Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en et par mnd siden så møtte jeg igjen en jeg var litt sammen med for 20 år siden. Vi fant tonen igjen og hadde en kjempefin kveld. Etter dette har vi møttes et par ganger til kaffe og skrevet mld hver dag. Tror nok jeg har fått ca 5-10 mld hver dag, søte god morgen/god natt mld osv.. han virker veldig omsorgsfull og snill. Så plutselig for en mnd siden ble det heeeelt stille fra han. Jeg ville ikke pushe og tenkte vel at, jaja, det var det.. men samtidig tenkte jeg at det var barnslig å plutselig ghoste noen på den måten. Så ei uke senere så kommer det lange mld om at han liker meg kjempegodt men at han er redd for å bli såret. Javel tenkte jeg.. hvem har ikke blitt såret? Men det ble til at vi tok opp igjen kontakten og begynte å skrive masse mld’er igjen. 
Så plutselig- stille igjen.. uten videre forklaring.. hva skal jeg tro? Det eneste jeg tenker nå at dette ikke er en person jeg ønsker å ha i livet mitt. Føler jeg blir behandlet dårlig. Eller er jeg for hårsår? 
Hva er greia? Jeg skjønner ærlig talt ikke sånn oppførsel. 

Anonymkode: b8d40...a95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du blir behandlet dårlig. Siden dere møttes for 20 år siden, regner jeg med dere er godt voksne. Godt voksne mennesker vet at man kan bli såret, men det stopper de ikke for å finne ut av noe de føler er riktig. 

Føles ut som han «leker» litt med deg, at han ikke vet hva han vil, og du fortjener bedre.

En annen ting kan være om han akkurat har kommet ut av et langt, dårlig forhold... da vil han kanskje (forståelig) være alene litt, men klarer ikke å gi slipp på deg? 

Anonymkode: 224fe...7fe

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du er hårsår. Har selv vært ute for sånne menn, og det driver meg bare bort fra dem. Husker spesielt én jeg hadde kjempegod kontakt med, men plutselig en dag ble det helt stille. Gikk et par måneder før han lot høre fra seg, og da med en tynn forklaring med at han hadde følelser for ei annen, men hun var gift, og derfor ville han heller satse på meg. Jeg var dum nok til å godta det der. Helt til han forsvant igjen. Og så dukket opp igjen. Han mindfucket meg og lekte med meg. Og jeg lærte noe veldig viktig: en sånn person nekter jeg å ha i livet mitt. Det finnes heldigvis menn som ikke driver på slik, så prøv heller å finne en sånn.

Anonymkode: bc26b...735

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hør på magefølelsen din nå. Nylig gått ut av et forhold på 3 år med en av samme ulla. Han og jeg hadde også en forhistorie fra mange år tilbake.  Men dengang ble vi ikke et par. 20 år gjør mye med folk. Men det han viser deg nå,er ikke hva du er verdt. Så ikke gi HAN kreditt for old times sake...livet er nå.❤

Anonymkode: 2ef19...33e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi er godt voksne og derfor blir jeg overrasket over sånn oppførsel. Han kunne i det minste vært ærlig og skrevet at han ikke er int, at han trenger tid.. eller hva som helst. Jeg er ingen dramatisk person så det burde være ukomplisert. 

Nei, sånne personer vil jeg ikke ha i livet mitt. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi er godt voksne og derfor blir jeg overrasket over sånn oppførsel. Han kunne i det minste vært ærlig og skrevet at han ikke er int, at han trenger tid.. eller hva som helst. Jeg er ingen dramatisk person så det burde være ukomplisert. 

Nei, sånne personer vil jeg ikke ha i livet mitt. 

