Gå til innhold

Alle gode ting er 4!🥰❤️


Hopptimisten

Anbefalte innlegg

Velkommen til min dagbok! 😊

Er 32 år, og vi prøver oss på første barn. Begynte prøvingen i januar 2019, og har mistet i MA i uke 10/11 og SA i uke 8, og ny SA i uke 9/10. 

Nå venter vi på den etterlengtede jenta vår❤️

Kjærringråd fulgt for å bli gravid PP det klaffet😂:

- Grapefruktjuice før EL

- Slimløsende hostesaft i ca 1 uke før EL

- Babyklister fra EL

- Spise ananas inkl kjerne i 5 dager etter EL

- Akupunktur 


Symptomer før 12 uker:
- Veldig ømme bryster! Merker faktisk at de har vokst allerede i uke 7!

- Veldig kvalm, kommer og går litt men værst formiddag og ettermiddag/kveld

- Så svimmel.

- Dårlig matlyst, ikke så mye som smaker!

- Plutselig dårlig kondis, veldig sliten.

- Trøtt og sover ofte på dagtid🙈

- Mye ligamentsmerter/stikking i lysken

- Hodepine som kommer og går.

- Ekstremt mye tjukt slim i halsen, brekninger ved tannpuss. 
 

Symptomer etter 12 uker:

- Hodepine som kommer og går

- Vondt/sliten i øvre del av ryggen

- Tisser OFTE! (Våkner alltid på natta)

- Synlig mage (fra ca 9-10 uker) ❤️

- Raper, hikker, sure oppstøt hele tiden!

- Cravings: melk! 

- Synes nesten all middag lukter ekkelt, ikke så mye mat som frister heller. 

- Fortsatt mye tjukt slim i halsen, og brekninger ved tannpuss. 

- Fortsatt ømme bryster! 

Symtomer lenger ut i graviditeten:

- Rund, stor mage! Vokser for hver uke. 

- Større pupper

- Væske fra puppene - fra uke 16-17

- Økt utflod - fra uke 19

- Vondt i bekkenet når jeg går mye- fra uke 20

- Sliten rygg når jeg sitter lenge

- Fremdeles brekninger ved tannpuss

- Treg mage

- Generelt mer sliten og mindre energi 

- Cravings: alt godteri, men særlig salt lakris som jeg ikke kan spise mye av!🙈

- Ekstremsult ca uke 16-23 og igjen fra uke 30.


Milepæler i denne graviditeten:

- Positiv test ✔️ 29.07.20🥰 (9dpo)

- 2-3 digital test ✔️ 05.08.20 (4+2)

- 3+ digital test ✔️ 11.08.20 (5+1🥳

- Tidlig Ultralyd ✔️ 28.08.20 (7+4)

- Nå 10+0 (lenger enn tidligere MA og SA) ✔️ 14.09.20

- Slutte på Lutinus 😬 ✔️09.09.20 (9+2)

- 12 uker, risikoen for SA reduseres ✔️ 28.09.20

- Slutte på babyklister ✔️

- Første time hos jordmor 29.09.20 ✔️ (Fikk høre hjertelyden❤️)

- Tidlig ultralyd 06.10.20 (13+1) ✔️🥰😍

- 2. Trimester (14+0) 12.10.20 ✔️🥳

- Ordinær ultralyd 12.11.20 (18+3) ✔️

- kjønn 👶🏻 - jente 👨‍👩‍👧💖

- Halvveis i svangerskapet 25.11.20 ✔️🥳

- Kjenne bevegelse - ✔️ kjent noe aktivitet fra uke 14, daglige bevegelser fra uke 20.

