Gå til innhold

Hvorfor la dere påskeaften til et kjøpesenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klassisk å dra «du føler deg truffet» kortet så fort du veit at du ikke har så mye å komme med 

Anonymkode: c1815...96e

Men du føler deg jo truffet. Ellers hadde du ikke svart på den måten . Hva med skal jeg komme med da? Innlegget mitt dekker alt jeg hadde å si. Trenger ikke komme med noe mer. 

Hold dere hjemme. Slutt å heng på senteret uten mål og mening. Skjønner du det? 

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser du det du selv skriver? 

Anonymkode: c1815...96e

Ja gjør du? 

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Du var der jo selv..

Ja satt jeg på cafe med mine tre barn eller gikk jeg rett på barnas hus, fikk nytt dekk og rett ut i bilen igjen? Venter spent på svaret ditt. 

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at folk vimset rundt i timesvis om du bare var der i ti minutter selv? 

Anonymkode: 8ba9d...a8f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi holder på å pusse opp, og gikk på en smell. Ergo måtte vi til senteret for å handle det vi trengte for å bli ferdig. Ikke bare du som har legitime grunner til å dra innom kjøpesenteret 😜

Anonymkode: 690cb...cb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer dro til et kjøpesenter onsdag denne uka. Jeg har knapt sett mennesker siste ukene. Ikke hatt nærkontakt med noen andre enn ham (han har vært litt på jobb men holdt avstand). Og grunnen til at vi gikk der bare for å "sose" var fordi jeg sliter psykisk og har blitt mye dårligere de siste ukene av å være i "isolasjon". Derfor valgte vi å gjøre det fordi det rett og slett var nødvendig å gjøre noe "normalt". 

Tok ikke på noe annet enn det vi skulle ha. Holdt avstand. Men brukte mer tid enn høyst nødvendig for å nettopp kikke litt og tenke på andre ting. Spurte de som jobber der om input og fikk "snakket med noen". 

På kjøpesenteret her var det nesten ingen ute, så folk tar det virkelig på alvor. 

Jeg hadde dårlig samvittighet. Men vi diskuterte det og kom til at risikoen med å gå på senteret litt var mindre enn ved å ikke gjøre det. For det er tross alt flere hensyn å ta enn bare smittevernhensyn. Sjansen for at vi smittet andre er minimal. Mens sjansen for at vi ble smittet kan være større. Har ikke merket noe i alle fall. Er lite smitte i området. 

Synes det er viktig å tenke over at folk kan ha legetime grunner til å gjøre som de gjør. Og mange faktisk har vurdert det nøye og kommet til at det er nødvendig. 

Anonymkode: 32490...5e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forumhei
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på senteret idag og fikk egentlig sjokk. Har ikke vært der etter 12 mars men idag måtte jeg kjøpe et nytt dekk og slange til vogna da det ene hjulet var punktert. Uansett det var knapt en ledig plass i parkeringshuset og det var umulig å holde 2 meter inne på senteret. 

Jeg trodde ikke folk gikk å ruslet hele familien på senteret i disse dager men der tok jeg feil. Det var mange familier med både små og store barn som tuslet rundt der. Hvorfor tilbringer dere dagen på senteret og kafeene folkens? 

Anonymkode: 334ab...8ac

Skulle vel ha dekk de også, eller noe annet på senteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at folk vimset rundt i timesvis om du bare var der i ti minutter selv? 

Anonymkode: 8ba9d...a8f

Jeg vet ikke at de vimset der i timesvis. Men mange satt på kafe med en haug med poser. Tipper det tar en stund å handle så mye. Mange stod inne på butikker hvor jeg mener man ikke MÅ ha noe. Som f.eks bodyshop, ark og parfymerier. Det er ikke vanskelig å skjønne når folk går med syv poser på barnevogna og to andre barn spiser boller mens de løper frem og tilbake og foreldrene står å skravler med et annet foreldrepar. 

Klarer du virkelig ikke å sette deg inn i at det er lett å observere hvem som er der å henger og hvem som går raskt inn og ut? 