Til syvende og sist handler det jo om respekt. Hadde han trengt tid til å tenke, kunne han ha skrevet en melding og forklart akkurat det. Det hadde ikke tatt ham mer enn et lite minutt. I stedet lar han deg gå i uvisshet, noe som selvsagt føles vondt for deg. Hadde han hatt respekt/omsorg for deg, hadde han sendt deg en melding. Viser jo sitt sanne jeg ved å bare forsvinne slik🙄

Anonymkode: bc26b...735

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Og én ting til: virker som han prøver å hooke deg,ved å være varm og kald. Dersom du innleder et seksuelt forhold til ham for tidlig,,,så vil det eskalere.  Vi kvinner knytter for sterke bånd etter sex , kontra hva menn gjør. Vær forsiktig. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og én ting til: virker som han prøver å hooke deg,ved å være varm og kald. Dersom du innleder et seksuelt forhold til ham for tidlig,,,så vil det eskalere.  Vi kvinner knytter for sterke bånd etter sex , kontra hva menn gjør. Vær forsiktig. 

Jeg har heldigvis vært ute en vinternatt før så jeg kommer aldri til å ligge med en mann før vi er ordentlig kjærester med et avklart forhold. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte en jeg aldri kunne tenkt noe mer med, så hadde vi sex og hva skjer i topplokket mitt da? Jo jeg begynner å glorifisere hele personen, setter han på en pidestall.... Østrogen altså 🙄

Hvorfor er det slik for oss kvinner tror du ? 

Anonymkode: 4388d...c65

• Liker 3
Skrevet

For en et par mnd siden så møtte jeg igjen en jeg var litt sammen med for 20 år siden. Vi fant tonen igjen og hadde en kjempefin kveld. Etter dette har vi møttes et par ganger til kaffe og skrevet mld hver dag. Tror nok jeg har fått ca 5-10 mld hver dag, søte god morgen/god natt mld osv.. han virker veldig omsorgsfull og snill. Så plutselig for en mnd siden ble det heeeelt stille fra han. Jeg ville ikke pushe og tenkte vel at, jaja, det var det.. men samtidig tenkte jeg at det var barnslig å plutselig ghoste noen på den måten. Så ei uke senere så kommer det lange mld om at han liker meg kjempegodt men at han er redd for å bli såret. Javel tenkte jeg.. hvem har ikke blitt såret? Men det ble til at vi tok opp igjen kontakten og begynte å skrive masse mld’er igjen. 
Så plutselig- stille igjen.. uten videre forklaring.. hva skal jeg tro? Det eneste jeg tenker nå at dette ikke er en person jeg ønsker å ha i livet mitt. Føler jeg blir behandlet dårlig. Eller er jeg for hårsår? 

Han holder deg på gress, og manipulerer deg. LØP 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har han voksne barn?

Anonymkode: d601e...ed8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har han voksne barn?

Hvordan kan det forklare noe? 

Anonymkode: 7bf76...b70

AnonymBruker
Skrevet

Her er det mange røde flagg.

Dere har ikke engang innledet en normal relasjon før det blir karaktrisert som "merkelig oppførsel." Han virker veldig "omsorgsfull" for å så plutselig bli "stille". Dette er en form for ghosting, men fungerer også som av/på eller kald/varm oppførsel som de gjør helt bevisst for å hekte.

Vedkommende ser at du glipper, det tar defor en uke før det kommuiseres på meldinger om at han liker deg kjempegodt og  at han redd for å bli såret. Så blir det plutselig stille igjen, ja hva skal en tro?

Det finnes en del mennesker med personlighetsforstyrrelser der ute, de bruker manipulative teknikker for å hente supply fra ofre. Hvis du leser om narsissister, psykopater og borderlines er det slik de holder på. I første fase gir de utrykk for omsorg, "at de liker deg" og at de er"verdens snilleste" men det er bare et skakeskjul, de kan ikke vise hvem de egentlig er da de da blir avslørt.

Er man bevisst på slike røde flagg, er de lette og gjennomskue. Det har ingenting meg alder å gjøre, de gjentar bevisst samme mønstre hele livet, det er nemlig en konkurranse for dem. De er farlige, og jeg ber deg om og avlsutte kontakten med alle individer som behandler deg slik, det er nemlig ikke normalt.

For videre lesning, forståelse og kunnskap:

Assc Direct / Youtube

Psykopati og kjærlighet / youtube /Blogg

Soul Gps

Inner integration

Anonymkode: fff60...be6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Litt om manipulerende taktikker de bruker:

Lovebombing, smiger og framtisdbløff- For å hekte, doserer også varm/kald oppførsel gjerne med ghosting involvert.