- mannen kunne kjenne aktivitet - ✔️25.12.20 (24+3)

- Kjøpe vogn  ✔️ - Bugaboo Fox 2😍

- 3. trimester -✔️ 19.01.21

- Bli ferdig med alt av innkjøp ✔️

- Fødsel 🤩🥰
 

Endret av Hopptimisten
Endre egen dagbok
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy at du starter dagbok 😊 
Jeg er 5+3 i dag, så kun noen dagen foran deg 😊 

Jeg hadde også en del symptomer i starter. Men de forsvant - Men kjenner meg igjen i de smertene ved brå bevegelser, så håper det er godt tegn 😊 Tester også med ukesindikator og fikk 3+ når jeg testet tidligere i uken 🤞🏻 
 

Dagene går vanvittig sent! Jeg har også mistet tidligere, så er på mange måter en veldig tung tid da jeg ikke klarer glede meg i frykt for og miste. 
 

Gleder meg til å følge deg! Håper det blir Desember Baby på oss ❤️❤️😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Idapida567 skrev:

Så gøy at du starter dagbok 😊 
Jeg er 5+3 i dag, så kun noen dagen foran deg 😊 

Jeg hadde også en del symptomer i starter. Men de forsvant - Men kjenner meg igjen i de smertene ved brå bevegelser, så håper det er godt tegn 😊 Tester også med ukesindikator og fikk 3+ når jeg testet tidligere i uken 🤞🏻 
 

Dagene går vanvittig sent! Jeg har også mistet tidligere, så er på mange måter en veldig tung tid da jeg ikke klarer glede meg i frykt for og miste. 
 

Gleder meg til å følge deg! Håper det blir Desember Baby på oss ❤️❤️😁

Så gøy, gratulerer til deg også😁🥰 

Det er akkurat det jeg føler også, er en god blanding av frykt og glede! Men jeg merker at jeg ikke klarer å slappe av ordentlig før jeg har kommet over de kritiske 12 ukene😅

Når dagene allikevel går tregt, og ekstra treg i disse koronatider synes jeg😩, så er det hvertfall fint og kunne prate med andre og dele sorger og gleder her inne 😊 Fint og kunne høre andres erfaringer og symptomer 😁

Krysser fingrene for at vi får desemberbaby begge to! 🥰😁🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0 og tiden går så sakte 😩 

Men koselig å få oppdatering hver uke på preggers appen! I dag er min baby like stor som et granateplefrø, og 12,5% av graviditeten er bak meg🤩

Gleder meg bare til å komme så langt at jeg kan ta tidlig ul, for å bli litt mer betrygget på at dette kan gå bra! Tenkte å ta i uke 8 en gang! 😊

Det er hvertfall veldig mye "aktivitet" i kroppen om dagen, så håper det er positivt! 🤩 Mye ligamentsmerter og "romstering" i magen! Veldig oppblåst og litt forstoppet om dagen også! Og brystene kjennes ut som de skal eksplodere snart!😖Andre som opplever det samme? 

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 i dag, og stadig et skritt nærmere desemberbaby🥰 Jeg synes hver dag går forferdelig sakte, og jeg må si jeg tenker mye på at min forrige SA i desember startet 7+1!🤯

Men jeg prøver å ikke ta sorgene på forskudd, og se på hver dag som et skritt nærmere målet!💕👶🏼 

I dag har kvalmen tatt seg enda litt mer opp også, men det hjalp litt med frokost selvom det ikke er så mye mat som frister heller.🤢 De siste dagene har det også vært mye murringer og stikking i lysken og i magen, og puppene er et kapittel for seg selv🤯😂 Føler meg også veldig oppblåst om dagen! Men jeg velger å være glad for alt jeg har av symptomer som enten ikke var der sist svangerskap, eller som var mildere sist! Tolker det som et godt tegn denne gangen, så håper det er det også! 🥰🤞🏼 

Ha bestemt meg for at jeg ønsker TUL men tør ikke booke helt enda grunnet frykt for SA før jeg kommer så langt! 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh tiden går så uendelig tregt i begynnelsen! Føler med deg. Masse symptomer hjelper jo litt på, det er ihvertfall et godt tegn! 👌🏻 Følger med deg her jeg 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Ååh tiden går så uendelig tregt i begynnelsen! Føler med deg. Masse symptomer hjelper jo litt på, det er ihvertfall et godt tegn! 👌🏻 Følger med deg her jeg 🤩

