Gå til innhold

Treningsentre åpner den 14?

iskremm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helseminister Bent Høie uttalte til NRK etter pressekonferansen at svømmehaller og treningssentre vil fortsette å være stengt på ubestemt tid.

– I Norge er det god plass til å være ute, så aktivitetene kan man gjøre ute, sa Høie til statskanalen og begrunner det med smitterisikoen knyttet til garderobebruk

Anonymkode: 77a97...7c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På regjeringens offisielle sider, så står det under overskriften "Disse tiltakene er uendret" at treningssentrene er stengt. Kort og godt. Man har altså ikke tatt en vurdering på når dette vil endre seg. Når man ser hva Høie sa etter pressekonferansen så ser man at dette ikke er høyt oppe på listen.

Tror man må belage seg på at de vil være stengt i lang tid. Blir overrasket om jeg får komme tilbake på senteret på denne siden av sommeren. Eventuelt så får de åpne med restriksjoner på antall folk i lokale på samme tid, rengjøring, avstand osv. Men et treningssenter i normal drift tviler jeg på at vi får se før kanskje til høsten. Dessverre. Samtidig så tror jeg ikke jeg ville dratt dit til uke om så det åpnet. Skikkelig smittevern er rett og slett ikke mulig i en slik setting. 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/Vil-apne-samfunnet-gradvis-og-kontrollert/id2697060/

Anonymkode: 375f9...2c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror i hvert fall at hvis jeg trente på senter nå, at vi jeg ville unngå å dusje der, kun et kjapt skifte. Og at jeg ville unngå å bruke gulvmatter. Hvis man da har rikelig med antibac tilgjengelig som man kan bruke mellom hver øvelse, så burde det vel være mulig å redusere smitterisiko ganske mye, så lenge det ikke er altfor mange mennesker samtidig.

Problemet er jo at hvis treningssenteret åpner nå så vil det sannsynligvis bli en overflod av mennesker de første dagene og ukene, pga det er så mange som savner treningssenteret. Så enten må man vente til man tenker at dette er greit, ellers så må det reguleres på et vis.

Anonymkode: a94a6...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener det ble sagt av Høie på siste pressekonferanse at treningssentrene holdes stengt av garderobe-hensyn, altså pga smittefare ved bruk av garderobene. Hvis det er så enkelt skulle man jo tro at treningssentrene kan åpne igjen etter hvert, men med stengte garderober?

(Jeg tror imidlertid det er mye større smittefare i selve treningslokalene enn akkurat bruk av garderobene, ettersom folk svetter og tar på alt mulig uten å vaske apparater hverken før eller etter bruk - og berøring av utstyr vil jo være en nødvendighet på treningssenter... men dette var altså det helseministeren påpekte på pressekonferansen; risiko for smitte i garderobene.)

Anonymkode: d79de...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det ble sagt av Høie på siste pressekonferanse at treningssentrene holdes stengt av garderobe-hensyn, altså pga smittefare ved bruk av garderobene. Hvis det er så enkelt skulle man jo tro at treningssentrene kan åpne igjen etter hvert, men med stengte garderober?

(Jeg tror imidlertid det er mye større smittefare i selve treningslokalene enn akkurat bruk av garderobene, ettersom folk svetter og tar på alt mulig uten å vaske apparater hverken før eller etter bruk - og berøring av utstyr vil jo være en nødvendighet på treningssenter... men dette var altså det helseministeren påpekte på pressekonferansen; risiko for smitte i garderobene.)

Anonymkode: d79de...dbf

Ja, jeg også mener jeg leste det et sted. Enig med deg i at det først og fremst er treningslokalene jeg hadde tenkt smittefaren var størst. Kanskje ikke helseministeren har vært så mye på treningssenter? 

Anonymkode: 375f9...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også alltid lurt på hvor lett det er å bli smittet av diverse på treningssenteret hvor masse mennesker oppholder seg samlet i lokaler og svetter sammen. Folk burde greie å trene mer på egenhånd. Tidligere så fantes jo ikke en gang disse sentrene, og folk greide seg uten de. Det er vel derfor tvilsomt at de er av nødvendig karakter, selv om vi liker de.

De åpner nok ikke 14 april i år i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...