvor vakker jeg er og ringte for å høre om dagen min var også de som bare ønsket å ligge med meg frem til de fant noe bedre. Så vet ikke 😕 attraktive menn dette her, så de var ikke desperate heller. 

Anonymkode: a2b2a...e97

På sett og vis er de mest attraktive ofte de mest desperate. De får hele tida ny bekreftelse, som fører til at det blir et behov de må få dekka. De mest attraktive mennene får helt absurde mengder oppmerksomhet. Man kan jo bare sammenligne med diverse kjente personer, jo mer oppmerksomhet de får jo lenger utpå skråplanet har de en tendens til å havne.

Anonymkode: 7b9d5...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom sæd er billig og egg er dyrt, kan man si at menn og kvinner ikke har forutsetninger for å få det likt mht. seksuallivet. Virkeligheten er litt mer komplisert enn det over beskrevne , men ha det i bakhodet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Da er det sikkert en viss gruppe mennesker som er overaktive. Resten driver ikke på med det. 

Anonymkode: fb0a7...579

Nope. Det er sånn det er. Norske kvinner liker sex og har også uforpliktende sex.

Anonymkode: 5bf0b...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller verdt å spørre hvorfor (hovedvekt av) damene ønsker at det skal være forpliktende.

Uansett om du er verdens beste feriekompis, fotball-makker, dansepartner, samtalepartner, turkamerat....så betyr det ikke at jeg kun vil feriere, spille fotball, snakke med, gå på tur med eller hva det nå skal være kun med deg resten av livet.
Sex er en herlig greie. Men det er også en sprø greie.
Man kan både tenke på det som det ultimate mellom mann og kvinne. Noen kulturer opphøyer unionen mellom mann og kvinne på nærmest guddommelig plan. Men man kan også tenke på det som et forlenget håndtrykk når mann og kvinne finner ut at de vil bli bedre kjent. 

Uansett om du mener at man skal være hvit brud og at livet skal dreie seg rundt dere, så burde det ikke være vanskelig å forstå hvordan "menn" tenker rundt dette temaet. Det er jo allerede drøssvis med arenaer du allerede tenker på noe annet på samme måte som "menn" tenker på sex.

Har du ei venninne som blir såret av at du er med andre venninner? Er det at du har andre venninner et tegn på at det er noe "galt" med henne eller føles det rart ut når hun tar det personlig?

Anonymkode: d5f53...5bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de er i forhold eller fordi de skal kunne pule rundt? 

Anonymkode: 22c29...5ac

den største grunnen til at menn i det hele tatt er interessert i kvinner er pga sex. menn vil som oftest kun ha sex og ikke alt dramaet og og problemene som følger med kvinner. menn vil ha sex. hadde det ikke vært for sex hadde kvinner hatt betydelig lavere verdi idag

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske enkelt. Mange av oss er villige til å ha sex med damer vi ikke vil være i forhold med. Altså kan vi knulle damer som vi ikke ønsker å gå hånd i hånd med på gata. Biologien har nok skylda, altså et underliggende instinkt om å spre genene mest mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan orker dere å slikke mus og kysse hals,bryster og munn på ei dere ikke tenner på? Jeg nyter kun å suge pikk og kysse når jeg er fysisk tiltrukket.

Anonymkode: a2b2a...e97

Lurer jeg også på... noen menn som kan svare? ;)

Anonymkode: 9702b...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, dette trengte jeg å lese i kveld 😊❤️når jeg ser tilbake ser jeg avvik med begge to, men de var veldig ulike og helt forskjellige typer. Han ene viste avvik ved å være verdens varmeste og fineste fyr til å bli iskald bare iløpet av noen timer, så vise seg varm igjen. Det satte meg ut og jeg vet det forholdet sannsynligvis hadde blitt en katastrofe. Han andre viste tidlig at han manglet sosiale antenner og normal høflighet, så han kom jeg meg raskt over. Men jeg er fremdeles litt opphengt i hvordan jeg følte meg brukt og forkastet av disse to og tvilt på egen attraktivitet. 

