Gå til innhold

Råd mot synlige arr og sprøytestikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei

 

jeg vet ikke helt hvodan jeg skal finne innformasjon så jeg prøver her.

jeg har vært missbruker og brukt sprøyter. nå har jeg nettopp lagt det bak meg men jeg hater merkene jeg har fått etter alle sprøytestikkene. de er der man tar blodprøve ved albuen. det er liksom en stripe med arr på hver side fordi det blir arrvev når man stikker for mye på samme sted så man må liksom flytte nåla litt opp og ned langs åra. 

 

jeg blir helt kvalm av og se det og ønsker dem bort så fort som mulig. spesielt siden det nærmer seg sommer og jeg kan skjule dem med genser.

 

har noen her noen gode tips mot sånt? kremer eller hva som helst? ikke pudder eller slikt som kan gå vekk ved bading og sånn, men noe som virkelig får fjernet det

 

tusen hjertelig takk for alle svar

Anonymkode: 86612...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike arr blir mindre med tiden, men aldri helt borte. Jeg fikk væske intravenøst i en ukes tid da jeg var to år gammel, men arrene er der fremdeles.

Anonymkode: bb281...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laserbehandling eller tatovere over? 

Anonymkode: 0f9e1...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

 

det er ikke SÅÅÅ ille, har brukt sprøyter under ett år. men det er synlig at det er litt rødt. håper det finnes noe som kan  dempe den rødfargen litt

Anonymkode: 86612...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har gitt deg 😊

Jeg holdt på med selvskading tidligere, og hadde noen stygge arr på armen.  Ville som deg få de mindre synlige. Jeg bestemte neg for å få laget en scarification , og bruke arrene i motivet på en måte. Så de ble integrerte, og noe helt annet. Det ble veldig bra resultat 😊 jeg tok det på pinpoint piercing studio i Oslo. Veldig god veiledning og oppfølging etterpå. Mine arr var gamle, mange  år, men dine blir nok mye mindre røde med tiden.  Eller så har jeg hørt om en olje som er bra på arr. Tror den heter bio oil eller noe. Tror den er på Vita. 

Anonymkode: 52fac...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De arrene dine vil blekne med tiden, du må huske andre som ikke har brukt nåla ikke tenker over at det er derfor du har arr/grop ved albuene. Sannsynligvis vil de ikke se det i det hele tatt fordi i deres verden er ikke det noe de tenker over. Det går vel an å bruke laser for å fjerne rødhet, eller hudsliping for å ikke få den gropa. Men innen sommeren skal du se armene dine allerede ser bedre ut, skjønner du blir uvel av å bli minnet på det- vil råde deg til å ikke tenke så mye på det, det minner deg bare på rus å faanskap. Fokuser på bra ting i livet ditt istedenfor, tenk på alt annet enn noe som minner om ruslivet- for livet er så mye mer enn det, å vi har brukt nok tid på dritten- på tide å lære nye ting liksom. 

Anonymkode: 6fa62...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode råd og ord folkens. Har allerede bestilt den kremen du linket til.

 

det er ikke spesielt synlig nå, litt rødt, men jeg skal møte en dame neste helg.. vil så gjerne at det skal være så lite synlig som overhodet mulig til da. Men nå er det jo ikke lenge siden jeg la bort sprøyta. Kanskje det heles bedre etter en uke til og med de kremene. Bruker allerede en som heter noe med hydrioid eller noe fra apoteket. Smører på døgnet rundt syns det har hjulpet allerede 

Anonymkode: 86612...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen klinikker som utfører kosmetisk tatovering, der de finner din hudtone og tatoverer i samme farge. Ellers kan du jo evt gå for «vanlig» tatovering? Jeg gjorde det, ser nesten ikke arrene lenger.

Anonymkode: 5174f...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...