Gå til innhold

Etter påske; kommer du til å shoppe på kjøpesentre, dra til frisøren, sitte på kafe, gå på resturant?


AnonymBruker

Etter påske; kommer du til å shoppe på kjøpesentre, dra til frisøren, sitte på kafe, gå på resturant?  

306 stemmer

  1. 1. Etter påske; kommer du til å shoppe på kjøpesentre, dra til frisøren, sitte på kafe, gå på resturant?

    • Ja
      79
    • Nei
      143
    • Usikker, mulig jeg venter noen uker for å se utviklingen på antall smittede
      84


Anbefalte innlegg

Det er jo mer og mer butikker som nå åpnes etter påske, frisørene åpner og det er kafer og resturanter som er åpne. 


Kommer du til å benytte deg mer av dette etter påske?

Anonymkode: 20388...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer til å handle når jeg trenger det. Vi drar ikke i butikken hvis vi «bare trenger» et eller annet. Handler så sjelden vi kan. Ellers holder vi oss hjemme. Shopping og kafé/restaurant er ikke aktuelt for meg/oss enda. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Shopper på kjøpesenter nå også hvis jeg er nødt. Ikke så ofte som før, men jeg har jo ikke sluttet å kjøpe varer. Det er faktisk også en del av dugnaden - å bidra til å holde hjulene i gang.

Spiser på restaurant nå også, null problem, de som har åpent, har stengt annethvert bord.

Anonymkode: 353fe...6b1

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi kommer til å se det an. Vi handler jo på dagligvarebutikkene som er i kjøpesenteret nå, men jeg tror ikke vi kommer til å gjøre mer enn det i begynnelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo svare selv.

Nei, jeg kommer til å vente noen uker for å følge med litt på hva som skjer. Jeg mathandler og går på apoteket hvis jeg trenger noe der. 

Men spiser på resturant og gå på kafe - noe jeg savner veldig å gjøre med venner - kommer jeg til å fortsette å vente med en stund til. Det samme med shopping, jeg har ikke behov for å kjøpe klær eller dille rundt på Kitchen bare for å glo.

Anonymkode: 20388...a39

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke. Har ikke tall på hvor mange ganger frisører hoster,nyser og puster deg rett i trynet når jeg har klippet meg gjennom årene. 

Anonymkode: 7751c...343

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å gå til frisøren.  Kjøpesenter går jeg sjeldent på uansett,  så det er ikke noe jeg savner.  Kommer nok til å gå på restaurant i sommer,  men tror jeg ser det an til juni- juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisør har jeg ikke noe behov for med det første, ikke shoppingsenter eller kafè heller.  Men når det går an å få seg en halvliter på uteservering står jeg først i køen 😁🍺

Anonymkode: f91b5...764

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før påske var jeg på butikker, og jeg spiste på restaurant. Senest på onsdag. 

Frisøren drar jeg nok til når de åpner igjen. 

Finnes ikke redd for smitte for egen del. Følger alle retningslinjer og råd fra myndighetene for å redusere smitte  til risikogruppene, eller overbelastning av helsevesenet. 

Anonymkode: 3206d...021

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Skal invitere mine få faste venner over for vin på terassen som vi har gjort de siste ukene. Café og restauranter med masse fremmede folk har jeg ikke behov for nå. 

Anonymkode: 8a9e6...017

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg gjør bare de aller mest nødvendige tingene frem til høsten. Jeg tar dette på alvor og kan sosialisere senere.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det ikke om å "måtte sosialisere", "måtte shoppe". 

Men om å holde yrkesgrupper i livet, og økonomien i gang. 

Restaurantene har utmerkede rutiner nå. 1-2 ganger i uka henter vi takeaway. Tre ganger har vi spist ute. Det er god avstad, og solide rutiner. 

Butikkene tilsvarende. Spriting og avstand. Jeg virrer selvfølgelig ikke rundt og shopper, og ser. Men har en handleliste, og kjøper bevisst det jeg har planlagt. Har handlet inn til flere større prosjekter i hus og hage, så har vi litt å pusle med hver dag. 

Og når frisøren min åpner igjen trenger de at noen bruker pengene der. Og jeg stoler på at de har gode rutiner for smittespredning. 

Anonymkode: 3206d...021

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Siden hysteriet ikke har rammet meg, så kommer jeg selvsagt til å gjøre det

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Jeg "holder hjulene i gang" ved å kjøpe takeaway fra favorittrestaurantene og nettshopper fra kjedene som er de samme som finnes i kjøpesenter. 

Dere som er så ivrige etter å gå tilbake til sånn det var før bør omstille dere først som sist. Vi kommer ikke til å få den verdenen vi forlot i februar. Ikke på mange år. Når bransjer og industrier går konkurs så må vi bygge opp en ny infrastruktur basert på andre behov. Vi er på vei mot en gigantisk økonomisk krise, og det er utopisk og uforsvarlig å tro at vi kan hoppe rett tilbake til overforbruket og reisevanene vi hadde før. 

Anonymkode: 29fc3...1d7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...