Anonymkode: a2b2a...e97

Det er bra du ble kvitt de. Har vært borti de samme typene selv. Har selv sett forbi faresignal og det begynte å bli ille. Jeg er ikke tiltrukket av sånne typer, men er vanskelig å gjennomskue gjennom nettet, man ser det kanskje ikke før andre date. Er bare en gang jeg falt for en dust eller skikkelig drittsekk, han var eksen min. Det er normalt å føle seg brukt og tvile på egen attraktivitet etter å ha vært borti sånne mennesker. Har selv tvilt på egen attraktivitet etc. 
Er bare hyggelig at du ble glad, det er bra at man kan glede noen her inne også❤️☺️

Anonymkode: b55ea...84c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Lurer jeg også på... noen menn som kan svare? ;)

Anonymkode: 9702b...8f8

Fordi vi tenner på henne og kroppen hennes. Kvinnekroppen er jo grunnen til at vi er der. Det betyr ikke at hun er en fascinerende samtalepartner. Man setter da pris på et godt måltid selv om man ikke har tenkt å spise samme retten resten av livet. Eller være følelsesmessig investert i en god film uten at man skal se samme filmen resten av livet. Det betyr ikke at følelsene som kommer til uttrykk er "falske".

Men det er nok mer elskov mot fasaden (deg som kvinne) enn det er hengivenhet til deg som unikt individ

Anonymkode: d5f53...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er et ganske rart spørsmål og tilsvarende en del rare svar. Opplever ofte at det går begge veier, men nå lever jeg blant en del mennesker hvor det er færre kjønnsmessige konvensjoner enn det var på det stedet jeg bodde før. Der sa mange: Hvorfor er de bare opptatt av ligg? Gutter er så ego, tenker bare på sex. Etc.  Tror det har mye med hvilket type miljø man henger i, hvilken generasjon man er en del av osv. Etter min erfaring er det veldig mange ungjenter som tenker sånn, som er flasket opp på romantikk på tv (som ennå fremstiller gutter og jenter sånn), og sammen og i samtale forsterker ungpikeaktige forestillinger og fordommer om at alle jenter vil gifte seg pronto og at gutter og menn bare vil pule og de selv bare vil ha et forhold. Så, når de vokser opp og får mer selvsikkerhet, frigjør de seg fra en del sånne tanker og gjør mye av det samme selv.

Anonymkode: c120b...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer jeg også på... noen menn som kan svare? ;)

Anonymkode: 9702b...8f8

Det er et helt vanlig svar du kan få fra alle. Mennesker kan bli fysisk tiltrukket av noens utseende og fremtoning og tenne på dem, uten å ha romantiske følelser for dem. Det er helt normalt.

Anonymkode: c120b...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også av å slippe all denne drama og styret damer ofte bidrar til. Puler du bare så er du ferdig der. 

Så en annen ting med f.eks. barn. Hvis man binder seg opp og får barn taper jo barna og mannen hver gang når de skiller lag.

Vi har et system i Norge som favoriserer mor på en slik måte at mannen blir sett på som en inntektskilde. Hvorfor skulle da mannen inngå et forhold når man slipper den utgiften ved å hore rundt? Barna vil han jo ikke se uansett. 

Skjønner godt at menn bare driver på slik jeg da uten forpliktelser. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir deppa av å lese det her.. det understreket bare enda mer for meg at etter 2 år har det enda ikke dukket opp en likanes kar som vil mer enn sex. Tragisk

Anonymkode: e4c11...617

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir deppa av å lese det her.. det understreket bare enda mer for meg at etter 2 år har det enda ikke dukket opp en likanes kar som vil mer enn sex. Tragisk

Anonymkode: e4c11...617

Det som står her er at lyst på sex betyr ikke lyst på mer.

Anonymkode: d5f53...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å slippe alt det andre, er for mye drama og styr med kvinner generelt. Skal være psykolog og det hele.

Så er fint å kunne møtes for sex, kos og nærhet en gang i uka.

De flest voksne er selvstendige nok til å leve alene i dag.

Anonymkode: 84883...c18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir deppa av å lese det her.. det understreket bare enda mer for meg at etter 2 år har det enda ikke dukket opp en likanes kar som vil mer enn sex. Tragisk

Anonymkode: e4c11...617

Det er jo fordi dere strengt tatt ikke har noe særlig mer enn det å tilby. Nytter ikke å skylde på oss for det (eller dere selv engang, for dere er også bare sånn som naturen har skapt dere).