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi holder på å pusse opp, og gikk på en smell. Ergo måtte vi til senteret for å handle det vi trengte for å bli ferdig. Ikke bare du som har legitime grunner til å dra innom kjøpesenteret 😜

Anonymkode: 690cb...cb6

Men hvorfor følte du deg truffet til å svare sånn da. Satt du på cafe med flere unger? Hadde du masse handleposer fra Lindex, bodyshop, h&m osv. Det er jo disse jeg nå er oppgitt over. 

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 11.4.2020 den 19.47):

Har du lest innlegget eller?  Flaut å svare sånn som du gjør 🙈

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja satt jeg på cafe med mine tre barn eller gikk jeg rett på barnas hus, fikk nytt dekk og rett ut i bilen igjen? Venter spent på svaret ditt. 

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

Men hvorfor dro du på et kjøpesenter for det? Hadde det ikke vært bedre å bare dratt å kjøpt et lappesett på en butikk hvor potensielt færre folk er? Bedre for miljøet og..

Anonymkode: 9e4f7...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Forumhei skrev:

Skulle vel ha dekk de også, eller noe annet på senteret.

Må man ha med ektefelle og tre barn for å skaffe et nytt dekk til barnevogna? Det har i så fall gått meg hus forbi. Takk for tipset 👍 

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor følte du deg truffet til å svare sånn da. Satt du på cafe med flere unger? Hadde du masse handleposer fra Lindex, bodyshop, h&m osv. Det er jo disse jeg nå er oppgitt over. 

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

Nei, jeg tenkte jeg skulle fortelle deg at andre mennesker enn deg selv også har legitime grunner til å dra på senteret, sånn at hesten du sitter på kanskje kneler bittelitt.

Anonymkode: 690cb...cb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Nasse Nøff ❤ skrev:

Å dra på kjøpesenter er å dra på kjøpesenter. Du blir utsatt for like mye smitte om du står 30 min i kø eller om du sitter 30 min på kafé. Alle har sine grunner til å dra, du har tydeligvis din grunn også. Flaut å klage over at andre er på kjøpesenteret, når du er der selv. Du aner ikke hvorfor de var der eller hvor lenge de var der. 

Det som er flaut er at du klager på meg som klager 😅 DET er faktisk flaut det. 

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tenkte jeg skulle fortelle deg at andre mennesker enn deg selv også har legitime grunner til å dra på senteret, sånn at hesten du sitter på kanskje kneler bittelitt.

Anonymkode: 690cb...cb6

Men jeg siktet ikke til folk som deg da. Les innlegget en gang til å så kan du svare for du har ikke skjønt noen ting 🙈

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falt meg inn å dra på kafé eller restaurant nå, eller mingle på et senter med mange folk. Helt utrolig at folk gjør det. De tenker vel at smitten ikke rammer dem selv. Det er greit å gå ut og inn raskt om man vet hva man skal ha, er nøye med avstand og håndhygiene og man ikke har symptomer.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Forumhei
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha med ektefelle og tre barn for å skaffe et nytt dekk til barnevogna? Det har i så fall gått meg hus forbi. Takk for tipset 👍 

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

Ja, man kan det. Så lenge man holder avstand til andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor dro du på et kjøpesenter for det? Hadde det ikke vært bedre å bare dratt å kjøpt et lappesett på en butikk hvor potensielt færre folk er? Bedre for miljøet og..

Anonymkode: 9e4f7...2aa

Fordi jeg kjøpte vogna på barnas hus som ligger inne på senteret og de ville gi meg et nytt dekk. Slangen er allerede lappet to ganger og nå gikk luften ut etter noen få timer etter at vi pumpet opp. Ergo vogna var moden for å få et nytt dekk. 

Anonymkode: 334ab...8ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Forumhei skrev:

Ja, man kan det. Så lenge man holder avstand til andre. 

Kan ja, men MÅ man? 

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja satt jeg på cafe med mine tre barn eller gikk jeg rett på barnas hus, fikk nytt dekk og rett ut i bilen igjen? Venter spent på svaret ditt. 

Ts

Anonymkode: 334ab...8ac

Uansett hva du gjorde eller hvor lenge du var, har du vært på kjøpesenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...