Gå til innhold

Noen frisører eller folk som har peiling på farge her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker en brun/lus brun hårfarge. Skal avfarge håret først,men det jeg lurer på er for å få en brun eller lys brun blir da nr 6 i butikk farge for mørk? Mange sier at den er nærmere svart? Har mørkebrunt nå og ønsker virkelig ikke svart. Blr jeg velge 7? På forhånd takk.

Anonymkode: 8e5e3...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ganske mørkt hår og ville kun legge en farge i for å få bort de grå hårene. Brukte nr.5 lysebrun  casting creme gloss fra loreal som ikke er permanent farge. Det blev veldig mørkt brun, 2-3 nyanser mørkere enn min farge. Så vær obs, ta heller 1-2 nyanser lysere enn det du ønsker oppnå som resultat. 

Anonymkode: 71478...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor lett håret ditt tar til seg farge. Om det er tørt og skadet (f.eks. etter mye farging) vil det ofte ta til seg mer farge. Det er riktignok individuelt. 

Boksfargene du får kjøpt i butikk er også ofte unødvendig sterke og sliter dermed mye på håret. Anbefaler å kjøpe frisørfarge/toning, Wella Color Touch er bra. Jeg ville gått for 7 og heller farget over med en mørkere igjen om det blir for lyst. 

Husk å vente en uke eller så etter avfargingen. Om ikke alle fargemolekylene er ute av håret risikerer du at de reoksiderer ved farging og blir mørke igjen. Avfarging kan også gjøre håret ganske porøst (og dermed ta til seg mer farge) så jeg anbefaler å kure håret godt og se an kvaliteten før du farger. 

Anonymkode: 21b97...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil ikke få kjøpt toning hos frisør, eller å komme fram til hvilken butiikktoning du kan kjøpe som vil ordne opp i hjemmeavfarget hår. Du blir garantert gul og oransje. Antageligvis gul i bunnen og mørkere oransje ut i lengdene. Her pleier jo frisører å blande flere farger og bruke forskjellige til de forskjellige utgangspunktene i håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mørk blond og bruker 8.1, som liksom er kald blond, men den blir lys brun uten rødskjær. Hjemmefarge blir ofte mye mørkere enn man skulle tro. 

Anonymkode: 8b112...bdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke valgt 6. Jeg farget håret mitt i nr 4 for et år siden (har mørkebrunt hår, ville farge bort grå hår), og det ble helt seriøst kullsvart. Farget det igjen nå nylig i nr 5, og nå ble det mørkebrunt heldigvis, og ikke svart. 

Anonymkode: 1b7f7...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på hvor lett håret ditt tar til seg farge. Om det er tørt og skadet (f.eks. etter mye farging) vil det ofte ta til seg mer farge. Det er riktignok individuelt. 

Boksfargene du får kjøpt i butikk er også ofte unødvendig sterke og sliter dermed mye på håret. Anbefaler å kjøpe frisørfarge/toning, Wella Color Touch er bra. Jeg ville gått for 7 og heller farget over med en mørkere igjen om det blir for lyst. 

Husk å vente en uke eller så etter avfargingen. Om ikke alle fargemolekylene er ute av håret risikerer du at de reoksiderer ved farging og blir mørke igjen. Avfarging kan også gjøre håret ganske porøst (og dermed ta til seg mer farge) så jeg anbefaler å kure håret godt og se an kvaliteten før du farger. 

Anonymkode: 21b97...544

Skulle ønske du svarte før. Jeg har gjennomført det og tok farge i med en gang da det ble ganske stygg rødbrun farge. Uansett det ble ganske mørkt med 6,men det er brunt nå ikke svart. 

Anonymkode: 8e5e3...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mørk blond og bruker 8.1, som liksom er kald blond, men den blir lys brun uten rødskjær. Hjemmefarge blir ofte mye mørkere enn man skulle tro. 

Anonymkode: 8b112...bdf

Mulig jeg går for den nesten gang. Skulle ønske jeg så dette før jeg farga med 6,men håper den vasker seg ut.

Anonymkode: 8e5e3...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei🌼

Det er utrolig stor variasjon på hårfargene til hjemmebruk. Når håret har vært avfarget er også hårstrået mer åpent/porøst og da kan fargen fort bli mørkere. 
Det er utgangspunktet på håret som avgjør sluttresultatet. 
Vanskelig å anbefale en konkret farge her, men Revlon og Wella har profesjonelle hårfarger til hjemmebruk, føler de har en mer riktig oppbygging i fargene😊 

Jeg er frisør og tester ut hårfarger til hjemmebruk på min YouTube kanal: by Bente

Masse lykke til🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...