Ikke er dere gode samtalepartnere, for det er alltid en eller annen "agenda" med dere, et eller annet dere vil ha eller oppnå. Man finner bedre samtalepartnere i andre menn.

Ikke er dere lojale. For dere driver alltid og viser dere frem på sosiale medier, har alltid agnet liggende ute i tilfellet noe bedre dukker opp (åpent hypergami). Og når dere stikker tar dere halvparten av alt. Så vi kan ikke stole på dere heller. Hvis en mann vil ha lojalitet, finner han mer av det i en hund. 

Så hva er det egentlig dere tilbyr, annet enn sex og fysisk nærhet (som forresten også bare er et behov i hodene våre, noe i projiserer over på dere)? Menn trenger jo ikke kvinner.

Anonymkode: fcef4...899

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fordi dere strengt tatt ikke har noe særlig mer enn det å tilby. Nytter ikke å skylde på oss for det (eller dere selv engang, for dere er også bare sånn som naturen har skapt dere).

Ikke er dere gode samtalepartnere, for det er alltid en eller annen "agenda" med dere, et eller annet dere vil ha eller oppnå. Man finner bedre samtalepartnere i andre menn.

Ikke er dere lojale. For dere driver alltid og viser dere frem på sosiale medier, har alltid agnet liggende ute i tilfellet noe bedre dukker opp (åpent hypergami). Og når dere stikker tar dere halvparten av alt. Så vi kan ikke stole på dere heller. Hvis en mann vil ha lojalitet, finner han mer av det i en hund. 

Så hva er det egentlig dere tilbyr, annet enn sex og fysisk nærhet (som forresten også bare er et behov i hodene våre, noe i projiserer over på dere)? Menn trenger jo ikke kvinner.

Anonymkode: fcef4...899

Greit oppsummert.

Anonymkode: 84883...c18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fordi dere strengt tatt ikke har noe særlig mer enn det å tilby. Nytter ikke å skylde på oss for det (eller dere selv engang, for dere er også bare sånn som naturen har skapt dere).

Ikke er dere gode samtalepartnere, for det er alltid en eller annen "agenda" med dere, et eller annet dere vil ha eller oppnå. Man finner bedre samtalepartnere i andre menn.

Ikke er dere lojale. For dere driver alltid og viser dere frem på sosiale medier, har alltid agnet liggende ute i tilfellet noe bedre dukker opp (åpent hypergami). Og når dere stikker tar dere halvparten av alt. Så vi kan ikke stole på dere heller. Hvis en mann vil ha lojalitet, finner han mer av det i en hund. 

Så hva er det egentlig dere tilbyr, annet enn sex og fysisk nærhet (som forresten også bare er et behov i hodene våre, noe i projiserer over på dere)? Menn trenger jo ikke kvinner.

Anonymkode: fcef4...899

Mye bitre efaringer her, der anekdotiske bevis blir til allmenne og essensielle sannheter

Anonymkode: c120b...347

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mye bitre efaringer her, der anekdotiske bevis blir til allmenne og essensielle sannheter

Anonymkode: c120b...347

Skal man ignorere bitre erfaringer, og ikke lære av dem, mener du? Vi har øyne vi også.

Anonymkode: fcef4...899

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig i at kvinner er illojale eller at det er noe galt i å ta vare på utseende. Men jeg trenger ikke å vite mye om deg for å finne deg seksuelt attraktiv. Satt på spissen trenger jeg egentlig ikke å ha hørt stemmen din engang. Det er jo "litt" tynt grunnlag for samliv.

Når du legger innsats i å bli attraktiv, hvor mye innsats skjer i utseende kontra hvor mye innsats legger du i det å være en interessant person? Spiller ikke begge kjønn dette spillet? 
Det er flere her som nevner "drama". Det er nok et poeng at for FF og sex så søker man spenning og høyt energinivå. Men som livspartner trenger man også en man kan lade batteriene sammen med. En som også du kan slappe av med uten å søke bekreftelse hele tiden.

Kvinner som får sex men ikke forhold er da bare den kvinnelige versjonen av "incel". 

Anonymkode: d5f53...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...