Gå til innhold

Alle gode ting er 4!🥰❤️


Hopptimisten

Anbefalte innlegg

På 5.8.2020 den 14.58, Amatariel skrev:

Vil gjerne følge med deg her..! :klemmer:Vet jo alt om hvordan det er å bli gravid med tre aborter bak seg. Mange følelser omkring det. Men nå har du kommet over et STORT hinder, så det er kjempebra! Skal heie hele denne spiren din i mål :heiajente:

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nesten litt skummelt å oppdatere her🙈  Er i dag 6+1 og kvalmen har vært ganske ille i  godt over en uke nå! Mulig det er på grunn av Lutinus, det vet jeg ikke🤔 Har ikke kastet opp enda, men er konstant kjempekvalm og svimmel, og gulper opp maten, så orker ikke gjøre stort😅 Ingen av mine tidligere graviditeter har vært sånn som denne, mulig det er pga Lutinus, men håper det er et positivt tegn om at denne spiren sitter som den skal!🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer en liten oppdatering til her i dag! Hadde en veldig ekkel episode i dag😖 Har vært mye svimmel om dagen, også var jeg så vidt innom kjøpesenteret i dag. Merket at jeg ble ganske svimmel og tenkte å hå å kjøpe meg noe å drikke. Fikk kommet meg inn på en kiosk og slet veldig med ekstrem svimmelhet da jeg stod i kassa for å kjøpe en flaske vann. Måtte åpne flaska med en gang og hive innpå samtidig som jeg måtte sette meg på en stol der inne. Svetten rant og jeg satt og slet med å se noe og merket at det kun var hakket før jeg holdt på å besvime. Måtte legge meg over bordet en stund, og tømme vannflasken helt! Heldigvis besvimte jeg ikke men det var virkelig nære på. Utrolig ekkelt! Samme skjedde på lørdag, men det var heldigvis hjemme! Tør ikke gå ut så mye om dagen, da jeg blir svimmel og uvel nesten hver gang jeg reiser meg opp😥 

 

tusen takk @Chipndip❤️

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så ubehagelig at du sliter med svimmelanfall! Du får virkelig ta det med ro fremover og la mannen ta ærender o.l. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja det var virkelig ekkelt🙈 Tror jeg må begynne å gå med vann og kjeks i veska fremover, og er nok ikke dumt å la mannen gjøre det meste av ærender😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det hørtes skikkelig ubehagelig ut ja! Ta vare på deg selv, pass på å få i deg nok salt og vann ja 🥰 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig vondt alt du har måttet gå gjennom! Håper det går bra denne gangen! ❤️  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0! Dette er forsåvidt fjerde gangen jeg kommer meg til 7+0, så ingen stor bragd ennå! 
Har vært kvalm i et par uker nå, og merker at kvalmen er værst på formiddagen, også kommer den snikende igjen på ettermiddagen. Har kastet opp en gang hittil bare, så blir spennende å se hvordan dette utvikler seg!😅

Føler at det er noe som er annerledes denne gangen, så håper det er bra! Selvom jeg ikke tør helt å se etter positive tegn i frykt for å bli skuffet igjen🙈 Denne gangen føler jeg hvertfall mer gravid enn jeg noen gang har gjort før (annet enn under rier og blødninger fra SA🙈), så det er jo noe!🥳 

I går hadde jeg forferdelig mye stikking nederst i magen helt på høyre side, litt ekstra skummelt med tapshistorikk, men satser på det er helt vanlig😅 

Mellom 7+0 og 9+0 har mine tidligere SA startet, så må si de neste ukene nå blir veldig nervepirrende og litt skumle for meg! Jeg håper virkelig jeg slipper å gå igjennom det der for fjerde gang og at jeg endelig har en spire som sitter🥰🤞🏼🤞🏼 Det er virkelig alt jeg ønsker meg nå!