Ja, jeg føler at jeg bare går og venter! 😂 Jeg prøver å se etter positive tegn, men jeg føler meg veldig pessimistisk eller skeptisk 🙈😅 Skal bli godt å få tatt en ultralyd snart, håper jeg får senket skuldrene litt! 😊

Ser at vi er i samme termingruppe! Hvor langt er du på vei? 😊 Har du hatt/skal på tidlig ultralyd? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 21.4.2020 den 13.54, Hopptimisten skrev:

Ja, jeg føler at jeg bare går og venter! 😂 Jeg prøver å se etter positive tegn, men jeg føler meg veldig pessimistisk eller skeptisk 🙈😅 Skal bli godt å få tatt en ultralyd snart, håper jeg får senket skuldrene litt! 😊

Ser at vi er i samme termingruppe! Hvor langt er du på vei? 😊 Har du hatt/skal på tidlig ultralyd? 😊

Haha ja det forstår jeg. Gikk bare og ventet på å miste selv i begynnelsen, dette er min tredje og jeg har aldri opplevd en SA/MA. Tenkte at denne gangen må det skje. Men idag er jeg 9+4! Hadde TUL forrige uke fordi jeg ble innlagt med hyperemesis. Skal på privat 9.mai 😊 da er jeg 11+6 og tenkte å sjekke nakkefold osv. hva med deg, fått bestilt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

 

Haha ja det forstår jeg. Gikk bare og ventet på å miste selv i begynnelsen, dette er min tredje og jeg har aldri opplevd en SA/MA. Tenkte at denne gangen må det skje. Men idag er jeg 9+4! Hadde TUL forrige uke fordi jeg ble innlagt med hyperemesis. Skal på privat 9.mai 😊 da er jeg 11+6 og tenkte å sjekke nakkefold osv. hva med deg, fått bestilt? 

Så kjedelig å være så dårlig da😔 Men fint å få sett at alt er bra 😊 Jeg har endelig fått mannet meg opp og fått bestilt TUL torsdag om en uke, da er jeg 7+6! Håper virkelig alt er bra denne gangen! 😅🤞🏼Merker jeg gruer meg litt til TUL 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Så kjedelig å være så dårlig da😔 Men fint å få sett at alt er bra 😊 Jeg har endelig fått mannet meg opp og fått bestilt TUL torsdag om en uke, da er jeg 7+6! Håper virkelig alt er bra denne gangen! 😅🤞🏼Merker jeg gruer meg litt til TUL 😬

Spennende! Masse lykke til! 🤞🏻 ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hopptimisten skrev:

Så kjedelig å være så dårlig da😔 Men fint å få sett at alt er bra 😊 Jeg har endelig fått mannet meg opp og fått bestilt TUL torsdag om en uke, da er jeg 7+6! Håper virkelig alt er bra denne gangen! 😅🤞🏼Merker jeg gruer meg litt til TUL 😬

Så spennende med TUL om en uke! 😊 Krysser alle fingre og tær for at du får se et bankende hjerte og gode nyheter 💕

Jeg heier på deg og spiren din 💖 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 7+0!😅 Begynner å bli rimelig stresset og sjekker etter blodig utflod hele tiden😬 Heldigvis ingen tegn til blod!😅 Er litt ekstra stresset om dagen fordi jeg tenker mye på at min forrige SA starter med spotting 7+1, og at jeg er redd for at det samme skal skje en av de nærmeste dagene! 🙈

Jeg har fått booket tid til TUL til torsdag, så grugleder meg litt til det! Håper på å få se et bankende lite hjerte ❤️😍 

Er uansett koselig med oppdateringer på appene, og lese om størrelse og utviklingen til det lille bringebæret😍 

