Gå til innhold

Hva trenger jeg for å jogge utendørs?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er fortsatt antydninger til snø i luften her, men jeg skulle gjerne jogget litt ute nå som alt er stengt ned. Hva trenger jeg til dette? Jeg vil ikke fryse, men heller ikke bli for varm. Hva slags klær burde jeg velge?

Anonymkode: 4f0c5...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Apocalypte said:

Joggesko, joggebukse og en genser. 

Det høres utrolig kaldt ut når det fortsatt er minusgrader, men man blir kanskje fort varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har på meg et tynt lag ull og en skalljakke i gore-tex som er regn og vindtett, men puster + vinterløpetights hvis det ikke er sol og vanlig løpetights hvis sola er fremme. Og en ullbuff i halsenm samt tynne hansker.

Anonymkode: 8aee1...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke ull under tights, hvis noe så isåfall superundertøy.

Anonymkode: 8aee1...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg foretrekker ullstilongs og ulltopp og vindtett overtrekksdress. Det er sånn type todelt langrennsdress. Ala grilldress på 80 tallet. 

Anonymkode: 76280...b43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for gode tips! Da har jeg sikkert noe i skapet som kan funke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres utrolig kaldt ut når det fortsatt er minusgrader, men man blir kanskje fort varm.

I minusgrader jogger jeg i tights med tynt for, tskjorte og fleecegenser, lue, hals og hansker. Man blir varm.

Anonymkode: eb79e...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en tynt foret tights, ulltrøye og en tynn, vindtett jakke over, når det er ca. 0 grader ute. Votter/hansker, buff og lue også. Og tynne ullsokker i skoene. Er det kaldere, tar på en tynn flisgenser i tillegg, og er det varmere, bruker jeg vanlig superundertøy eller t-skjorte i stedet for ull. 

Min erfaring er at jeg ofte blir varmere enn jeg hadde trodd, så jeg er oftere for varm enn for kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta en jakke over da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Apocalypte said:

Ta en jakke over da. 

Ok, takk uansett :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er ca 0 grader;

- skitights, eller forede løpetights. Langermet ull genser, som Kari Traa. Jakke med tynn foring. Buff. Ørevarmere. Løpehansker. Vanlige joggesko. 

Under -5

- skitights. Tynne ullsokker. Og en fleece mellom ull og jakke. Ellers samme som over. 

Er det enda varmere går jeg gradvis over til lange løpetights uten foring. Og tynn mikrofibergenser med tynn jakke over. 

Aldri Goretex jakke, eller to lag på underkroppen, som noen her anbefaler. Det er alt for tett å løpe i, selv i kuldegrader. 

Er det glatt løper jeg med terrengsko i stedet for lette joggesko. Ikke så god demping, men mye bedre grep. 

Anonymkode: d75c0...0bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joggesko

Superundertøy overkropp underkropp

En lett genser på overkropp, avhengig av hvor kaldt det er ute.

Som regel går det bra med bare superundertøy er min erfaring når man har blitt varm nok.

Løpebukse, eller skibukse eller lignende

Løpejakke, som ventilerer greit.

Gode sokker, som puster

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Forumhei skrev:

Sko

Sko med god demping 😜

Klær er da bare å prøve seg frem.. det går an å snu om det er kaldt.. og blir det for varmt knytt jakken rundt livet.

Det som er rett for en person er ikke sikkert perfekt for deg ts.

Anonymkode: ac707...c2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger, brukerangrep, brukerdebatt og innlegg fra utestengt bruker, samt svar til dette. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 11.4.2020 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Du bør ha en superundertøystrøye under en løpejakke. Blir det for varmt, kan du bare ta av deg jakken en stund. Ha på ett par tynne ullsokker og ett par løpehansker og en buff på hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vintertights og topp + løpejakke nå på vinteren fra +5 og nedover. På sommeren fra +5 og oppover vanlig tights/shorts og topp. Lue, hals og votter selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tights, superundertøy og løpejakke. I tillegg noe i halsen og over ørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...