54DA72B9-B38A-49A1-BF35-BB366959F5BE.jpeg

Endret av Hopptimisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hopptimisten skrev:

7+0! Dette er forsåvidt fjerde gangen jeg kommer meg til 7+0, så ingen stor bragd ennå! 
Har vært kvalm i et par uker nå, og merker at kvalmen er værst på formiddagen, også kommer den snikende igjen på ettermiddagen. Har kastet opp en gang hittil bare, så blir spennende å se hvordan dette utvikler seg!😅

Føler at det er noe som er annerledes denne gangen, så håper det er bra! Selvom jeg ikke tør helt å se etter positive tegn i frykt for å bli skuffet igjen🙈 Denne gangen føler jeg hvertfall mer gravid enn jeg noen gang har gjort før (annet enn under rier og blødninger fra SA🙈), så det er jo noe!🥳 

I går hadde jeg forferdelig mye stikking nederst i magen helt på høyre side, litt ekstra skummelt med tapshistorikk, men satser på det er helt vanlig😅 

Mellom 7+0 og 9+0 har mine tidligere SA startet, så må si de neste ukene nå blir veldig nervepirrende og litt skumle for meg! Jeg håper virkelig jeg slipper å gå igjennom det der for fjerde gang og at jeg endelig har en spire som sitter🥰🤞🏼🤞🏼 Det er virkelig alt jeg ønsker meg nå!

54DA72B9-B38A-49A1-BF35-BB366959F5BE.jpeg

Hurra for uke 7 👏🏻😃 

det at du er mye kvalm er jo egentlig bare positivt! 😃 og at du kjenner det er annerledes denne gangen er jo også bra! 
Det at det stikker mye er livmoren som strekker seg. Husker jeg hadde mye stikk på sidene mot lysken og frem mot magen, og så mye menssmerter at det gjorde vondt! Jeg var sikker på at jeg mistet hver gang men det er bare livmoren som strekker seg.🥰 noen får mer vondter enn andre når livmoren strekker seg, og begge deler er helt normalt! Det går tråder fra livmoren så det er derfor vi får vondt i sidene mot lysken 😃 for de tøyer seg osv 😀 man kjenner på veldig mye de første ukene og skjønner godt at du analyserer alt du kjenner, spesielt med tanke på hva du har vært igjennom fra før! Men vit at sånne stikk er positivt. Tro meg jeg leste myye om dette sist jeg gikk gravid så akkurat dette kan jeg🤣 var så hysterisk at jeg måtte snakke med jordmor på tlf sist og hun forklarte masse om hva vi kjenner og hva det er den første tiden, måtte det for å bli roligere av alt jeg kjente.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Love90 skrev:

Hurra for uke 7 👏🏻😃 

det at du er mye kvalm er jo egentlig bare positivt! 😃 og at du kjenner det er annerledes denne gangen er jo også bra! 
Det at det stikker mye er livmoren som strekker seg. Husker jeg hadde mye stikk på sidene mot lysken og frem mot magen, og så mye menssmerter at det gjorde vondt! Jeg var sikker på at jeg mistet hver gang men det er bare livmoren som strekker seg.🥰 noen får mer vondter enn andre når livmoren strekker seg, og begge deler er helt normalt! Det går tråder fra livmoren så det er derfor vi får vondt i sidene mot lysken 😃 for de tøyer seg osv 😀 man kjenner på veldig mye de første ukene og skjønner godt at du analyserer alt du kjenner, spesielt med tanke på hva du har vært igjennom fra før! Men vit at sånne stikk er positivt. Tro meg jeg leste myye om dette sist jeg gikk gravid så akkurat dette kan jeg🤣 var så hysterisk at jeg måtte snakke med jordmor på tlf sist og hun forklarte masse om hva vi kjenner og hva det er den første tiden, måtte det for å bli roligere av alt jeg kjente.. 

Tusen takk for veldig beroligende svar! Du er god!🥰

Må si jeg blir litt ekstra stresset når det er så og si bare på en side! Blir redd for at det skal være utenfor livmoren eller noe🙈 Men merkelig nok så føler jeg meg allikevel litt mer rolig denne gangen, selvom jeg overanalyserer litt innimellom☺️ Merker det jo veldig godt både under eggløsning og menstruasjon så skulle vel bare mangle at jeg skulle merke en graviditet også😅 Nå vil jeg bare komme meg igjennom de neste ukene uten blødning! 
Skal til legen i dag også, så håper på å få time til UL☺️🤞🏼

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen i dag! Henvisning til tidlig ultralyd og ordinær ultralyd skulle sendes i dag☺️ Blodtrykket ble målt til 120/60, noe som visstnok var helt perfekt! 👌🏼 Var litt bekymret for litt lavt blodtrykk😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurraaa for uke 7 🥰🤩

Jeg tror det bare er positivt at du kjenner litt! Livmoren strekker seg godt og langt nå, så det skulle bare mangle 🤗 Jeg leste inne på en side der jordmor svarte på et lignende spørsmål, og hu skrev:

At det er mer vondt på den ene siden er et godt tegn, for det er som regel på den siden der egget løsnet hvor det gule legemet fortsetter å produsere graviditetsbevarende hormoner. Dette er helt normalt og kan vare frem til ca uke 12 der morkaken tar over produksjonen  av hcg videre og resten av svangerskapet. 