Gashlighting, det kan være gaver, stonewalling, nedbrytende kommentarer forkledt som "spøk"/ det var bare "tull" tåler du ikke det? Blameshifting, ordsalat, de lyger bevisst og de fleste er utro, det er mye mer manipuleringsteknikker, men vil si SMIGER er den største. ( Les: "jeg vil ha noe fra deg" og jeg bruker smiger for og oppnå det". 

Det handler om kontroll, supply og makt, i tillegg er de i stadig konkurranse med deg. 

Bryt sirkelen og det han nå prøver på, nemlig å få deg hektet i "the circkle of abuse"

Les deg opp.

Null kontakt.

Anonymkode: fff60...be6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal det sies at den gang da for 20 år siden når vi var sammen så hadde vi tilslutt sex. (jeg ventet lenge til jeg følte meg trygg i forholdet, jeg var jo ung). Han brukte ikke kondom og jeg gikk ikke på pillen. Han kom inni meg og jeg fikk litt sjokk fordi jeg trodde han kom til å hoppe av. Han trodde sikkert at jeg gikk på pillen så det var klønete av oss begge. Heldigvis ble jeg ikke gravid. Jeg sa til han dagen etter at ops -jeg går ikke på pillen (vi hadde nå vært sammen i 7 mnd). Hvorav han blir kjempesur, legger raskt på og sender meg ei skikkelig stygg mld (husker ikke innholdet nå idag men jeg skjønte at det var slutt). Vi var unge men jeg synes uansett at dette var en merkelig måte å reagere på. I mitt hodet så kunne vi begge si at det var dumt av oss begge og passe på å bruke prevensjon deretter. 
Jeg trodde nå 20 år etter at han var blitt voksen men det er mulig sånne aldri blir «riktige» i hodet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenk fra hans side.

Han sender masse meldinger og du sender tilbake. 

Så stopper han å sende mld for å se hva du gjør ,og du sender da heller ikke men venter på ham. 

Så tenker han ja ja ,0 initiativ fra hu her ,men han liker deg og kan ikke la være så etter en stund sender han mld igjen og du svarer igjen.

Skjønner ?

Typisk kvinne tenking det ,hvis han vil ha meg må han gjøre alt og jeg skal bare sitte på gjerdet og vente.

Vil dere vil ha noen så vis initiativ i tide og utide kvinnefolk. 

Anonymkode: 5f6d4...72f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det forklare noe? 

Anonymkode: 7bf76...b70

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis han faktisk har blitt såret så dypt i sitt liv at dette er følgene av det? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte en jeg aldri kunne tenkt noe mer med, så hadde vi sex og hva skjer i topplokket mitt da? Jo jeg begynner å glorifisere hele personen, setter han på en pidestall.... Østrogen altså 🙄

Hvorfor er det slik for oss kvinner tror du ? 

Anonymkode: 4388d...c65

Det er et uttrykk som heter:
Kvinner gir sex for å få kjærlighet. Menn gir kjærlighet for å få sex.

Det er mye sannhet i den...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk fra hans side.

Han sender masse meldinger og du sender tilbake. 

Så stopper han å sende mld for å se hva du gjør ,og du sender da heller ikke men venter på ham. 

Så tenker han ja ja ,0 initiativ fra hu her ,men han liker deg og kan ikke la være så etter en stund sender han mld igjen og du svarer igjen.

Skjønner ?

Typisk kvinne tenking det ,hvis han vil ha meg må han gjøre alt og jeg skal bare sitte på gjerdet og vente.

Vil dere vil ha noen så vis initiativ i tide og utide kvinnefolk. 

Anonymkode: 5f6d4...72f

Så du som mann synes jeg burde ta kontakt med han? Han vet jo at jeg er interessert fra før. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du som mann synes jeg burde ta kontakt med han? Han vet jo at jeg er interessert fra før. 

Du vet også at han er interessert fra før. Vær nå litt avslappet og spør han om ting i stedet for å vente på at han skal ta kontakt hele tiden. Er helt ok med en stille dag, men rart om du venter en uke på melding fra noen når du kunne sendt først. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...