Den siste uken har symptomene vært litt opp og ned! Hatt dager hvor jeg har vært ganske kvalm og mye murringer i magen, og har hatt dager som jeg ikke har merket så mye. Blir så klart litt mer stresset av av symptomene forsvinner litt noen dager, og blir glad for at de kommer tilbake😂 Har hvertfall hatt vondt i ryggen hele den siste uken, blir fort sliten og svimmel! Merker at noe skjer med kroppen hvertfall😁

Hver dag som går er ett skritt nærmere 😍

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg hvertfall kommet meg igjennom denne dagen uten noe tegn til spotting!😅 Siden min forrige SA startet med spotting 7+1, og jeg er 7+1 i dag, har jeg vært litt ekstra bekymret frem til nå! Er jo uansett lite sannsynlig at SA starter på akkurat samme tid i to ulike svangerskap, men må si jeg har vært veldig nærvøs for denne dagen allikevel!😬 Håper jeg kan senke skuldrene litt mer nå, og forhåpentligvis enda litt mer etter TUL til torsdag 😍💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på TUL, og fikk se et bankende hjerte❤️ Men det som jeg trodde var 7+6 ble satt tilbake til 5+3!!😵 Jeg fatter ikke at det er mulig! Da må jo eggløsning ha vært rundt 6. april, men da var det jo 9 dager siden vi hadde sex sist, så det går jo ikke!? 😖

Noen andre som har blitt satt tilbake så mye hvor det har gått bra? 😬🤞🏼 

Skal tilbake om en uke for å se om det har utviklet seg noe! Merker selv at jeg har mistet veldig troa nå 😢💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Da har jeg vært på TUL, og fikk se et bankende hjerte❤️ Men det som jeg trodde var 7+6 ble satt tilbake til 5+3!!😵 Jeg fatter ikke at det er mulig! Da må jo eggløsning ha vært rundt 6. april, men da var det jo 9 dager siden vi hadde sex sist, så det går jo ikke!? 😖

Noen andre som har blitt satt tilbake så mye hvor det har gått bra? 😬🤞🏼 

Skal tilbake om en uke for å se om det har utviklet seg noe! Merker selv at jeg har mistet veldig troa nå 😢💔

Håper de bare har målt feil og at alt står bra til ❤️ Det kan jo ha vært eggløsning senere, men spermen lever ikke i 9 dager. Men hvis du f.eks egentlig er 6+1 så er det jo vanskelig å måle nøyaktig. Så jeg krysser fingrene for at det går bra neste uke. Heier på deg og spiren din ❤️ 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, du er god🥰

Jeg tenker jo at det er positivt at vi så at hjertet banket! ❤️ Jeg bare tenker så mye på når eggløsning må ha skjedd og ting rundt det, og får ikke ting til å stemme! 🤯 Fikk jo også svak positiv test for over 4 uker siden, så er veldig forvirret nå! 

Håper alt er bra🤞🏼, orker ikke en MA eller SA til nå 😵😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Takk, du er god🥰

Jeg tenker jo at det er positivt at vi så at hjertet banket! ❤️ Jeg bare tenker så mye på når eggløsning må ha skjedd og ting rundt det, og får ikke ting til å stemme! 🤯 Fikk jo også svak positiv test for over 4 uker siden, så er veldig forvirret nå! 

Håper alt er bra🤞🏼, orker ikke en MA eller SA til nå 😵😢

Du får prøve å slappe av og kose deg i helgen og få tiden til å gå frem til ny kontroll  ❤️ 
Skjønner at du er forvirret og bekymret. 
Har lest om folk som har blitt satt mye tilbake på TUL inne på babyverden blant annet, og der er det noen det ikke gikk bra med, men også noen det har gått helt fint med. 😊 Så det er fortsatt håp!  ❤️

Sender deg en varm klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha snakket med legen på mandag, ble jeg litt roligere ang resultatet fra forrige ultralyd heldigvis. Han sa at det var veldig fort gjort å se et par mm feil og at det kunne utgjøre uker forskjell!😊 Nå som neste ultralyd nærmer seg, kjenner jeg at jeg er litt nervøs men ved godt mot! Krysser fingrene for at det går bra i dag 🥰🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...