Blir spennende å se når du får TUL og når du får offentlig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Hurraaa for uke 7 🥰🤩

Jeg tror det bare er positivt at du kjenner litt! Livmoren strekker seg godt og langt nå, så det skulle bare mangle 🤗 Jeg leste inne på en side der jordmor svarte på et lignende spørsmål, og hu skrev:

At det er mer vondt på den ene siden er et godt tegn, for det er som regel på den siden der egget løsnet hvor det gule legemet fortsetter å produsere graviditetsbevarende hormoner. Dette er helt normalt og kan vare frem til ca uke 12 der morkaken tar over produksjonen  av hcg videre og resten av svangerskapet. 

Blir spennende å se når du får TUL og når du får offentlig 😀

Åå, så fint! Tusen takk❤️ Det stemmer jo faktisk at det er på samme side hvor egget løsnet hos meg!☺️
Ja det blir spennende å se😅🤞🏼

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 7 uker! Syns alle symptomene dine høres veldig fine ut 😊 Men uff, skjønner godt at de neste ukene blir nervepirrende. Når du har den historikken du har akkurat de ukene der. Jeg vet alt om angst på dette, men i mitt tilfelle har jeg jo mistet mellom alt fra 6-14 uker, så mye mer spredt. Blir utrolig godt for deg å komme over til uke 10 da! Krysser fingrene for at det går fooort til du er der, og at du i mellomtiden får en TUL som viser at alt er bra. Jeg tenker - det finnes faktisk en grense for hvor mange ganger på rad man skal miste. Nå ER det din tur. Jeg hadde heller ikke tro på den fjerde graviditeten min etter å ha mistet tre ganger på rad... men den holdt den. Og det skal din også gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, Amatariel skrev:

Gratulerer med 7 uker! Syns alle symptomene dine høres veldig fine ut 😊 Men uff, skjønner godt at de neste ukene blir nervepirrende. Når du har den historikken du har akkurat de ukene der. Jeg vet alt om angst på dette, men i mitt tilfelle har jeg jo mistet mellom alt fra 6-14 uker, så mye mer spredt. Blir utrolig godt for deg å komme over til uke 10 da! Krysser fingrene for at det går fooort til du er der, og at du i mellomtiden får en TUL som viser at alt er bra. Jeg tenker - det finnes faktisk en grense for hvor mange ganger på rad man skal miste. Nå ER det din tur. Jeg hadde heller ikke tro på den fjerde graviditeten min etter å ha mistet tre ganger på rad... men den holdt den. Og det skal din også gjøre!

Tusen takk for gode ord❤️ Det er så godt å høre om at andre som har mistet flere ganger får det til til slutt🥰 Jeg tenker jo også at det bør finnes en grense for hvor mange ganger man skal miste, og håper virkelig at denne gangen er det min tur☺️ Jeg tenker jo også at du har mistet nok ganger nå, så krysser virkelig alt jeg har for at du får ditt fjerde og siste barn veldig snart! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått time på sykehuset til tidlig UL på fredag! Er da 7+4! Jeg gruer meg!! Jeg  har i utgangspunktet en god følelse denne gangen, men er såå redd for å få dårlig beskjed igjen!😬😱

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på TUL! Jeg er like langt på vei som deg. Tenker også mye og er redd for å miste. Jeg fikk MA en gang som startet med spotting i uke 9. Men neste gang fikk jeg barn og alt gikk bra. Nå prøver jeg på nytt barn og sammenligner hele tiden symptomer med de første to gangene. Det går nok bra denne gangen med deg😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ugle83 skrev:

Lykke til på TUL! Jeg er like langt på vei som deg. Tenker også mye og er redd for å miste. Jeg fikk MA en gang som startet med spotting i uke 9. Men neste gang fikk jeg barn og alt gikk bra. Nå prøver jeg på nytt barn og sammenligner hele tiden symptomer med de første to gangene. Det går nok bra denne gangen med deg😃

Tusen takk❤️ Man blir litt skrullete og overnervøs når man har opplevd det før!😬 Er så redd for at det ikke skal gå denne gangen heller, selvom jeg tenker at det sikkert er usannsynlig med en MA og 3 SA på rad! 
Så morsomt at vi er like langt! Håper vi kan følge hverandre hele veien☺️ Har du dagbok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...