Gå til innhold

Barn som ikke kan på skole/i barnehagen etter påske.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barn i risikogruppe eller bor med noen i risikogruppe skal ikke tilbake på skole eller i barnehage etter påske.

Jeg frykter dette vil gjøre at flere barn havner utenfor det sosial i klassen. Jeg er redd barn som ikke får vært på skole eller i barnehage, sammen med de fleste andre barn, kan bli ensomme og nærmest venneløse etter dette.

Hva tror andre brukere her inne?

Anonymkode: de7de...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke ennå om jeg bare skal ta sjansen og sende barna på skolen, synes det blir for ille at skal måtte være hjemme på grunn av meg...

Men er ingen fare for at de skal havne utfor for de er så sosiale og godt likt at det skal nok går veldig bra om jeg velger å holde de hjemme. Dessuten så har de lekevenner som og kommer til å bli hjemme så det skal gå.

Så jeg tenker at dette har mye med hvordan situasjonen er fra før, henger man i en tynn tråd sosialt sett så sier det seg selv at det ikke blir bedre av å bli hjemme. Men nå har jeg to venner som har hatt barn som blir mobbet og har hatt det helt jævlig på skolen og de har virkelig blomstret i disse corona tidene så noe godt har det ført med seg.

Anonymkode: 2c4a9...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt det samme. Jeg er alvorlig syk, immunsvikt, mye på sykehus og hatt sepsis flere ganger det siste året mm. Barnet mitt skal i utgangspunktet starte på skolen den 27. Hun er sosial, har masse venner og vil ha godt av det sosiale på skolen, men vi har også kost oss hjemme (og jeg er så glad jeg faktisk ikke ligger på sykehuset nå, ingen selvfølge🤞🏼) Vet ikke om jeg bør holde henne hjemme... savner veiledning på akkurat det, noe jeg håper kommer. Får vondt av å tenke på at alle de andre er på skolen og alt hun går glipp av.
Ser det nevnes lekevenner over her, det har hun, men når alle starter på skolen, blir jo også den situasjonen en annen, fordi da er det større sjans for at de bærer på smitte. Den er noe mindre nå, da disse familiene kjenner godt til sykdommen min og ikke møter særlig andre pr i dag. 

Anonymkode: 6f445...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkt det samme. Jeg er alvorlig syk, immunsvikt, mye på sykehus og hatt sepsis flere ganger det siste året mm. Barnet mitt skal i utgangspunktet starte på skolen den 27. Hun er sosial, har masse venner og vil ha godt av det sosiale på skolen, men vi har også kost oss hjemme (og jeg er så glad jeg faktisk ikke ligger på sykehuset nå, ingen selvfølge🤞🏼) Vet ikke om jeg bør holde henne hjemme... savner veiledning på akkurat det, noe jeg håper kommer. Får vondt av å tenke på at alle de andre er på skolen og alt hun går glipp av.
Ser det nevnes lekevenner over her, det har hun, men når alle starter på skolen, blir jo også den situasjonen en annen, fordi da er det større sjans for at de bærer på smitte. Den er noe mindre nå, da disse familiene kjenner godt til sykdommen min og ikke møter særlig andre pr i dag. 

Anonymkode: 6f445...a90

Jeg tenker det må være fastlegen din som tar en avgjørelse på om barnet skal på skolen eller ikke.

Min fastlege mener bestemt at barnet mitt fortsatt må være hjemme. Jeg bare håper inderlig ikke det blir skadelidende sosialt pga min sykdom 😟

TS

Anonymkode: de7de...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke ennå om jeg bare skal ta sjansen og sende barna på skolen, synes det blir for ille at skal måtte være hjemme på grunn av meg...

Men er ingen fare for at de skal havne utfor for de er så sosiale og godt likt at det skal nok går veldig bra om jeg velger å holde de hjemme. Dessuten så har de lekevenner som og kommer til å bli hjemme så det skal gå.

Så jeg tenker at dette har mye med hvordan situasjonen er fra før, henger man i en tynn tråd sosialt sett så sier det seg selv at det ikke blir bedre av å bli hjemme. Men nå har jeg to venner som har hatt barn som blir mobbet og har hatt det helt jævlig på skolen og de har virkelig blomstret i disse corona tidene så noe godt har det ført med seg.

Anonymkode: 2c4a9...394

Mitt barns lekevenn kommer til å begynne på skolen, og da har det ikke lenger noen lekevenn. 

Anonymkode: de7de...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absolutt noen kommer til å få det ugreit på et eller annet vis ved å være hjemme, men tror det likevel er et mindre tap for samfunnet og enkeltpersoner (selv om det kanskje hadde gjelt noen andre) enn om vi hadde holdt hele Norge stengt i lang tid. Det ville godt mer ut over Norges økonomi, og dem som virkelig ville slitt økonomisk ville fått mindre hjelp, og noen av dem og barna deres ville slitt mer enn dem som vil slite ved å isolere seg.

Anonymkode: cc234...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...