Gå til innhold

Kvinner stemmer på partier som gir dem privilegier - Hvordan rettferdiggjør de det for dem selv?


Anonym27

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym27 skrev:

Her i Norge er det mange å velge mellom. Det er ap, sv, rødt, MDG, venstre, KrF og høyre. Noen av dem begynte med dette ganske tidlig, andre endret seg når de såg de kunne tene på det.

Skal jeg forstå det slik at menn ikke stemmer på noen av disse partiene? Eller er det greit når menn gjør det? Jeg skjønner ingenting av tråden din, ikke at jeg tror det er et tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bohrman
11 minutter siden, herzeleid said:

Nå er det ingen rene feministiske partier med høy oppslutning i Norge, så en må vell til Sverige for å finne det trådstarter peker på. Videre oppfatter jeg ikke kvinners stemmemønster som mer egoistisk enn menns. Kanskje tvert imot er det jo flere kvinner som støtter, og stemmer på partier som er for, høy innvandring som vi vet er en enorm utgiftspost og som det er sannsynlig at vil ramme kvinner hardere enn menn, gitt at kvinner er mer avhengig av velferdsgodene som må deles med innvandrere. 

Her tror jeg du overvurderer hvor innsiktsfull og langsiktig tenkende den jevne velger er. Det handler om kortsiktig gevinst for langsiktig tap, men det langsiktige tapet er det nok de færreste som har tenkt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bohrman skrev:

Her tror jeg du overvurderer hvor innsiktsfull og langsiktig tenkende den jevne velger er. Det handler om kortsiktig gevinst for langsiktig tap, men det langsiktige tapet er det nok de færreste som har tenkt over.

Jeg tror ikke nødvendigvis det er så veldig gjennomtenkt, men jeg anser det samtidig som et relativt uselvisk stemmemønster. Jeg tror ikke de som stemmer for høy innvandring gjør det for å tjene på det selv, og jeg tror de fleste er inneforstått med at det medfører at det blir mindre midler til "oss". Jeg tror bare at mange av dem ikke har forstått i hvor stor grad de selv kan bli rammet, men handlingen er fortsatt mer eller mindre uselvisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg tror ikke nødvendigvis det er så veldig gjennomtenkt, men jeg anser det samtidig som et relativt uselvisk stemmemønster. Jeg tror ikke de som stemmer for høy innvandring gjør det for å tjene på det selv, og jeg tror de fleste er inneforstått med at det medfører at det blir mindre midler til "oss". Jeg tror bare at mange av dem ikke har forstått i hvor stor grad de selv kan bli rammet, men handlingen er fortsatt mer eller mindre uselvisk. 

Jeg er uenig med dette. At kvinner ønsker innvandring har nok to sider. De blir påvirket av media og de ser at det i hovedsak kommer yngre menn.

Endret av Anonym27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym27 skrev:

Jeg er uenig med dette. At kvinner ønsker innvandring har nok to sider. De blir påvirket av media og de ser at det i hovedsak kommer enslige menn.

At en blir påvirket av media tviler jeg ikke på, men jeg ser ikke handlingen som selvisk av den grunn. 

At det handler om at det kommer enslige menn, og at dette skulle gavne kvinner, tror jeg ikke har særlig forklarende kraft her. Det finnes sikkert de som gleder seg over å få større utvalg eller lettere tilgang, men dette tror jeg er svært sjelden. En må huske at det allerede er en del menn med lav status som ikke når opp på "datingmarkedet", og de som kommer er veldig ofte enda lenger nede på samfunnsstigen. 

Reaksjonene og oppslutningen ville kanskje vært en annen om det strømmet enslige unge thai-kvinner over grensen, men jeg tror likevel ikke kvinners høyere oppslutning om høy innvandring handler om at kvinner tjener på det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør da menn også?

Og alle andre grupper man kan dele folk inn i.

Det er omtrent ingen som tenker på andre når de stemmer.

Anonymkode: 01ebf...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎11‎.‎04‎.‎2020 den 13.22, Anonym27 skrev:

Forskjellen er at kvinner stemmer på partier som gjør livet verre for en gruppe, men bedre for dem selv. Det er jo ganske ondskapsfullt.

Mange menn stemmer på Frp som vil gjøre det verre for innvandrerne. Innvandrerne er en gruppe.

Anonymkode: 94de2...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2020 den 20.08, AnonymBruker skrev:

Mange menn stemmer på Frp som vil gjøre det verre for innvandrerne. Innvandrerne er en gruppe.

Anonymkode: 94de2...b31

Hva vil FrP gjøre verre for innvandrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...